Gå til innhold

Til jordmor - igangsetting av fødsel

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har et spørsmål vedrørende igangsetting av fødsel.

Er gravid med nr 2 og har gått en uke over termin. (termin både utregnet ved ultralyd og siste mens). Jeg begynner og bli meg et sliten og bekkenet mitt er heller ikke så fornøyd. Andre mødre mener at jeg kan kontakte en akupentør som kan hjelpe til med igangsetting av fødselen. Jeg syntes dette høres veldig dramatisk ut og lurer på om dere har hørt om dette før ? Lurer også på om dette kan være mindre dramatisk enn det som evt. blir gjort på sykehuset hvis de mener at fødselen skal settes igang ?

Jeg gikk 2 uker over med nr 1 men da var terminen forskjøvet "feil vei" så første mann var ikke et overtidsbarn i forhold til siste mens og det legene kunne se når han var født.

På forhånd takk for hjelpen !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38017-til-jordmor-igangsetting-av-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er riktig at en flink akupunktør, medlem av naho, kan sette nåler på punkter som kan stimulere til fødsel. Forutsetningen er at du har godt over termin og at du ikke har alvorlige komplikasjoner som skulle tilsi at legen din skulle ha motforestillinger. Forhør deg hos tilgjengelige akupunktører og finn ut om noen har erfaring med akkurat dette. Jeg er ikke enig i at et slikt inngrep er dramatisk. Noe galt kan nok ikke skje, vel og merke hvis din akupunktør er seriøs og erfaren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...