Gå til innhold

Vedvarende halsplager

Anbefalte innlegg

Gjest ixixixix

Jeg fikk i påskeferien en svært smertefull streptokokk halsbetennelse med hovne mandler som ble behandlet med en 7 dagers kur med Apocellin. (4 tabletter pr. dag). Det tok 3 dager etter startet behandling før jeg ble bedre og den 7 dagen var jeg just blitt ok. Husker jeg tenkte at kanskje kuren var litt liten. Så etter en ca en måned var jeg veldig sliten og kikket i halsen og ble overrasket da jeg så mange hvite prikker/klumper på mandlene. Det var ikke sårt i halsen. Disse gikk etter hvert bort. Så plutselig fredag for en uke siden fikk jeg kjempesår og hoven hals og mandler og feber over 38. Jeg gikk til legen på mandag og fikk bekreftet at det var streptokokkbakterier(A) igjen...Først var halsen veldig sår og hoven. Jeg fikk Dalacin, 4 tabletter til dagen. Etter fem dager hadde feberen gått bort og sårheten var bedre, men jeg startet å få disse hvite klumpene på mandlene og det er hvitt i svelget. Jeg ringte legen og han satte meg på en sterkere kur med Apocellin i stedet for Dalacin siden jeg sa at jeg nå hadde fått disse klumpene. Den nye kuren Apocellin er på 6 tabletter i 10 dager.. Ekstra info: Jeg har ikke vært neseforkjølt, men hatt mye vondt i nakken Jeg har i vår gått til allergivaksinasjon for gresspollenallergi. Jeg spiser kjøtt, brød, grønnsaker, frukt, egg. Ikke sukker. Ikke melkeprodukter. Hver dag tar jeg Multidophilus(probiotika) to tabletter, og jeg drikker et glass vann med 1 presset fedd hvitløk og en teskje gurkemeie. Jeg er fortvilet. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt disse bakteriene? Har ikke noe tro på at Apocellinen vil ta dem bort. Er der en annen antibiotika som ville vært bedre? Er det noe jeg bør unngå å spise/bør spise eller gjøre? Bør legen ta en annen type test fra halsen og i så fall kan det gjøres når kroppen er full av penicillin? (Det var en øre-nese hals lege som tok den siste testen fra halsen på mandag før jeg begynte på Dalacin. ) Hjelp....jeg er så fortvilet når jeg må proppe meg med pencillin som ikke jeg er sikker på vil hjelpe..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380269-vedvarende-halsplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...