Gå til innhold

Kul under armen, gravid.

Anbefalte innlegg

Gjest ukul kul.

Hei, jeg oppdaget for 4 mnd siden, en kul under armen. Jeg er en 29 år gammel jente, som for tiden også er gravid. Ble gravid rundt samme tidspunkt. Kulen ligger et godt stykke oppe armhulen, og var på det tispunktet mindre. Den er øm når jeg tar på den, spesielt om jeg hatt tatt på den endel.. Noe jeg vet jeg ikke burde, uansett hva det er... Den er nå på størrelse med en bønne. Ganske stor, med andre ord. Jeg føler jeg kan bevege den. Føler likevel den er festet til noe.. Noe som skremmer meg veldig. Nå ligger den rett der bøylen på bh'n går, og det blir ikke noe mindre vond, eller mindre av den grunn. Kjenner tidvis at det brenner under armen.. Prøver å lese meg klok av alle innlegg på nettet, men blir egentlig bare mer redd... Trodde selvfølgelig selv lenge at det var en melkekjertel, men legen min mente at det ikke var mulig å ha det så langt opp i armhulen. Han mente jeg hadde forslått meg, eller hadde en virus infeksjon. Har ingen andre hovne kjertler på kroppen, og finner heller ingen klumper eller i brystet, utenom dem som nå burde være der grunnet graviditet.. Det er 3 mnd siden legen min så på den første gang, og igjen da i forrige uke. Og han var da litt usikker, og mente den burde være borte til nå.. Venter nå på en UL, men jeg kjenner at jeg er så inderlig redd, noe som jeg også er redd skal gå utover den lille i magen. En bekymret mor, er ikke alfa-omega har jeg skjønt. Har en sønn fra før, på 2, og hadde ikke noe liknende med han. Hva kan dette være..? Høres den veldig skummel ut?? Ingen brystkreft i familien, men en må kanskje være den første.....? Hjelp..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380421-kul-under-armen-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er vanskelig å si hva dette kan være da det for eksempel kan være en talgkjertel eller lymfeknute. Brystkreft er svært sjelden i din alder så det er lite sannsynlig, men jeg synes den bør sjekkes opp med ultralyd og kanskje en nåleprøve som vil vise hva slags celler som er i kulen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...