Gå til innhold

Smerter og klump på testikkel og rygg

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret mann på 21 år

Hei. Jeg er en mann på 21. Jeg merket for ca 10 måneder siden litt smerter i venstre testikkel. De første månedene var dette av og på og det kunne gå dager mellom jeg kjente noe. Etter hvert kjente jeg det hver dag. Det er ikke snakk om voldsomme smerter men ubehag og "stikkelser". Etter hvert kjente jeg også en kul på venstre testikkel. Den er vel ca 1/5 i str av testikkelen. Det gjør ikke spesielt vondt å klemme på den, men hvis jeg klemmer hardt, vondt på samme måte som hvis jeg klemmer på testikkelen. Den ligger på oversiden (og litt ned på baksiden) av testikkelen. Det er også kommet en liknende, men mindre kul på samme sted på høyre testikkel. Jeg gikk til legen. De testet urin (kjønssykdom og infeksjon) og blod (prostata). Jeg fikk samtidig en henvisning til ultralyd. Urin- og blodprøven viste normale restultater. Jeg gikk derfor til ultralyd for undersøkelse av scrotum. Der sa det også at alt var normalt og fikk bekreftelse fra legekontoret i posten på det. Ultralyden var for ca en måned siden. Etter det har jeg begynt å kjenne litt smerter i området rundt: lysk og nedre mageregion, og også i venstre side av korsryggen. Dette kan jo ha en sammenheng, men ikke nødvendigvis. Jeg var jo glad for svarene om at alt var normalt, men er redd de kan ha slurvet på ultralyden. Er det en mulighet for det? Jeg frykter testikkelkreft. Hva annet kan det være? Og hva bør jeg gjøre?

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Jeg har selvfølgelig ikke mulighet til å stille diagnose på dine symptomer fra testikelen. Tydelig kul og smerter, som vedvarer er i alle fall ikke noe normalt. Man kan tenke seg på forskjellige ting, som betennelse, eller i verste tilfelle kreft. Det, at det ikke ble påvist noe sikkert galt med de undersøkelser du nevner kan oppfattes positivt, at det er ikke noe alvorlig.

Men man kan, i alle fall med de opplysninger du gir, ikke være sikker. Jeg har vanskelig å tro at det er sammenheng med korsryggen. Jeg kunne tenke meg at en tilleggsundersøkelse testiklene med MR ville gi en sikrere diagnose. (Hvis symptomene vedvarer)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...