Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 194
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

87

• frosken

20

• bustebeisa

8

• Colette

4

Madelenemie

Hei Madelenemie.

Triste lesning dette her. Støtter de andre i at det er lurest å være litt avventende her. Ikke sikkert han mente det så bokstavelig.

Hei!

Nei men han vet jeg oppfatter bokstavelig.

Takk for omtanken, det er mulig det går seg til, men jeg blir skremt av at det kommer slike anklager haglende, det må være utrykk for mye indre hat mot meg.

Skulle bare ønske han hadde tatt dette opp med meg, det ville vært mer rettferdig enn å miste besinnelsen slik i telefon.

Madelenemie

Hei,

Dette var veldig trist. Føler med deg. Som andre alt har sagt, behøver det ikke være så absolutt som det høres ut som.

Alt er ikke galdt med deg, Madelenemie. Tvert imot har du mange flotte egenskaper.

Tenker på deg.

mvh

Hei!

Ja men de flotte sidene kommer ikke en rådgiver til å se, min mann har ledd før og sagt at "ingen vil forstå meg" ja og så klossete som jeg fremlegger ting uten å pynte på noe, så aner jeg selv uråd.

Jeg kommer derfor ikke til å si noe til mitt eget forsvar. Jeg kommer rett og slett bare til å ta i mot anklagene, så får den der rådgiveren tenke hva den vil.

Min mann ser ikke lenger noe positivt med meg, men jeg skulle ønske han nå kunne tenke litt mer rasjonelt, hvis jeg for to dager siden var elsket, for den jeg er, så er alt i dag svart, jeg klarer ikke leve med sånne jo-jo følelser.

Mine forandrer seg jo ikke, vel er jeg nå skuffet over anklager jeg til dels oppfatter urimelige, ikke alle, men en del, men jeg slutter ikke å karakterisere min mann med de samme positive adjektiver. At han nå er rasende på meg, skuffet osv... forandrer jo ikke de fakta som står der. men for han er tidligere uttalelser nå borte, eller kanskje han mener han løy for å gjøre meg glad? Ja ikke vet jeg, men rart er dette?

Jeg skal nå i gang med dagens gjøremål, jeg er trist i hjertet, så da er det bare å jobbe hardere, håper bare at dette går bra, ja for det bekymrer meg at jeg er gaske så stress-sensitiv og ikke så robust som andre, jeg må nemlig sørge for å ikke få noe umodenhetsanfall lenger.

Jeg tok Froskens råd og å legge meg i natt, jeg klarte dermed å føle meg uthvilt nok til å sende barna på skolen.

Jeg har det ikke bra, men jeg må jo overleve, jeg har en dyp sorg i hjerte, og jeg skjønner ikke at noen kan forandre så synet på et menneske sånn fra en dag til en annen, men det er MYE jeg ikke forstår. Jeg gruer meg til i kveld.

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Ja men de flotte sidene kommer ikke en rådgiver til å se, min mann har ledd før og sagt at "ingen vil forstå meg" ja og så klossete som jeg fremlegger ting uten å pynte på noe, så aner jeg selv uråd.

Jeg kommer derfor ikke til å si noe til mitt eget forsvar. Jeg kommer rett og slett bare til å ta i mot anklagene, så får den der rådgiveren tenke hva den vil.

Min mann ser ikke lenger noe positivt med meg, men jeg skulle ønske han nå kunne tenke litt mer rasjonelt, hvis jeg for to dager siden var elsket, for den jeg er, så er alt i dag svart, jeg klarer ikke leve med sånne jo-jo følelser.

Mine forandrer seg jo ikke, vel er jeg nå skuffet over anklager jeg til dels oppfatter urimelige, ikke alle, men en del, men jeg slutter ikke å karakterisere min mann med de samme positive adjektiver. At han nå er rasende på meg, skuffet osv... forandrer jo ikke de fakta som står der. men for han er tidligere uttalelser nå borte, eller kanskje han mener han løy for å gjøre meg glad? Ja ikke vet jeg, men rart er dette?

Jeg skal nå i gang med dagens gjøremål, jeg er trist i hjertet, så da er det bare å jobbe hardere, håper bare at dette går bra, ja for det bekymrer meg at jeg er gaske så stress-sensitiv og ikke så robust som andre, jeg må nemlig sørge for å ikke få noe umodenhetsanfall lenger.

Jeg tok Froskens råd og å legge meg i natt, jeg klarte dermed å føle meg uthvilt nok til å sende barna på skolen.

Jeg har det ikke bra, men jeg må jo overleve, jeg har en dyp sorg i hjerte, og jeg skjønner ikke at noen kan forandre så synet på et menneske sånn fra en dag til en annen, men det er MYE jeg ikke forstår. Jeg gruer meg til i kveld.

Har du fått noe forklaring på hva som utløste det hele?

Jeg synes du ikke skal glemme at du også har hatt innlegg her inne hvor du har tenkt at det var best og skilles. Da har du vært oppgitt og så har du ombestemt deg. Slikt kan skje.

Jeg synes du har virket litt mer skarp i kommentarene dine i det siste. Jeg tenker på noen svar du har kommet med til Bella Dotte som jeg har reagert på. Det er ikke sikkert du har ment det slik og det er ikke sikkert hun selv reagerer på det heller, men sett utenifra har du virket litt spydig og slik har jeg ikke oppfattet deg tidligere.

Jeg lurer også på om du bør ta deg en pause fra ABB- nyheter da jeg ser at du henger deg opp i ting, blir opprørt og får en del merkelige ideer. Det er ikke bra hvis dette påvirker deg i hverdagen.

Annonse

Jeg er enig med de som har skrevet at det ikke er sikkert han mente at dere skal bryte for godt. Skulle det ende slik, er det en lengre prosess som dere får hjelp med. Praktiske ting har du god tid til å sette deg inn i, hvis det skulle bli nødvendig.

Det hender man sier sånt når man er sliten og stresset og "trenger" å ta det ut på en eller annen - og da er de nærmeste mest utsatt.

Ikke ta så alvorlige ting på telefon, snakk sammen når dere er alene og det er rolig rundt dere.

Dette var trist å lese. Jeg håper du snart får mer greie på hva han egentlig mente (det behøver ikke bety at han vil skilles). Jeg husker at du selv har skrevet innlegg her tidligere hvor du har ment at det beste ville være om dere ble skilt (og at dette var pga. deg), men det er en god stund siden nå.

Det jeg mener er at derfor vet du sikkert at man ofte kan skrive eller si ting man ikke egentlig mener. :)

Håper du får mer klarhet i tingene i dag.

Gjest Kayia

Hei!

Ja jeg skal prøve.

Men jeg prøvde i dag på telefon, men det haglet med anklager.

Jeg klarte ikke høre på den der terpingen uavbrutt.

Han vinner diskusjoner og jeg misliker det, jeg har en følelse av at han vinner i morgen også, jeg må sikkert si unnskyld osv...

Men nå tror jeg ikke det hjelper, jeg vet ikke hva som er skjedd med han?

Jeg skal legge meg nå fordi Frosken syns det, jeg skal prøve, ja for jeg bør, med tanke på alt jeg skal orke av avtaler imorgen

Tusen mange takk for denne hyggelige forståelsen og hjelpen i natt. Det betydde mye for meg.

Hei Madelenemie, jeg hadde allerede lagt meg da du skrev ditt siste svar. Håper også du fikk sove i natt og at dagen i dag har vært bedre. Jeg har lyst til å si en ekstra gang at du har mange fine egenskaper og er helt sikker på at din mann også ser disse, selv om han kan være frustrert nå. Jeg håper dere får snakket sammen og at du da ikke tenker på hvorvidt han "vinner diskusjonen" eller ikke.

Husk dette: Kommunikasjon handler ikke om å være flink men om å greie å formidle til hverandre hva man mener, tenker og føler. Man må både lytte og prøve å forstå hva den andre sier, og man prøve å sette ord på hva man selv vil formidle av egne følelser og tanker. Det syns jeg du er superflink til her inne på dol, og jeg ser ingen grunn til at du skal tenke at "du ikke skal si noe, bare la han snakke", som du sa i går. Jeg tror det er viktig for både deg og mannen din at også du sier noe, dvs formidler til mannen din det du formidler så godt her på dol.

Lykke til, tenker på deg!

Madelenemie

Hei Madelenemie, jeg hadde allerede lagt meg da du skrev ditt siste svar. Håper også du fikk sove i natt og at dagen i dag har vært bedre. Jeg har lyst til å si en ekstra gang at du har mange fine egenskaper og er helt sikker på at din mann også ser disse, selv om han kan være frustrert nå. Jeg håper dere får snakket sammen og at du da ikke tenker på hvorvidt han "vinner diskusjonen" eller ikke.

Husk dette: Kommunikasjon handler ikke om å være flink men om å greie å formidle til hverandre hva man mener, tenker og føler. Man må både lytte og prøve å forstå hva den andre sier, og man prøve å sette ord på hva man selv vil formidle av egne følelser og tanker. Det syns jeg du er superflink til her inne på dol, og jeg ser ingen grunn til at du skal tenke at "du ikke skal si noe, bare la han snakke", som du sa i går. Jeg tror det er viktig for både deg og mannen din at også du sier noe, dvs formidler til mannen din det du formidler så godt her på dol.

Hei!

Takk for omtanken.

dette som du skriver skal jeg tenke mer på ''Kommunikasjon handler ikke om å være flink men om å greie å formidle til hverandre hva man mener, tenker og føler.''

Jeg er ikke så flink muntlig skjønner du, vi snakket om det i dag min psykiater og jeg, at jeg har liksom lært å snakke uten manuskript de siste årene, det er ikke enkelt for meg.

Jeg fikk et tips av min psykiater som gikk på at jeg skal ta initiativ til å oppklare misforståelsen (som jeg egentlig ikke skjønner er noen misforståelse, men min psykiater kalte det det) etter en tid skal jeg si " ja også kan kanskje du si unnskyld nå som vi har snakket ut kan du kanskje si unnskyld". Jeg vil gjerne ha et unnskyld for de der anklagene. Men det kan vist hende dere har rett at jeg tolker så alt for bokstavelig osv...

Jeg må tenke meg om, jeg gruer meg, for jeg syns på en måte det er den som setter i gang som bør si unnskyld, men det skulle jeg vist ikke tenke på. Da vet jeg det, men så skal jeg tenke på flere saker litt.

Takk

Madelenemie

Har du fått noe forklaring på hva som utløste det hele?

Jeg synes du ikke skal glemme at du også har hatt innlegg her inne hvor du har tenkt at det var best og skilles. Da har du vært oppgitt og så har du ombestemt deg. Slikt kan skje.

Jeg synes du har virket litt mer skarp i kommentarene dine i det siste. Jeg tenker på noen svar du har kommet med til Bella Dotte som jeg har reagert på. Det er ikke sikkert du har ment det slik og det er ikke sikkert hun selv reagerer på det heller, men sett utenifra har du virket litt spydig og slik har jeg ikke oppfattet deg tidligere.

Jeg lurer også på om du bør ta deg en pause fra ABB- nyheter da jeg ser at du henger deg opp i ting, blir opprørt og får en del merkelige ideer. Det er ikke bra hvis dette påvirker deg i hverdagen.

Hei!

Jeg har IKKE ment å være krass/spydig til Bella Dotte, men hun har helt rett blitt lei seg, jeg ble lei meg da jeg oppdaget det, skikkelig fortvilt.

I dag ga jeg min psykiater er pinnsvin, dette fordi som jeg skrev til henne, mennesker stikker seg jo på meg og uten at jeg mener det.

Vi har oppklart forskjellen mellom vennligst svar på... og kunne du være så snill.... og noe annet jeg glemte nå. Jeg virket kommanderende og sårende, jeg mente det ikke og det skjønte Balle Dotte. Jeg egner meg vist ikke som venn, men Bella Dotte sier hun vil ha meg, min psykiater liker meg og sier bare at jeg er ganske så autistisk, det er leit å høre, men det er vist forklaringen.

Bella Dotte sa jeg skulle ha et skilt på meg der det står, "pragmatiske språkvansker" men så lenge hun sier det til meg, så kan jeg endre litt og litt, jeg bad om unnskyldning til henne i går. jeg spurte også om jeg skulle si unnskyld igjen, men slik jeg forstod henne holdt det. Hun sa hun vil være min venn.

At hun ble såret også over at jeg skriver at jeg ikke har venner, jeg forklarte for henne at jeg da bare hadde glemt henne, hun lo da og sa det gjorde jo ikke akkurat saken bedre.

Jeg kan ikke komme på jeg har villet såre noen med hensikt, ikke med ting jeg sier i vertfall.

Jeg er ferdig med ABB, skrevet brev, tilbudt min hjelp, og ferdig med den saken, regner ikke med å høre fra han da jeg i brevet erklærte meg som ikke-støttespiller, noe som er sant.

Likevel tilbyr jeg min hjelp, men av andre grunner.

Takk får rådet jeg tror du har rett.

Madelenemie

Jeg er enig med de som har skrevet at det ikke er sikkert han mente at dere skal bryte for godt. Skulle det ende slik, er det en lengre prosess som dere får hjelp med. Praktiske ting har du god tid til å sette deg inn i, hvis det skulle bli nødvendig.

Det hender man sier sånt når man er sliten og stresset og "trenger" å ta det ut på en eller annen - og da er de nærmeste mest utsatt.

Ikke ta så alvorlige ting på telefon, snakk sammen når dere er alene og det er rolig rundt dere.

Hei!

''Det hender man sier sånt når man er sliten og stresset og "trenger" å ta det ut på en eller annen - og da er de nærmeste mest utsatt. ''

Noe lignende sa min psykiater. I tillegg kan det være slitsomt i ny jobb og at jeg da er mer opptatt med dyr enn med å få middag på bordet er en asperger greie sa min psykiater og bad meg lage en avtale for hvilke dager jeg skal lage middag, og da må jeg begrense den filmingen av feks salamandere som jeg er opptatt av nå. I det minste forstod min psykiater meg, hun roste meg for å ville endre meg, for å forsøke å imøtegå, for i følge henne var det nokså nyttesløst med enkelte av hennes andre pasienter. De ser kun seg og sitt og kjører sitt løp.

Der er jeg vist uaspergerisk når det kommer til

1) evnen til å se andres behov.

2) Ønske mitt om å forstå meg på andre mennesker.

3) Sette mine behov til siden for andres, når jeg blir forklart viktigheten av det.

Annonse

Madelenemie

Dette var trist å lese. Jeg håper du snart får mer greie på hva han egentlig mente (det behøver ikke bety at han vil skilles). Jeg husker at du selv har skrevet innlegg her tidligere hvor du har ment at det beste ville være om dere ble skilt (og at dette var pga. deg), men det er en god stund siden nå.

Det jeg mener er at derfor vet du sikkert at man ofte kan skrive eller si ting man ikke egentlig mener. :)

Håper du får mer klarhet i tingene i dag.

Hei!

Takk, jeg har fått oppskriften nå på hva jeg skal gjøre så får vi se hvordan det ender.

Jeg ringer min psykiater hvis han fastholder hvor lei han er av meg.

Takk

Madelenemie

Hei!

Jeg fikk sover fordi jeg hørte på frosken som bad meg legge meg, det var lurt og derfor har dagen gått greit.

Jeg har likevel sorg i hjertet og engster meg for at min mann skal komme hjem.

Han er så flink med ord muntlig.

Madelenemie

Så trist. Håper det ordner seg, synes du er et fint menneske :)

Hei!

Takk.

Jeg er ikke enig med meg selv der, jeg prøver å være snill, følge regler, følge folkeskikk, likevel ender jeg ofte med å såre andre.

Jeg er en dårlig venn, men jeg er innerst inne snill, det er bare ordene som kommer ut som man av og til kan bli overrasket over.

Jeg har en liste med mine gode sier, og en med de dårlige, de er omtrent like lange, jeg vet ikke da om jeg er et godt menneske?

Men det er hyggelig at du skriver dette, hyggelig å lese på en så trist dag.

Gjest Mrs.Q

Hei!

Takk.

Jeg er ikke enig med meg selv der, jeg prøver å være snill, følge regler, følge folkeskikk, likevel ender jeg ofte med å såre andre.

Jeg er en dårlig venn, men jeg er innerst inne snill, det er bare ordene som kommer ut som man av og til kan bli overrasket over.

Jeg har en liste med mine gode sier, og en med de dårlige, de er omtrent like lange, jeg vet ikke da om jeg er et godt menneske?

Men det er hyggelig at du skriver dette, hyggelig å lese på en så trist dag.

Du er et godt menneske og du ønsker ingen vondt, og du har god orden på det meste. Og du engasjerer deg i folk, innretter deg etter "normale" spilleregler. Du vil andre godt, selv om ting kan komme feil ut noen ganger så mener du ikke noe vondt med det.

Håper virkelig det ordner seg :)

Madelenemie

Du er et godt menneske og du ønsker ingen vondt, og du har god orden på det meste. Og du engasjerer deg i folk, innretter deg etter "normale" spilleregler. Du vil andre godt, selv om ting kan komme feil ut noen ganger så mener du ikke noe vondt med det.

Håper virkelig det ordner seg :)

Hei!

Ja om du viste som jeg strever med det.

I dag sa min psykiater at jeg har hatt en imponerende utvikling, ja for jeg var jo barneautist. Hun mente jeg verken er ond, uhøflig og at jeg skal tilgi meg selv, så jeg skal tenke litt på det nå.

Hei!

''Ja men de flotte sidene kommer ikke en rådgiver til å se, min mann har ledd før og sagt at "ingen vil forstå meg" ja og så klossete som jeg fremlegger ting uten å pynte på noe, så aner jeg selv uråd.''

Jeg synes '...ingen vil forstå deg...' er både stygt sagt - og heller ikke sant. Du er flink til å forklare. Ofte ordlegger du deg på en måte som får meg til å se ting fra en helt ny vinkel.

Har du problemer med å få sagt det du mener i en rådgivningssituasjon, kan du be om å få sende et brev i etterkant.

Mange mennesker klarer tidvis bare å forholde seg til de for øyeblikket 'største' og sterkeste følelsene. Det betyr ikke at det man følte og sa i går ikke var tilfelle. Bare at nå er andre ting så påtrengende at det tar all oppmerksomhet og følelsesmessig energi.

Det kan være både tungt, vanskelig og vondt å forholde seg til personer som 'er i det hjørnet'.

Tenker på deg og håper dette kan løse seg på en god måte.

Mvh

Gjest Elextra

Det var leit å lese, Madelenemie.

Skjønner din mann er frustrert og kanskje sint. Jeg vet jo at du tar ting bokstavelig, men husk at svært mange kan tenke og si "jeg orker ikke mer" uten å mene det helt bokstavelig, og jeg håper det er tilfellet også her.

Som andre også har nevnt har du veldig mange positive egenskaper, og ut fra det jeg har lest av det du har skrevet er jeg ikke i tvil om at din mann elsker/har elsket deg.

Håper dere finner ut av det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...