Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 38 år og er 1.70 høy, veier 80 kg.

Har seriøst gått inn for å slanke meg, og går på Grete Roede-kurs. Imidlertid går det forferdelig tregt, til og med oppover, til tross for at jeg gjør alt riktig, og mosjonerer osv. Kan dette komme av hormonspiralen?

Vil det hjelpe å fjerne den? Jeg vil veldig gjerne ned på et vekt som er riktig for meg, dvs. ca. 15 kg. Da hjelper det lite å være "flink", og på 14 dager gå opp 700 gram!

Takknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38001-hormonspiral-og-slanking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vektendring er beskrevet som en bivirkning ved hormonspiral, men…….I en studie gikk kvinner hormonspiral opp ca 2,5 kg på 4 år, men den samme vektøking skjedde også hos de på kobberspiral ! Det viser at det er en tendens til at kvinner går opp i vekt med årene. Får man en eller en annen form for hormon legger man skylden på dette. Det er ikke lett å gå ned i vekt, og det skal gå tregt for å vare. Følg du Grete Roede kuren, det er en av de beste og sikreste metoder. Behold du din hormonspiral hvis du ellers er fornøyd med den.

Mette Moen, Gynekolog

Vektendring er beskrevet som en bivirkning ved hormonspiral, men…….I en studie gikk kvinner hormonspiral opp ca 2,5 kg på 4 år, men den samme vektøking skjedde også hos de på kobberspiral ! Det viser at det er en tendens til at kvinner går opp i vekt med årene. Får man en eller en annen form for hormon legger man skylden på dette. Det er ikke lett å gå ned i vekt, og det skal gå tregt for å vare. Følg du Grete Roede kuren, det er en av de beste og sikreste metoder. Behold du din hormonspiral hvis du ellers er fornøyd med den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...