Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kfgie

Hei, jeg er en 35 år gammel kvinne med et vondt, men ganske klassisk problem. Jeg går på et kurs via jobben, der vi har samlinger med 3-4 mnd mellomrom. På kurset har jeg kommet i kontakt med en mann som jeg har blitt svært tiltrukket av. Ikke først og fremst utseendemessig, og det er ganske ulikt meg, men først og fremst pga hans person. Ikke at jeg kjenner han så veldig godt, men det jeg har fått innblikk i gjør at jeg får fantasier om at vi nærmest er som skapt for hverandre. En sånn type kontakt har jeg aldri fått med noen før tror jeg. Problemet er selvfølgelig at han er forlovet, og har et barn. Jeg føler at han liker meg også, men det kan jo være på et mer vennskapelig nivå for alt jeg vet. Selv kjenner jeg en ekstrem tiltrekning som gir meg kroppslige reaksjoner som mangel på appetitt og søvnproblemer. Tenker på han nesten hele tiden.. Har veldig lyst til å ta kontakt bare for å gi et signal om at jeg er interessert, men vil jo ikke være en som ødelegger et forhold heller. Hva synes du man kan gjøre i en slik situasjon, hva er det moralsk riktige? Skal jeg forsøke å glemme det, og komme meg videre, eller skal jeg være ærlig med mine følelser og la han velge selv om han vil utforske det noe mer? Det hører med til historien at jeg utelukkende har hatt destruktive parforhold før, og har ennå til gode å oppleve den store kjærligheten. Jeg synes derfor det er forferdelig å tenke på at det kanskje er han...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380460-forelsket-i-etablert-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

''Hva synes du man kan gjøre i en slik situasjon, hva er det moralsk riktige?''

Man kan ikke gjøre noen ting. Det moralsk riktige er å holde seg helt i ro, og vende oppmerksomheten mot andre, ledige menn.

'' Skal jeg forsøke å glemme det, og komme meg videre''

Ja, det skal du naturligvis!

''eller skal jeg være ærlig med mine følelser og la han velge selv om han vil utforske det noe mer?''

Nei, det skal du ikke! Hvis han vil ut av forholdet til barnet og forloveden sin, klarer han helt sikkert å finne ut det selv!

Og det at noen "liker" noen, betyr slett ikke at de ønsker å inngå noe som helst forhold til noen. Mange som er i forhold synes bekreftelse fra andre er hyggelig, og da blir man jo hyggelig tilbake, uansett hvor bra man har det i det forholdet man er i.

Annonse

Gjest minnah

''Jeg føler at han liker meg også, men det kan jo være på et mer vennskapelig nivå for alt jeg vet. ''

Du er visst av typen som spinner historier, kjører lange samtaler i hodet ditt der du ser for deg at han kaster alt og kommer løpende i dine armer, og erklærer at du er hans største kjærlighet?

Been there.. ;-) Han er forlovet og har et barn, du bør ikke være en som ødelegger en familie. Om du kun har hatt destruktive forhold så forsvarer ikke det at du kan ta for deg av en som er opptatt. Trekk deg unna.

Gro Isachsen, Sexolog

Det spørs nok om ikke det er mest illusjonen du har om ham og alle de glimrende egenskaper du har tillagt ham du er mest forelsket i. Men det virker som om illusjonen har bitt seg helt fast.

Hva som er moralsk riktig handling å gjøre når slikt skjer vet du godt for deg selv. Om du prøver å bryte inn i et forpliktende forhold en kvinne som han har barn med, er det dårlige odds for at enden blir god. Det er selvsagt mulig han ser på et forhold med deg som en spennende opplevelse, men er han den mannen du antagelig vil ha, så vil han avvise dine fremstøt fordi de kommer til feil tid i livet hans uansett.

Jeg vil derfor på det sterkeste anbefale at du går videre og leter etter en som er på samme sted i livet som det du er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...