Gå til innhold

Forskjeller i inntekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke vanskeligere enn at ditt forslag ikke kommer til å fungere i praksis.

En ting er at det ikke kommer til å fungere i praksis, noe annet er at det finnes jo ikke rettferdig at man skal ha like mye/lite penger uavhengig av hvor mye man selv bidrar...

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Apeldoorn

62

• PieLill

25

• megler Smekk

14

• Bookworm

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei du, her kom et fantastisk argument mot det du skrev, det stinker overhodet ikke av det... Det jeg derimot kjenner lukten av er mindreverdighetskomplekser og misunnelse!

Fantastisk??? Dette overgår det villeste jeg har hørt i år.

Du vet ikke hva du snakker om, så deg hører jeg aldri på uansett.

Skrevet

Fantastisk??? Dette overgår det villeste jeg har hørt i år.

Du vet ikke hva du snakker om, så deg hører jeg aldri på uansett.

''Du vet ikke hva du snakker om, så deg hører jeg aldri på uansett.''

Right back at you, sm... sorry, Apeldorrn:-)

Skrevet

''Du vet ikke hva du snakker om, så deg hører jeg aldri på uansett.''

Right back at you, sm... sorry, Apeldorrn:-)

Forskjellen er at jeg ikke gir deg råd.

Skrevet

Forskjellen er at jeg ikke gir deg råd.

Jeg ga ikke deg noe råd, heller jeg:-)

Skrevet

Jeg ga ikke deg noe råd, heller jeg:-)

Sant nok.

megler Smekk
Skrevet

Det er ikke så enkelt.

Jo, det er så enkelt.

Skrevet

Jo, det er så enkelt.

Nei. Ingen skjønner hva jeg mener!

megler Smekk
Skrevet

Nei. Ingen skjønner hva jeg mener!

Nei, stakkars deg.

Skrevet

Nei, stakkars deg.

Slutt med rallet ditt.

megler Smekk
Skrevet

Slutt med rallet ditt.

Snakker du til deg selv?

Skrevet

Snakker du til deg selv?

Nei, jeg stusser over hvorfor du ikke svarer på mitt motspill, i stedet for å komme med personangrep med at jeg syns så synd på meg selv, og at det er derfor jeg skriver dette.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Er ikke det et freudiansk begrep, det der med "kompleks"?

Det er ihverfall ganske merkelig at når Nav vil prøve å få deg i jobb, du nekter og mener likevel at du skal ha samme lønn som en lege. Det er vanskelig og forstå slike tanker.

Skrevet

Det er ihverfall ganske merkelig at når Nav vil prøve å få deg i jobb, du nekter og mener likevel at du skal ha samme lønn som en lege. Det er vanskelig og forstå slike tanker.

Hehe, det var bare tull da. Jeg skal uføretrygdes, fordi jeg ikke har mer AAP å gå på - det er NAV og behandle lege som har bestemt seg for å gå for dette. Ikke jeg, selv om jeg sa "ja" - kan jo bli friskere på et senere tidspunkt liksom, selv om ytelsen kan haes resten av livet uansett funksjonsnivå.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hehe, det var bare tull da. Jeg skal uføretrygdes, fordi jeg ikke har mer AAP å gå på - det er NAV og behandle lege som har bestemt seg for å gå for dette. Ikke jeg, selv om jeg sa "ja" - kan jo bli friskere på et senere tidspunkt liksom, selv om ytelsen kan haes resten av livet uansett funksjonsnivå.

Og da er det rett og rimelig at du som uføretrygdet skal ha samme lønn som en lege?

Skrevet

Og da er det rett og rimelig at du som uføretrygdet skal ha samme lønn som en lege?

Ja, men jeg klager ikke jeg. :-) jeg sier dette bare ut i fra et teoretisk ståpunkt, det er absolutt ikke for å syte eller klage, for jeg er ikke misfornøyd jeg... kunne vært langt verre.

Gjest høyt utdannet
Skrevet

Hvor mange ville da tatt lang utdanning?

Hvor mange ville jobbet?

Hvor mange ville valgt å være fri og frank - gjøre som de lyster og vil?

Hvem skulle du gått til med dine plager og vondter, - ikke mange som hadde valgt år med utdanning da?

Og alle de du vil si opp i NAV - hva skal de gjøre - motta samme lønnen uten å jobbe??

Kjenner jeg blir mer og mer engasjert ettersom jeg skriver, du er jo helt på jordet!

Så du synes en ungdom på 20 uten noen form for utdanning og jobb skal ha samme inntekten som en på 50 med universitetsutdanning og mange års yrkes-erfaring??

Du provoserer meg, også blir jeg irritert på meg selv at jeg gidder å engasjere meg ;-)

Jeg har mange år på universitetet og er ikke sikker på om jeg er helt enig med deg. Jeg ser det i grunn ikke som noen helt umulighet at alle skulle ha lik lønn. Man måtte da imidlertid selvfølgelig få lønn også mens man studerte. Personlig tror jeg at jeg ville utdannet meg og jobbet likevel. Jeg er så naiv at jeg kanskje tenker flere folk da ville skaffet seg en jobb og utdanning de faktisk trivdes med, og ikke bare sett på pengene.

Men sannsynligvis er jeg altfor naiv, og sannsynligvis har du rett. Dessverre.

Skrevet

Jeg har mange år på universitetet og er ikke sikker på om jeg er helt enig med deg. Jeg ser det i grunn ikke som noen helt umulighet at alle skulle ha lik lønn. Man måtte da imidlertid selvfølgelig få lønn også mens man studerte. Personlig tror jeg at jeg ville utdannet meg og jobbet likevel. Jeg er så naiv at jeg kanskje tenker flere folk da ville skaffet seg en jobb og utdanning de faktisk trivdes med, og ikke bare sett på pengene.

Men sannsynligvis er jeg altfor naiv, og sannsynligvis har du rett. Dessverre.

Skål for den! :-)

neida, jeg drikker ikke.

Men var godt å høre om noen som var like naive som meg. Selv skal jeg begynne på studier igjen til høsten, hvis jeg får lov av NAV da, men jeg ser ingen håp om at dette skal lønne seg økkomisk... faktisk kan man jo etter ett år på uføre tjene 1 G, og jeg har tilbud om varig tilrettelagt arbeid, men jeg vil heller studere. :-) Så patetisk er jeg.

megler Smekk
Skrevet

''Hehe, det var bare tull da. Jeg skal uføretrygdes,''

Er det derfor du er i et så helvetes godt humør?

megler Smekk
Skrevet

Ja, men jeg klager ikke jeg. :-) jeg sier dette bare ut i fra et teoretisk ståpunkt, det er absolutt ikke for å syte eller klage, for jeg er ikke misfornøyd jeg... kunne vært langt verre.

''Ja''

Skal det ikke lønne seg å arbeide?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...