Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest håpendejente

hei. jeg er en jente på 23 år, jeg å kjæresten min prøver å få barn. 25/5 tok jeg av p-plastret, 27 fikk jeg mensen, som varte en uke.. perioden fra 25-27 hadde vi sex, likedan fra mensenslutt til d.d (13/6) er det mulig att jeg er gravid allerede? hvor lang tid tar det fra plastret er av til jeg evt kan bli gravid?? 11/6 begynnte jeg å bli veldig slapp, kvalm, lite matyst, lite lyst på røyk (røyker til vanlig opptil 10 pr dag), luft i magen, av og til spessiell lukt av urin, veldig tørst, varm i kroppen spessiellt føttene, oppblåst mage, munntørrhet.. kan jeg ha blitt gravid allerede?? hilsen jente23.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380399-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Fra man slutter med prevensjon (her p-plaster? går det vanligvis 2-3 uker til eggløsning, dvs neppe før ca 10.6., og det er ikke vanlig å merke noe til evt graviditet to uker senere. Så jeg tviler på at dine symptomer er graviditetstegn.Hvis du ikek har fått blødning ved utgangen av juni, kan du ta en test. Husk å spise folat, kutt ut alkohol og helst også sigaretter, da skaper du det beste miljø for graviditet. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380399-gravid/#findComment-3350245
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...