Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bella Dotte

Det er vanskelig å svare på fordi jeg tror det varierer fra person til person. Jeg har to par, skaffet først ett vanlig par, og så bestilte jeg et par sovepropper som skulle være mykere. De er litt mykere, men ikke akkurat behagelige å sove med, spesielt ikke om du ligger på siden. De demper lyder, men stenger dem ikke helt ute. Kanskje kan du bestille mest mulig demping, men det er ikke sikkert produsenten tar deg på alvor (jeg forsøkte uten stort hell). Det begynner å klø relativt fort, men det er sikkert noe man kan venne seg til.

Jeg bruker dem mest når jeg er våken, ved mye støy, særlig skravling og hvin, men må ta dem ut når jeg skal snakke selv, eller trenger å høre hva folk sier. Ubehagelig å spise og gå med dem, men det kan man nok venne seg til.

Det er vanskelig å svare på fordi jeg tror det varierer fra person til person. Jeg har to par, skaffet først ett vanlig par, og så bestilte jeg et par sovepropper som skulle være mykere. De er litt mykere, men ikke akkurat behagelige å sove med, spesielt ikke om du ligger på siden. De demper lyder, men stenger dem ikke helt ute. Kanskje kan du bestille mest mulig demping, men det er ikke sikkert produsenten tar deg på alvor (jeg forsøkte uten stort hell). Det begynner å klø relativt fort, men det er sikkert noe man kan venne seg til.

Jeg bruker dem mest når jeg er våken, ved mye støy, særlig skravling og hvin, men må ta dem ut når jeg skal snakke selv, eller trenger å høre hva folk sier. Ubehagelig å spise og gå med dem, men det kan man nok venne seg til.

Jeg skrev en mail til produsenten og han var veldig forsiktig med å skryte for mye.

Han la bla vekt på (som deg) at det var veldig individuelt hvor mye lyd de dempet.

Veldig ærlig, men dermed heller ikke veldig god reklame.

Du bekrefter jo egentlig også det produsenten sier. Så jeg er ikke helt overbevist om hvor gode de egentlig er.

Kjenner jeg fortsatt er litt skeptisk. Særlig når de er såpass dyre.

Bella Dotte

Jeg skrev en mail til produsenten og han var veldig forsiktig med å skryte for mye.

Han la bla vekt på (som deg) at det var veldig individuelt hvor mye lyd de dempet.

Veldig ærlig, men dermed heller ikke veldig god reklame.

Du bekrefter jo egentlig også det produsenten sier. Så jeg er ikke helt overbevist om hvor gode de egentlig er.

Kjenner jeg fortsatt er litt skeptisk. Særlig når de er såpass dyre.

Jeg tror det eksisterer en oppfatning om at lydfølsomheten bare blir verre, om proppene demper for mye. Vet ikke om det stemmer, eller om det bare er noe de sier fordi det er vanskelig få til fullstendig demping? (Når jeg ikke får svar, trekker jeg mine egne slutninger...)

De er forbannet dyre, men jeg kunne ikke unnvært dem. Jeg har alltid et par i nærheten; selv om jeg ikke bruker dem så ofte, er det betryggende å ha dem, og en stor lettelse når det er situasjoner med sterk støy som jeg ikke kan fjerne meg fra.

Jeg tror det eksisterer en oppfatning om at lydfølsomheten bare blir verre, om proppene demper for mye. Vet ikke om det stemmer, eller om det bare er noe de sier fordi det er vanskelig få til fullstendig demping? (Når jeg ikke får svar, trekker jeg mine egne slutninger...)

De er forbannet dyre, men jeg kunne ikke unnvært dem. Jeg har alltid et par i nærheten; selv om jeg ikke bruker dem så ofte, er det betryggende å ha dem, og en stor lettelse når det er situasjoner med sterk støy som jeg ikke kan fjerne meg fra.

Hvordan er de ift snorkelyder? :-/

Annonse

Bella Dotte

Hvordan er de ift snorkelyder? :-/

Jeg beklager at jeg ikke kan gi noen god bedømmelse av det. Jeg kan ikke helt huske hvor stor forskjell det ble (jeg har bare sovet sammen med snorker noen ganger etter at jeg fikk proppene og det er lenge siden). Min "fornemmelse" er at det ble litt hipp som happ hva som var mest ubehagelig, snorkingen eller proppene - eller annen forstyrrelse fra sengekameraten - og disse proppene fikk jeg parallelt med at jeg begynte å "hevde" meg mer og ikke bare innfant meg med at jeg måtte tåle å bli forstyrret.

Gjest Høstløv

Jeg bruker disse silikon ørepropper mot uønsket støy, de er de beste lyddempere av det, jeg har prøvd, og jeg har prøvd alle de forskjellige sov-i-ro typene som forhandles på apoteket.

Jeg bruker silikon øreproppene slik som jeg ville bruke vanlige sov-i-ro, altså dytter de inn i øregangen.

Jeg bruker disse silikon ørepropper mot uønsket støy, de er de beste lyddempere av det, jeg har prøvd, og jeg har prøvd alle de forskjellige sov-i-ro typene som forhandles på apoteket.

Jeg bruker silikon øreproppene slik som jeg ville bruke vanlige sov-i-ro, altså dytter de inn i øregangen.

Ja er enig i at de er veldig gode. Problemet er at de så lett faller ut på meg når jeg snur meg i sengen..Det virket også som ørene støter dem ut med fukt og ørevoks etter en stund.

Dessuten har jeg flere ganger opplevd at jeg klarte å forme dem for små, samtidig som jeg har trykket dem for langt inn (i søvne). Og dermed har de forsvunnet inne i øregangen.. Brukte timesvis meg skyllling og plukking for å få dem ut igjen :-/

Gjest Høstløv

Ja er enig i at de er veldig gode. Problemet er at de så lett faller ut på meg når jeg snur meg i sengen..Det virket også som ørene støter dem ut med fukt og ørevoks etter en stund.

Dessuten har jeg flere ganger opplevd at jeg klarte å forme dem for små, samtidig som jeg har trykket dem for langt inn (i søvne). Og dermed har de forsvunnet inne i øregangen.. Brukte timesvis meg skyllling og plukking for å få dem ut igjen :-/

Slike opplevelser, har jeg aldri hatt. Jeg har brukt de daglig i flere år, jeg opplever at silikonproppene er veldig formstabile og et par brukes i 2 - 3 uker før de blir for harde.

Lykke til i letingen etter et bra alternativ.

Vennlig hilsen

Slike opplevelser, har jeg aldri hatt. Jeg har brukt de daglig i flere år, jeg opplever at silikonproppene er veldig formstabile og et par brukes i 2 - 3 uker før de blir for harde.

Lykke til i letingen etter et bra alternativ.

Vennlig hilsen

Har sikkert brukt en litt annen sort enn deg. Mine er hvite og veldig myke. I stedetfor å bli for harde, så smuldrer de nærmest opp etter en stund. Men har også noen mintgrønne, som også er kjøpt på apotek. de er rett og slett for harde igjen, og de faller bare ut igjen med en gang hos meg.

Dette er nok individuelt, alt etter hvordan øregangen vår ser ut. Jeg har feks heller aldri kunnet bruke headsett/musikkpropper o.l heller fordi de ikke holder seg på plass.

Nei, ser nok (dessverre) ut som jeg er den rette kandidaten for formstøpte propper..

Gjest Høstløv

Har sikkert brukt en litt annen sort enn deg. Mine er hvite og veldig myke. I stedetfor å bli for harde, så smuldrer de nærmest opp etter en stund. Men har også noen mintgrønne, som også er kjøpt på apotek. de er rett og slett for harde igjen, og de faller bare ut igjen med en gang hos meg.

Dette er nok individuelt, alt etter hvordan øregangen vår ser ut. Jeg har feks heller aldri kunnet bruke headsett/musikkpropper o.l heller fordi de ikke holder seg på plass.

Nei, ser nok (dessverre) ut som jeg er den rette kandidaten for formstøpte propper..

Ser nå at jeg glemte å legge ved linken i det første svaret mitt. De silikonøreproppene, jeg bruker er primært beregnet til bruk i vann.

Produktet heter Maxbehag ørepropper og selges på Apotek1.

http://www.apotek1.no/produkter/max-behag-orepropper-silikon-3par-921301p

Annonse

Ser nå at jeg glemte å legge ved linken i det første svaret mitt. De silikonøreproppene, jeg bruker er primært beregnet til bruk i vann.

Produktet heter Maxbehag ørepropper og selges på Apotek1.

http://www.apotek1.no/produkter/max-behag-orepropper-silikon-3par-921301p

Akkurat de samme jeg bruker og de blir altså for myke hos meg, slik at de oppløses eller forsvinner inni øregangen..

Blir dine virkelig hardere?

Nå står det jo faktisk advarsel på dem om at de bare skal plasseres helt ytterst i øregangen.. Men hjelper jo ikke det når jeg presser dem lengre inn i søvne ;)

Når det er sagt, så ER dette egentlig veldig gode ørepropper. Det beste alternativet av de øreproppene jeg har prøvd så langt (når de bare holder seg på plass).

Gjest Annve

Jeg kjøpte med noen dyre ørepropper mot støy hos øre nese hals legen.

Disse skulle ta mest mulig av lyder og gi bedre søvn.

De demper lyden, men tar ikke vekk lyd. Den største ulempen er allikevel at de ikke er noe særlig å ha inne hvis du ligger på siden.

Da blir de litt harde synes jeg. Men sover du på ryggen er de helt ok.

Min mann snorker veldig høyt, og jeg ble nok litt skuffet når jeg oppdaget at jeg fremdeles ble forstyrret av snorkingen selv med disse inne.

• 1 år senere...

Sa du 1500,- kr for de formstøpte soveproppene? Enten blir du lurt eller så må de være laget av gull. Jeg kjøpte min formstøpte sovepropper hos denne produsenten i Oslo: http://www.hantek.no/orepropper/sovepropper

Ble kjent med de gjennom flere venner og hørselavdeling på sykehuset mitt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...