Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron

Dette er ikke en problemstilling for meg, men jeg funderer generelt på det... Er det normalt å få følelser for andre enn partneren sin over tid? Isåfall (gitt at man er av den trofaste typen og utroskap ikke er et alternativ), bør man si det til partner eller holde det for seg selv? Hva er fordeler og ulemper med de to ulike valgene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380124-f%C3%B8lelser-for-en-annen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke unormalt å bli betatt av eller småforelsket i en annen enn partneren innimellom, men jeg ser ingen grunn til å fortelle det til partneren, det vil vel bare føre til utrygghet og sårhet? Man kan vel heller bare kose seg litt med følelsene og ikke gi dem mer næring enn det og heller vende seg til partneren sin?

Ser det som naturlig at man kan bli betatt og få følelser for andre enn parnteren.

Ønsker man å være trofast bør man være bevisst på hva man gjør med disse følelsene; Velger man å dyrke og vanne dem eller sulte dem ut og la dem skli over av seg selv?

Ser ingen grunn til å belemre partneren med slik. Vanskelig for den andre og håndtere. Faren for at ting blir større i stedet for å krympe er også stor.

For eget vedkommende ser jeg på slike tanker og følelser som uviktige og trivielle. Akkurat som en vilkårlig og ubetydelig sidevei ikke fanger min interesse om jeg er på vei fra Oslo til Stockholm.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...