Gå til innhold

Han flytter kanskje..

Anbefalte innlegg

Gjest til varmere strøk

Kjæresten er utbrent bla pga jobb. Han har også mye smerter i kroppen pga tidligere idrett. Han har vært sykemeldt i 4 år nå. Vi har har snakket om å flytte sammen og leitet etter hus..men nå har han funnet ut at det han vil er å flytte til Spania, der kan han leve billig og klimaet vil hjelpe han.

Jeg har ofret mye for å hjelpe han i tiden vi har vært kjærester. Selvom jeg forstår han på en måte så føler jeg meg brukt helt til han fikk mulighet til å flytte til utlandet. (nav, lege) Han sier at jeg kan jo komme ned der på besøk, men jeg kan ikke ha en kjæreste som bor i Spania. Da må jeg gå videre, og det har har jeg sagt til han. Han vil at jeg skal være med han ned og sjekke forholdene. Så får vi en ferie også. Det har jeg ikke lyst til.

Synes det hele er så trist og merkelig. Han kunne jo prøvd en mellomting. Vert i Spania noen måneder i året for eksempel. Han har ikke vert i utlandet siden vi ble kjærester, og ikke i årene før der heller. Og hadde vi flyttet sammen hadde han også fått bedre økonomi, men dette vil han nå tydeligvis ikke. Men meningene hans skifter hele tiden. Hva bør jeg gjøre? prøve å gjøre det slutt nå eller vente på om han flytter eller ikke? jeg føler at jeg orker ingen av delene..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380530-han-flytter-kanskje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderen

Han må prioritere helsen sin. Så at han nå velger å flytte til Spania er forståelig. Det betyr ikke at han ikke har vært glad i deg.

Det er mer enn penger som betyr noe, helse er veldig viktig. Hvis du virkelig elsker ham, får du vurdere om du kan flytte med og få en jobb i Spania. Hvis ikke, så gjør det slutt nå med det samme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380530-han-flytter-kanskje/#findComment-3351467
Del på andre sider

Om det er du som har skrevet om forholdet ditt før her inne, så skjønner jeg du er i tvil om hvor sterke følelsene hans er for deg i utgangspunktet. Og derfor blir du kanskje i enda mer i tvil nå når han vil flytte ifra deg til Spania. Og det skjønner jeg også godt. Han MÅ jo ikke flytte til Spania. Alikevel velge rhan det fremfor deg. han kan jo ikke forvente at du skal ofre familie, venner og jobb her, når han aldri har ønsket å flytte sammen med deg her hjemme. Og hadde han i det hele tatt ønsket å bo sammen med deg i Spania. Virker desverre ikke som om du har noen god og lovende framtid med denne mannen og du begynner etterhvert å ha mange flere gode argumenter for å avslutte forholdet enn å bli.

En viktig ting som spiller inn er alder. Husker ikke om du har sagt hvor gamle dere er, men er dere over 40 og/eller er ferdig med barn, så kunne kanskje dette forholdet funket. Hvis ikke så sier det seg vel egentlig selv hva du burde gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380530-han-flytter-kanskje/#findComment-3351875
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...