Gjest Årgang66 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg er en kvinne på 45 år, og som ved nyttårstider begynte å få smerter i underlivet, og som strålte nedover mot knærne, Jeg fikk nattsvette og følte meg nedstemt. Disse plagene økte for hver måned, og i mai tok jeg kontakt med gynekolog. Han ga meg Progynova 1 mg, og som jeg skulle ta først hver dag i en mnd., og deretter når smertene kom. Jeg gjorde det og fikk mindre smerter og nattsvette, men ble veldig plaget av kvalme, hodepine og humørsvingninger. Han tok ultralyd og kreftprøve, og alt så bra ut. Jeg skiftet også min 7 år gamle hormonspiral til en ny hormonspiral Mirena. Jeg gikk over til å ta Progynova bare når smertene meldte seg med det resultat at nattsvetten kom tilbake og smertene likeså, men kvalmen og hodepinen ble mindre. Jeg føler meg fortsatt nedstemt. Det kan jo også komme av at det er slitsomt å føle seg elendig mesteparten av tiden. Hvor lenge må jeg holde ut med daglig inntak av Progynova før bivirkningene gir seg? Det er ikke tvil om at østrogenet hjelper mot smertene og nattsvetten. Er det mulig å bestille time hos deg uten henvisning? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380472-bivirkninger-av-%C3%B8strogen-hvor-lenge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.