Gjest Rådvill26 Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Hei. Jeg er ei kvinne på 26 år, som i september 2011 fikk påvist vandrende/mobil nyre. Jeg oppsøkte lege etter at jeg en stund hadde hatt magesmerter, og så en dag oppdaget en kul i magen der hvor smerten befant seg. Smerter er vanskelig og beskrive men føltes som sviing/brenning og akutt stikking. Jeg opplevde også smerter rett nedenfor ribbena på samme side og i midten under brystene ( i "hulrommet" hvor ribbeina møtes). Denne smerten var en smerte jeg aldri før har vært borti. Den var så utrolig sterk at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Slik var det flere kvelder, og forekommer fortsatt. Jeg dro hvertfall til lege og ble henvist til ultralyd. Jeg var inne i Ca 2 min før jeg ble sendt ut igjen med beskjed om at jeg hadde mobil nyre. Jeg klarte ikke helt å roe meg med det, siden legen verken hadde spurt om plager o.l, men innså etterhvert at jeg sikkert bare var hypokonder og at legen hadde rett. Men smertene fortsatte og jeg begynte å få veldig mye vondt i hodet (4-5 ganger i uken), og sov bort meste parten av dagen. Jg kunne være ute å kjøre, og plutselig måtte stoppe for å sove. For ett par dager siden oppdaget jeg blod når jeg tisset, og stusset litt over dette siden jeg ikke skulle ha menstruasjon før om 1 uke. Siden syklusen min aldri har stemt helt så tenkte jeg den var for tidlig ute, og valgte og bruke tampong. Det kom aldri noe blod på tampongen, men det var fortsatt blod etter jeg hadde tisset. Det jg da lurer på, er dette normale symptomer på vandrende nyre, eller kan det være noe annet? Kan også nevne at Klumpen jeg kjenner er ca 3-5 cm og ligger rett til høyre for navlen. Håper på svar, føler meg litt rådvill. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380573-vandrende-nyren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.