Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer dette legemiddelet i praksis? Jeg er tross alt ingen storforbruker av alkohol, men jeg er misfornøyd med meg selv. Det var ikke sånn jeg pleide å være før! Jeg er bekymret og irritert over meg selv. Jeg noterer ned hver dag hvor mye jeg drikker og i det siste har det gått mye i lettøl. Men det er jo alkohol i det og!

Hvordan klarte jeg å bli så hekta på alkohol? Hver uke går jeg gjennom dette med psykologen min. Han mener det er svært destruktivt med alkohol all den tid jeg er et sårbart menneske. Psykiateren min er også bekymret. Jeg ser ikke ham før i slutten av juni. Kanskje jeg skal bestille en time tidligere?

Jeg vet det er viljestyrt og stort sett har jeg fremdeles viljen intakt, men så var det dette med lettøl. Kaster jeg bare blår i øynene på meg selv?

Dette er nitrist. Jeg har lyst til å være den friske (og syke :-) jenta jeg engang var. Rart med det. Da jeg var på det sykeste drakk jeg ikke, da røkte jeg hasj. Ikke noe bedre selvfølgelig. Kanskje jeg er et rusmenneske? Eller kanskje jeg har havnet i feil miljø? Jeg er så usikker! I det miljøet jeg bor renner alkoholen i stride straumar. Oslopolitiet vet ikke om noe annet sted i byen det drikkes så mye blant voksne og ungdom. Det er her alarmen går.

Ingen unnskyldning selvfølgelig. Jeg lengter etter en normalisering. Jeg vil gjerne drikke normalt. Det vil si i sosiale lag hvor man nyter et glass eller to. Det er det psykiateren min ønsker for meg også. Han har selv fortalt om sitt drikkemønster, og det er noe sånt jeg kunne tenke meg. Han er svært ærlig. Ikke noen englevinger der i gården. Det setter jeg pris på.

Psykologen min har heller ingen englevinger. Han sier han så gjerne skulle unnet meg et glass hvitvin eller tre på terrassen i sommer hvis han visste at det ikke ble noen flere.

Et sted inni meg vet jeg at jeg vil klare dette. Det er bare et eller annet sted inni meg jeg ikke helt har fått tak i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380232-campral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...