Gjest Libido Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Vi er et samboerpar tidlig i 30-årene. Vi har vært sammen i halvannet år, og har nylig flyttet sammen. Han har den siste tiden fått sterkt redusert sexlyst. Dette medfører at vi har sex rundt en gang i måneden, noe som selvsagt er en stor frustrasjon for meg, da jeg er veldig glad i ham og har lyst på han. For min del kunne vi gjerne hatt sex hver dag, men jeg ville vært godt fornøyd med 1-2 ganger i uken, slik det var før. Han er heller ikke noe glad i kyssing og kjærtegn, noe som ytterligere øker frustrasjonen min. Dette har også endret seg etter vi flyttet sammen, selv om han aldri har likt "for mye" av slikt. Han liker å bli massert, så det gjør jeg ofte, da det er eneste mulighet til å få kose med han. Det lille vi har av sex, har også endret seg. Jeg får ikke lenger lov til å suge han, selv om han ikke har noe imot å gjøre det samme med meg, når vi en sjelden gang har sex. Han sier han er glad i meg og at det ikke er noe galt med meg. Han har fortalt at han har hatt anoreksi, og sliter med dårlig selvbilde/kroppsbilde. Som så mange andre, har vi begge lagt på oss noen få kilo etter vi ble sammen (3-5 kg). Dette plager tydeligvis han mye mer enn meg, og jeg får nesten ikke lov til å se på han når han er naken. Jeg tror han når han sier det er psyken hans som er årsaken til manglende sexlyst, men det er likevel veldig frustrerende for meg. Ellers fungerer forholdet bra, og vi gjør mye hyggelig sammen. Vi er riktignok ganske forskjellige personligheter, men vi jobber hele tiden med å fungere sammen, noe jeg synes vi lykkes godt med på alle andre områder enn sexlivet. Jobb- og vennemessig har vi det begge bra, så det er nok ikke der problemet ligger. Jeg passer på å gi han komplimenter. Jeg er imidlertid redd for å gjøre altfor mange tilnærmelser, da jeg er frykter det kan ha motsatt effekt. Jeg elsker han og vil virkelig at dette skal fungere! Hvordan bør jeg forholde meg til hans manglende sexlyst? Er det noe jeg kan gjøre - bortsett fra å gi han tid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380084-samboer-har-mistet-sexlysten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg burde nok snakket med ham også for å kunne gi gode råd i denne saken. Skal prøve å gi et fornuftig svar selv om jeg bare får forklart saken fra din side. Hva som har utløst hans manglende lyst vanskelig å si noe om. Slik du beskriver det, kan noe av årsaken være at han ikke er forønyd med kroppen sin. Når slike tanker og flølelser har satt seg fast, gjør det ofte at en person ikke føler seg elsk-verdig. Og når en ikke liker sin egen kropp er det også vanskelig å skjønne at andre liker den, til og med vil ha sex med en slik kropp. Et slikt ytterst kritisk syn på egen kropp, er ofte stadig tilbakevendende. Da preller ofte alle komplimenter av og personen er ikke i stand til å glede seg over fysisk nytelse og det de kan gjøre med kroppen de er så misfornøyd med. Jeg går ut fra at han fikk hjelp for å komme seg ut av anorexien forrige gang. Mulig han ville hatt godt av å oppsøke de som hjalp ham ut av krisen forrige gang, på nytt igjen. Han trenger kanskje hjelp igjen til å se seg selv, godta hvem han er og skjønne at vellykketheten og følelsene ikke sitter i kontrollen med kiloene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380084-samboer-har-mistet-sexlysten/#findComment-3353350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Libido Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg burde nok snakket med ham også for å kunne gi gode råd i denne saken. Skal prøve å gi et fornuftig svar selv om jeg bare får forklart saken fra din side. Hva som har utløst hans manglende lyst vanskelig å si noe om. Slik du beskriver det, kan noe av årsaken være at han ikke er forønyd med kroppen sin. Når slike tanker og flølelser har satt seg fast, gjør det ofte at en person ikke føler seg elsk-verdig. Og når en ikke liker sin egen kropp er det også vanskelig å skjønne at andre liker den, til og med vil ha sex med en slik kropp. Et slikt ytterst kritisk syn på egen kropp, er ofte stadig tilbakevendende. Da preller ofte alle komplimenter av og personen er ikke i stand til å glede seg over fysisk nytelse og det de kan gjøre med kroppen de er så misfornøyd med. Jeg går ut fra at han fikk hjelp for å komme seg ut av anorexien forrige gang. Mulig han ville hatt godt av å oppsøke de som hjalp ham ut av krisen forrige gang, på nytt igjen. Han trenger kanskje hjelp igjen til å se seg selv, godta hvem han er og skjønne at vellykketheten og følelsene ikke sitter i kontrollen med kiloene. Jeg tror nok det du beskriver kan stemme godt på hvordan han tenker, ut fra det lille han har sagt. Han synest det er vanskelig å snakke om dette, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg. Noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380084-samboer-har-mistet-sexlysten/#findComment-3353359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.