Gjest Rutta 86 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Jeg har fått utskrevet Aberela 0,05% tretinion mot dype linjer over håndleddene av min hudlege. Da jeg leste bivirkningene i vedlegget står det at huden kan endre farge (tap eller økning av pigment) Er dette vanlig tror du? Jeg er ei jente på 26 år som har dype linjer over håndleddene og grovlinjet hud på hendene/håndbakene, Huden ser litt gammel/gusten ut og det er lite elastitet i den (ikke stram over håndbaken). Finnes det andre behandlinger i mitt tilfelle? Kan jeg smøre aberla over hele håndbaken? Har lest at den beste behandlingen er krem over lengre behandlingstid for mitt problem. Men vil gjerne gjøre noe med problemet så snart så mulig. Er redd problemet skyldes sterkt overdreven soling i solarium desverre. Jeg lurer også på om jeg skal prøve laserbehandling for noen små sprengte blodkar på nesevinga, er det sånn at man risikerer og miste pigment av laserbehandling? har også en talgklump på nesa mi. Legen min ville ikke gjøre noe med den, men den er ekkel. Risikerer jeg virkelig stygt arr ved å fjerne den? den er ikke veldig stor. Kan jeg fjerne den selv på en måte? Et siste spørsmål..jeg har fregner over øyelokkene mine, kan man bleke dem på noen måte? Laser? Håper det ikke ble alt for mange spørsmål og besvare. På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380673-hudproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Hei ! Det er dokumentert at tretinoin krem kan bedre det elastiske vevet i huden og også¨kan bleke pigmentflekker. Så du kan godt fortsette med den over håndleddene . Evt kan fraxel Restore laser benyttes, men dersom du har problemer med pigmentdannelse i huden kan det være en hindring for behandlingen, da Fraxel Restore også kan gi pigmenteringer på ømfindtlig hud. Karlaser på blodkar på nesevinger, kan gå fint , men krever effektiv blodkarlaser , ikke IPL lysmaskin, dessuten ofte flere behandlinger. Littt vanskelig å si om talgklump på nesen, men ofte bare en vevsklump som kan reduseres med en "elektrisk nål" /(diatermi). Små vevsklumper på nesen bør vanligvis ikke fjernes kirurgisk, pga risiko for synlig arr . Fregner på øyelokk får vi ikke gjort noe med . Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/380673-hudproblemer/#findComment-3355570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.