Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Hei!

Ja i følge min psykiater er jeg uaspergerisk når det gjelder både å justere meg etter andres behov, men også anerkjenne dem, ta på meg ansvar og tenke ut løsninger som lindrer andre ubehag.

Jeg tror det er feil at jeg påtar meg all skyld, jeg har gjort det i mange år, men jeg er ikke sikker på at det er riktig mer...

Min mann kjenner meg, og burde egentlig nå snakket med meg, men derfor trekker jeg nå konklusjonen snart at vi i hjertet blir/er skilt.

Det er bra du skjønner det er lite fruktbart å ta på seg skylda for dette her.... Det er heller ikke alltid det trenger å være noens "skyld" at man blir skilt... Tror du skal avvente litt og se hva mannen din foretar seg nå, for det er ikke sikkert han egentlig ønsker skilsmisse. Håper det beste for deg iallefall:)

Fortsetter under...

• Svar 194
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

87

• frosken

20

• bustebeisa

8

• Colette

4

Gjest togli

Hei!

kanksje trodde min mann også min skyhet skulle gå seg til :)

Ikke lett.

Derfor sa jeg til en asperger jente, "ikke skjul at du har asperger syndrom" likevel tror jeg menn gifter seg med oss, fordi man blir jo forelsket og da klarer man ikke tenke hvordan blir dette i fremtiden.

Du har sikkert rett i det du sier der...

Greier du å gå naken omkring i huset når du er alene hjemme da? Er du komfortabel med din egen nakenhet? Kanskje du kan øve deg på å ikke være for blyg mht dette? Bli vant til kroppen din som den er uten klær på, og kjenne at det kan være ok for deg. Etterhvert som du føler deg tryggere på dette, så kan du våge å vise deg for mannen din uten klær også. Det er iallefall fullstendig normalt at to som er kjærester kjenner hverandres kropper godt, og vet hvordan den andres kropp ser ut uten klær. Ingenting å være sjenert over iallefall :)

Det er bra du skjønner det er lite fruktbart å ta på seg skylda for dette her.... Det er heller ikke alltid det trenger å være noens "skyld" at man blir skilt... Tror du skal avvente litt og se hva mannen din foretar seg nå, for det er ikke sikkert han egentlig ønsker skilsmisse. Håper det beste for deg iallefall:)

Har du ikke fått med deg den siste tråden? :-)

Gjest togli

''Men hva har jeg skrevet av urimeligheter mot min mann, jeg husker ikke,. kan du informerer meg raskt?''

Jeg tenkte f.eks. på den gangen du skrev her inne at du ville skilles fordi din mann hadde "ropt inn i ørene dine". Da var du svært steil og måtte overtales ganske mye før du ville nærme deg ham igjen :-)

....og den gangen hun var sinna på mannen sin siden han ble irritert over at hun tok med seg den syke høna inn i huset? Noe sånt iallefall...... - og de fleste av oss hadde nok litt medlidenhet med mannen til madelenemie da....

....og den gangen hun var sinna på mannen sin siden han ble irritert over at hun tok med seg den syke høna inn i huset? Noe sånt iallefall...... - og de fleste av oss hadde nok litt medlidenhet med mannen til madelenemie da....

Kjærlighet er aldri overdrevet. Og det var snakk om en hane, ikke en høne. Så du dokumentaren "Cat Dancers" sent i går kveld på NRK1? Den sa mye om kjærlighet til mennesker/dyr på mange plan, og gjorde et voldsomt inntrykk på meg.

Annonse

Gjest togli

Kjærlighet er aldri overdrevet. Og det var snakk om en hane, ikke en høne. Så du dokumentaren "Cat Dancers" sent i går kveld på NRK1? Den sa mye om kjærlighet til mennesker/dyr på mange plan, og gjorde et voldsomt inntrykk på meg.

Nei, så ikke den :)

....uansett kjærlighet er det forståelig at noen kan reagere på at hanen får lov å være med inn på kjøkkenet ;) For min del hadde sikkert en hane gått greit om han ikke skulle "flytte" inn der, men hadde en partner forlangt at grisen eller kua skulle inn i huset, så hadde jeg tilta - så hvor går grensen ;)

Nei, så ikke den :)

....uansett kjærlighet er det forståelig at noen kan reagere på at hanen får lov å være med inn på kjøkkenet ;) For min del hadde sikkert en hane gått greit om han ikke skulle "flytte" inn der, men hadde en partner forlangt at grisen eller kua skulle inn i huset, så hadde jeg tilta - så hvor går grensen ;)

Hvis du orker, og er mottagelig....Du kan se den her:

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/854275/

Det er en nydelig historie på mange måter, men også veldig tragisk. Du må ha god tid for og ta filmen til deg.

Skal prøve å få sett den en dag :) Takk:)

Hvis linken ikke virker, så bare søk etter "Cat dancers" på Nrk. 1. Dokumentaren ga i hvert fall meg veldig mye:-) En fantastisk dokumentar, slik som det ofte er med dokumentarer som sendes etter at folk flest har lagt seg.

Madelenemie

''Men hva har jeg skrevet av urimeligheter mot min mann, jeg husker ikke,. kan du informerer meg raskt?''

Jeg tenkte f.eks. på den gangen du skrev her inne at du ville skilles fordi din mann hadde "ropt inn i ørene dine". Da var du svært steil og måtte overtales ganske mye før du ville nærme deg ham igjen :-)

Hei!

Ja stemmer.

Det var nok da jeg fikk fortalt i klartekst av min psykiater at min mann var et følelsemenneske og at jeg da bare hadde å akseptere en slik utblåsning.

Takk for påminnelsen.

Madelenemie

Hei!

Nei han ville vist slett ikke skilles, selv om han sa at han nå ikke orket mer.

Madelenemie

Du har sikkert rett i det du sier der...

Greier du å gå naken omkring i huset når du er alene hjemme da? Er du komfortabel med din egen nakenhet? Kanskje du kan øve deg på å ikke være for blyg mht dette? Bli vant til kroppen din som den er uten klær på, og kjenne at det kan være ok for deg. Etterhvert som du føler deg tryggere på dette, så kan du våge å vise deg for mannen din uten klær også. Det er iallefall fullstendig normalt at to som er kjærester kjenner hverandres kropper godt, og vet hvordan den andres kropp ser ut uten klær. Ingenting å være sjenert over iallefall :)

Hei!

Jeg går da ikke naken rundt?

Jeg har system for å ta morgenstell og komme i klærne ganske raskt.

Jeg er komfortabel med å være naken der det trengs fesk i dusjen/badekaret.

Annonse

Gjest togli

Hei!

Jeg går da ikke naken rundt?

Jeg har system for å ta morgenstell og komme i klærne ganske raskt.

Jeg er komfortabel med å være naken der det trengs fesk i dusjen/badekaret.

Men du kan gjøre det for å øve deg på at dette er ok :) Selvsagt passe på at ingen ser deg utenfra etc ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...