Gjest kirkerotta Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Min bedre halvdel tjener en del mer enn meg. Etter å ha trukket fra det han allerede har brukt på forhånd av feriepengene har han igjen ca 14 000 til moro. Jeg får feriepenger for 50% stilling, har ikke brukt noe på forhånd men må trekke fra hotell til sommerferien, og kommer da til å sitte igjen med ca 4000. I fjor bestemte han seg for å selge sin iPhone billig til sin søster og prøve seg på androidtelefon. Han likte den dårlig så han sa jeg kunne få den, noe jeg ble kjempeglad for fordi jeg hadde en drittdårlig telefon han visste jeg veldig gjerne ville bytte ut. Han ombestemte seg etter 20 min og ville beholde den likevel, da klarte jeg desverre ikke å skjule hvor skuffa jeg ble(tårer og alt, desverre). Han sa da at jeg kunne få den likevel, men jeg har hele tiden følt at han bare ga etter pga tårene. Han kjøpte telefonen med binding så for litt siden ble vi enige om at jeg skulle "kjøpe ut" de 200 kr han betaler ekstra pr mnd pga mobilen, altså 2400 kr som han skulle få av feriepengene mine. Det var før jeg visste hva jeg fikk i feriepenger. Nå når jeg ser hvor lite jeg sitter igjen med ble jeg litt deppa... Han sier jeg kan slippe å kjøpe bursdagsgave til ham(maks 500 kr) siden jeg har så lite penger, men de 2400 vil han altså ha likevel. Hvordan er det rettferdig? At jeg skal gi ham 2400 kr som han skal legge til de 14000 han allerede har, mens jeg skal prøve å ha ferie på 1600 kr selv? Det er han som bestemmer hvor vi skal på ferie, hvordan vi skal bo og hva vi skal gjøre. Jeg betaler 50% av opphold og reise men jeg får ham ikke med på å bo billigere, for han vil jo ha ferie og da skal man ikke tenke penger. Nå har jeg mest lyst å levere mobilen tilbake til ham og dra på ferie alene... Han har forresten byttet mobil tre ganger til etter det og er nå tilbake til en nyere iPhone enn den han solgte. Hvordan er det rettferdig at jeg som har minst alltid ender opp med å betale ham eller bruke penger på ham, mens hans penger er bare hans og noe han knapt er villig til å bruke på felles mat? Er det bare jeg som er urimelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Dere kan da ikke ha det slik!!!! Dere bør ha en konto der dere begge to setter inn f.eks. 70% av det dere tjener - og da skal alt av fellesutgifter betales fra denne kontoen: mat, møbler, bensin/diesel, verkstedregninger, telefonregninger, strøm, husleie/lån osv. Det kan jo ikke være slik at du må betale halvparten av en dyr ferie når du har så lite penger - når dere er gift/samboere???! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3350983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Du er sikker på at dere er kjærester? Dette høres jo helt merkelig ut. Hvordan skal du kunne dra på ferie med 1600kr? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3350985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella Dotte Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg klarer ikke å tenke på annet enn at dette er en treffende beskrivelse av hvordan fattige/lavtlønte i Norge blir fraranet de små midlene de har, av de rikeste, og samtidig tvunget med på pengegaloppen. Men for å svare deg: Det er åpenbart urimelig, ja. Er han en form for psykopat, tro? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3350991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kirkerotta Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Dere kan da ikke ha det slik!!!! Dere bør ha en konto der dere begge to setter inn f.eks. 70% av det dere tjener - og da skal alt av fellesutgifter betales fra denne kontoen: mat, møbler, bensin/diesel, verkstedregninger, telefonregninger, strøm, husleie/lån osv. Det kan jo ikke være slik at du må betale halvparten av en dyr ferie når du har så lite penger - når dere er gift/samboere???! Vi betaler 2500 kr hver inn på felles matkonto. Han betaler forsikring osv for bil men jeg er med og sparer 500 kr pr mnd på en egen bilkonto, det er mitt bidrag til bensin og slitasje siden bilen er hans(hadde den før vi ble samboere). Bilen bruker vi nesten ikke. Leiligheten og lånet står på han, jeg betaler ham 3500 hver måned for å betale min del av lånet, selv om jeg burde betalt 700 kr mer for at det skulle bli 50/50. Skulle jeg betalt de 700 også ville jeg ikke hatt noen penger igjen, nå har jeg til busskort og 300-500 kr pr mnd til apotek, lege osv. Han betaler da altså huslån, billånet han hadde fra før, mastercard og andre regninger han har, det han har til overs er da hans penger og han bruker dem til film, musikk, ny cd-spiller og det han ellers føler behov for. Om vi går tom på matkontoen før neste lønn er det bare med mye okking og ståk at han kan gå med på å bruke noen av "sine penger" på mat, selv om det er han som står for 70% av forbruket fra matkontoen. Han er så kresen skjønner du... Når 1/3 av sylteagurken er spist er ikke det som er igjen i glasset noe godt, så da kjøper han ny. Har isen ligget i fryseren i to uker og har fått noen få iskrystaller på seg, kjøper han ny. Er det to dager igjen til yoghurten går ut på dato, kjøper han ny. Jeg får mer og mer lyst til å melde meg ut av "dele 50/50"-tankegangen her, for jeg vil spare penger på å bare betale for meg selv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3350993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella Dotte Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Vi betaler 2500 kr hver inn på felles matkonto. Han betaler forsikring osv for bil men jeg er med og sparer 500 kr pr mnd på en egen bilkonto, det er mitt bidrag til bensin og slitasje siden bilen er hans(hadde den før vi ble samboere). Bilen bruker vi nesten ikke. Leiligheten og lånet står på han, jeg betaler ham 3500 hver måned for å betale min del av lånet, selv om jeg burde betalt 700 kr mer for at det skulle bli 50/50. Skulle jeg betalt de 700 også ville jeg ikke hatt noen penger igjen, nå har jeg til busskort og 300-500 kr pr mnd til apotek, lege osv. Han betaler da altså huslån, billånet han hadde fra før, mastercard og andre regninger han har, det han har til overs er da hans penger og han bruker dem til film, musikk, ny cd-spiller og det han ellers føler behov for. Om vi går tom på matkontoen før neste lønn er det bare med mye okking og ståk at han kan gå med på å bruke noen av "sine penger" på mat, selv om det er han som står for 70% av forbruket fra matkontoen. Han er så kresen skjønner du... Når 1/3 av sylteagurken er spist er ikke det som er igjen i glasset noe godt, så da kjøper han ny. Har isen ligget i fryseren i to uker og har fått noen få iskrystaller på seg, kjøper han ny. Er det to dager igjen til yoghurten går ut på dato, kjøper han ny. Jeg får mer og mer lyst til å melde meg ut av "dele 50/50"-tankegangen her, for jeg vil spare penger på å bare betale for meg selv... ''Jeg får mer og mer lyst til å melde meg ut av "dele 50/50"-tankegangen her, for jeg vil spare penger på å bare betale for meg selv...'' Jeg ville nok ha meldt meg ut av ekteskapet også. Jeg opplever at du betaler mye mer enn bare penger for å leve sammen med ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3350996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Vi betaler 2500 kr hver inn på felles matkonto. Han betaler forsikring osv for bil men jeg er med og sparer 500 kr pr mnd på en egen bilkonto, det er mitt bidrag til bensin og slitasje siden bilen er hans(hadde den før vi ble samboere). Bilen bruker vi nesten ikke. Leiligheten og lånet står på han, jeg betaler ham 3500 hver måned for å betale min del av lånet, selv om jeg burde betalt 700 kr mer for at det skulle bli 50/50. Skulle jeg betalt de 700 også ville jeg ikke hatt noen penger igjen, nå har jeg til busskort og 300-500 kr pr mnd til apotek, lege osv. Han betaler da altså huslån, billånet han hadde fra før, mastercard og andre regninger han har, det han har til overs er da hans penger og han bruker dem til film, musikk, ny cd-spiller og det han ellers føler behov for. Om vi går tom på matkontoen før neste lønn er det bare med mye okking og ståk at han kan gå med på å bruke noen av "sine penger" på mat, selv om det er han som står for 70% av forbruket fra matkontoen. Han er så kresen skjønner du... Når 1/3 av sylteagurken er spist er ikke det som er igjen i glasset noe godt, så da kjøper han ny. Har isen ligget i fryseren i to uker og har fått noen få iskrystaller på seg, kjøper han ny. Er det to dager igjen til yoghurten går ut på dato, kjøper han ny. Jeg får mer og mer lyst til å melde meg ut av "dele 50/50"-tankegangen her, for jeg vil spare penger på å bare betale for meg selv... For en dust. Unnskyld meg. Du må rett og slett slå i bordet, kvinne, og si at dere ikke kan ha det slik lenger, at du skal betale 50% av maten når han sløser med maten og er kresen og forbruker mye mer enn 50%. Nei, dere må fordele kostnadene etter inntektsevne - det er det som er naturlig når en er et etablert par. Klart at du må igjen litt mer enn til kun busskort og litt til hver måned når du er voksen og er gift/sammen med en som tjener godt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3350998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 ''Jeg får mer og mer lyst til å melde meg ut av "dele 50/50"-tankegangen her, for jeg vil spare penger på å bare betale for meg selv...'' Jeg ville nok ha meldt meg ut av ekteskapet også. Jeg opplever at du betaler mye mer enn bare penger for å leve sammen med ham. Ja - dette tror jeg du har vledig rett i Bella Dotte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3350999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nosen Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Høres ikke ut som om han er noe å samle på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3351000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kirkerotta Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 ''Jeg får mer og mer lyst til å melde meg ut av "dele 50/50"-tankegangen her, for jeg vil spare penger på å bare betale for meg selv...'' Jeg ville nok ha meldt meg ut av ekteskapet også. Jeg opplever at du betaler mye mer enn bare penger for å leve sammen med ham. Det vil jeg helst ikke, jeg er veldig glad i ham og vi har det veldig bra på alle andre områder. Jeg skal sette meg ned og regne litt på det, kanskje sette opp noen regnestykker så jeg kan vise ham hvor skjevt det egentlig blir når vi gjør det sånn som nå. Så får jeg se om han har evne til å omstille seg. Jeg tror ikke han gjør det for å være slem eller noe sånt, han har bare vært alene lenge før jeg kom inn i bildet og er vel vant til å bare tenke på seg selv. Jeg er av natur slik at jeg ikke vil ta så stor plass, men det er visst på tide å markere meg litt... Takk... jeg trengte å høre at det ikke er jeg som er kravstor her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3351003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella Dotte Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det vil jeg helst ikke, jeg er veldig glad i ham og vi har det veldig bra på alle andre områder. Jeg skal sette meg ned og regne litt på det, kanskje sette opp noen regnestykker så jeg kan vise ham hvor skjevt det egentlig blir når vi gjør det sånn som nå. Så får jeg se om han har evne til å omstille seg. Jeg tror ikke han gjør det for å være slem eller noe sånt, han har bare vært alene lenge før jeg kom inn i bildet og er vel vant til å bare tenke på seg selv. Jeg er av natur slik at jeg ikke vil ta så stor plass, men det er visst på tide å markere meg litt... Takk... jeg trengte å høre at det ikke er jeg som er kravstor her. Han *bør* være snill mot deg, siden du drar mer enn din del av lasset. Det er lett å overkjøre deg fordi du "ikke vil ta så stor plass", klart han benytter seg av dette til egen fordel. Du er glad i ham, sier du, er det din oppfatning at *han* er glad i *deg* også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3351005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det vil jeg helst ikke, jeg er veldig glad i ham og vi har det veldig bra på alle andre områder. Jeg skal sette meg ned og regne litt på det, kanskje sette opp noen regnestykker så jeg kan vise ham hvor skjevt det egentlig blir når vi gjør det sånn som nå. Så får jeg se om han har evne til å omstille seg. Jeg tror ikke han gjør det for å være slem eller noe sånt, han har bare vært alene lenge før jeg kom inn i bildet og er vel vant til å bare tenke på seg selv. Jeg er av natur slik at jeg ikke vil ta så stor plass, men det er visst på tide å markere meg litt... Takk... jeg trengte å høre at det ikke er jeg som er kravstor her. Jeg jobbet redusert da ungene var små. Da betalte jeg mindre i kr inn på felleskontoen enn det mannen min gjorde. Jeg hadde da lavere inntekt enn ham, og skulle da slevsagt betale mindre av felleskostnadene. Nå tjener vi omtrent likt, og betaler lik sum inn til felleskontoen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3351006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Det der med telefonen hadde jeg ALDRI funnet meg i! Sånn er ikke kjæresteoppførsel vel! :/ Dessuten, jeg hadde ikke villet dele 50-50 heller. Vi er blakke og har lite begge to her i huset, men fortsatt har han langt mere enn meg..Såh ut av husleie på 8500 betaler jeg 3500 og han resten, også betaler han resten. Sånn gjør vi ca på andre regninger, sånn ca også. Også GIR vi ting til hverandre, vi har aldri SOLGT hverandre gjenstander vi ikke vil ha lenger. Han sitter fortsatt igjen med en god del mere enn meg til sin private økonomi, men sånn skal det jo også være, for han jobber fulltid, og dermed skal han også ha mer å rutte med en meg, som går mye hjemme. Men jeg beholder selvsagt pengene fra mine småjobber privat til meg. Og er en blakk så forsørger den ene den andre. Jeg hadde ikke funnet meg i det i det hele tatt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3351013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinnamongirl Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Her i huset ser vi ikke på hvem som tjener hva - alt går inn til felles forbruk. Før tjente jeg en god del mer enn han, nå tjener han mer enn meg. Jeg kunne aldri hatt det sånn som du beskriver. Nå skrev du ikke hvorfor du arbeider 50% eller om dere har barn. Har dere barn er dette uansett helt uholdbart for deg. Da ofrer jo du deg for familien. Har dere ikke barn så kan du kanskje jobbe større stillings %? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3351014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Vi betaler 2500 kr hver inn på felles matkonto. Han betaler forsikring osv for bil men jeg er med og sparer 500 kr pr mnd på en egen bilkonto, det er mitt bidrag til bensin og slitasje siden bilen er hans(hadde den før vi ble samboere). Bilen bruker vi nesten ikke. Leiligheten og lånet står på han, jeg betaler ham 3500 hver måned for å betale min del av lånet, selv om jeg burde betalt 700 kr mer for at det skulle bli 50/50. Skulle jeg betalt de 700 også ville jeg ikke hatt noen penger igjen, nå har jeg til busskort og 300-500 kr pr mnd til apotek, lege osv. Han betaler da altså huslån, billånet han hadde fra før, mastercard og andre regninger han har, det han har til overs er da hans penger og han bruker dem til film, musikk, ny cd-spiller og det han ellers føler behov for. Om vi går tom på matkontoen før neste lønn er det bare med mye okking og ståk at han kan gå med på å bruke noen av "sine penger" på mat, selv om det er han som står for 70% av forbruket fra matkontoen. Han er så kresen skjønner du... Når 1/3 av sylteagurken er spist er ikke det som er igjen i glasset noe godt, så da kjøper han ny. Har isen ligget i fryseren i to uker og har fått noen få iskrystaller på seg, kjøper han ny. Er det to dager igjen til yoghurten går ut på dato, kjøper han ny. Jeg får mer og mer lyst til å melde meg ut av "dele 50/50"-tankegangen her, for jeg vil spare penger på å bare betale for meg selv... Er dere gift eller samboere? Hvis dere er samboere er du her i gang med å gjøre ham rik og deg selv fattig. Ved et brudd er det han som eier alt. Og med det synet han har på deg, så er sannsynligheten for et brudd før eller senere høy. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3351015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Vi betaler 2500 kr hver inn på felles matkonto. Han betaler forsikring osv for bil men jeg er med og sparer 500 kr pr mnd på en egen bilkonto, det er mitt bidrag til bensin og slitasje siden bilen er hans(hadde den før vi ble samboere). Bilen bruker vi nesten ikke. Leiligheten og lånet står på han, jeg betaler ham 3500 hver måned for å betale min del av lånet, selv om jeg burde betalt 700 kr mer for at det skulle bli 50/50. Skulle jeg betalt de 700 også ville jeg ikke hatt noen penger igjen, nå har jeg til busskort og 300-500 kr pr mnd til apotek, lege osv. Han betaler da altså huslån, billånet han hadde fra før, mastercard og andre regninger han har, det han har til overs er da hans penger og han bruker dem til film, musikk, ny cd-spiller og det han ellers føler behov for. Om vi går tom på matkontoen før neste lønn er det bare med mye okking og ståk at han kan gå med på å bruke noen av "sine penger" på mat, selv om det er han som står for 70% av forbruket fra matkontoen. Han er så kresen skjønner du... Når 1/3 av sylteagurken er spist er ikke det som er igjen i glasset noe godt, så da kjøper han ny. Har isen ligget i fryseren i to uker og har fått noen få iskrystaller på seg, kjøper han ny. Er det to dager igjen til yoghurten går ut på dato, kjøper han ny. Jeg får mer og mer lyst til å melde meg ut av "dele 50/50"-tankegangen her, for jeg vil spare penger på å bare betale for meg selv... Dump ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3351018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Din VERRE KJIPE halvdel mener du vel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3351020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yassine Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Selvfølgelig kan du bare levere mobilen tilbake, og du må si ifra at du ikke har råd til å bli med på ferie hvis ikke han spanderer. Du ville jo aldri valgt en slik ferie selv, så der er han urimelig. Ellers handler dette litt om hvorfor du jobber kun 50%, har dere barn, studerer du, er det selvvalgt, eller har du ikke mulighet til å jobbe mer? Hvis det er for å ta seg av ham og huset, eller det ikke er selvvalgt, er dagens fordeling ikke rettferdig. Og du kommer sinnsykt dårlig ut av det ved et brudd, ihvertfall hvis dere ikke er gift. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3351076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Det vil jeg helst ikke, jeg er veldig glad i ham og vi har det veldig bra på alle andre områder. Jeg skal sette meg ned og regne litt på det, kanskje sette opp noen regnestykker så jeg kan vise ham hvor skjevt det egentlig blir når vi gjør det sånn som nå. Så får jeg se om han har evne til å omstille seg. Jeg tror ikke han gjør det for å være slem eller noe sånt, han har bare vært alene lenge før jeg kom inn i bildet og er vel vant til å bare tenke på seg selv. Jeg er av natur slik at jeg ikke vil ta så stor plass, men det er visst på tide å markere meg litt... Takk... jeg trengte å høre at det ikke er jeg som er kravstor her. '' jeg er veldig glad i ham og vi har det veldig bra på alle andre områder'' Da bør det jaggu være VELDIG bra på ALLE andre områder også! Jeg hadde ikke giddet det der, da hadde jeg heller sittet alene med dårlig råd enn å være i et forhold hvor den andre parten ikke var det spøtt interessert i å dele med meg om han har flere ganger så mye som meg. Er det ektemannen din eller en "kortvarig" kjæreste det er snakk om? Dersom min kjære hadde tilbudt med å kjøpe hans gamle telefon hadde jeg trodd han tullet - jeg hadde fått den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3351100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Vi betaler 2500 kr hver inn på felles matkonto. Han betaler forsikring osv for bil men jeg er med og sparer 500 kr pr mnd på en egen bilkonto, det er mitt bidrag til bensin og slitasje siden bilen er hans(hadde den før vi ble samboere). Bilen bruker vi nesten ikke. Leiligheten og lånet står på han, jeg betaler ham 3500 hver måned for å betale min del av lånet, selv om jeg burde betalt 700 kr mer for at det skulle bli 50/50. Skulle jeg betalt de 700 også ville jeg ikke hatt noen penger igjen, nå har jeg til busskort og 300-500 kr pr mnd til apotek, lege osv. Han betaler da altså huslån, billånet han hadde fra før, mastercard og andre regninger han har, det han har til overs er da hans penger og han bruker dem til film, musikk, ny cd-spiller og det han ellers føler behov for. Om vi går tom på matkontoen før neste lønn er det bare med mye okking og ståk at han kan gå med på å bruke noen av "sine penger" på mat, selv om det er han som står for 70% av forbruket fra matkontoen. Han er så kresen skjønner du... Når 1/3 av sylteagurken er spist er ikke det som er igjen i glasset noe godt, så da kjøper han ny. Har isen ligget i fryseren i to uker og har fått noen få iskrystaller på seg, kjøper han ny. Er det to dager igjen til yoghurten går ut på dato, kjøper han ny. Jeg får mer og mer lyst til å melde meg ut av "dele 50/50"-tankegangen her, for jeg vil spare penger på å bare betale for meg selv... ''Leiligheten og lånet står på han, jeg betaler ham 3500 hver måned for å betale min del av lånet'' Hm - hvordan tror du at du vil komme ut av det der, hvis dere ender med å flytte fra hverandre? Husk at da er det sjelden er stemning for raus ettergivenhet. Du fungerer som leieboeren hans. Da er det vanlig å kjøpe hver sin mat, tilpasset egen økonomi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380488-er-dette-rettferdig/#findComment-3351110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.