Gjest bille-80 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hei! Jeg har forsøkt å bli gravid i et halvt år. Vet at dette ikke er lenge, men jeg er likevel veldig urolig, noe som igjen nedsetter fertiliteten.Jeg har tatt hormonprøver: Det står A S- foran alle: fsh, LH, prolaktin, progesteron, shbg og hcg. Tok disse på dag 22 i syklus og alle var normale .1) Hvordan kan gynekologen si at jeg har normal eggløsning når jeg hører andre må ta prøver flere ganger i syklusen? Har tatt disse prøvene privat. Min partner har tatt sædprøve hos dr Purvis. Kommentaren på den er at han har nedsatt % spermier som beveger seg, ellers bra kvalitet. Kan forklares av litt seig sæd. Spermiene har normalt utseende. han har derfor forlenget fertilitetspotensiale som kan forlenge tiden for å oppnå graviditet. Dette er veldig fortvilende. det året som liksom er normalt å vente er jo veldig lenge syns jeg. 2)Betyr det nå at det ikke er vits å be om hjelp før det har gått et år enda vi vet at det er nedsatt sjanse for å oppnå graviditet på lang tid? 3) Er det lurt å "spare" på sæden? Jeg har veldig uregelmessig mens, variere mellom 29 til 24 dager syklus og jeg har eggløsning helt ned i 9 dager før. Aldri midt i syklus eller 14 dager før. Er engstelig for såkalt defekt lutealfase, men progesteron verdien er normal på dag 22 i syklus. det vil være vanskelig å spare opp når jeg ikke vet hvilken dag jeg har eggløsning. Da kan sæden bli for gammel? Eller for lite? 4)Siden har han fått påvist 41 % motilitet(bør ligge over 50%) kan det bli for ofte å ha sex 2 hver dag for å treffe eggløsning? Jeg er 31 år og min partner 35. Vil ikke bli for gamle foreldre. 5)Vi har vært sammen i to år, men kun hatt samme adr i et halvt år. Kan det føre til at vi ikke får hjelp når vi har prøvd i et år?(da har vi kun et år med same adr) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380600-for-tidlig-og-utredes-videre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.