Gå til innhold

Skjemmende appelsinhud på armene

Anbefalte innlegg

Gjest Skjemmende appelsinhud på armene

Jeg er en jente på 33 år som har begynt å få skjemmende appelsinhud på overarmene. Har lest at man sjelden får det på armene, at det er rompe/lår som er mest utsatt.

Jeg har lavt stoffskifte og har gått gjennom en graviditet og mistenker at det er hormonene som gjør dette. Det er ingenting annet som tilsier at jeg skal ha det, for jeg er normalt slank, spiser sunt og trener flere ganger i uka.

Jeg er så ukomfortabel med det at jeg kvier meg for å gå i t-skjorte t.o.m. og lurer på om man kan få dekket en evt. plastikkoperasjon av staten? Dvs. få strammet opp huden så det ikke synes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380710-skjemmende-appelsinhud-p%C3%A5-armene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke helt skjønne at plastisk operasjon for å stramme hud skal hjelpe mot appelsinhud?

Det kan godt hende at det er hormonårsaker til appelsinhuden din, eller noe arvelig - hvordan har din mor og dine bestemødre hatt det?

Jeg tviler på at du får offentlig tilskudd til å endre noe som strengt tatt er kosmetiske, men du bør spørre legen din for sikkerhets skyld.

Jeg kan ikke helt skjønne at plastisk operasjon for å stramme hud skal hjelpe mot appelsinhud?

Det kan godt hende at det er hormonårsaker til appelsinhuden din, eller noe arvelig - hvordan har din mor og dine bestemødre hatt det?

Jeg tviler på at du får offentlig tilskudd til å endre noe som strengt tatt er kosmetiske, men du bør spørre legen din for sikkerhets skyld.

En plastisk operasjon som strammer opp huden fjerner jo ikke appelsinhuden, men gjør at den ikke synes, og det er det viktigste

Appelsinhud skyldes først og fremst kvinnelige hormoner (det er derfor få menn har appelsinhud) og du er nok antagelig arvelig disponert for å få ekstra mye.

Vi har alle våre skavanker og ofte er de arvet. Enten det dreier seg om lange neser, hjulbenhet, dårlig syn, skjeve tenner osv osv.

Sånn er det bare :-/

Annonse

En plastisk operasjon som strammer opp huden fjerner jo ikke appelsinhuden, men gjør at den ikke synes, og det er det viktigste

Jeg vet lite om plastiske operasjoner, men logisk sett skjønner jeg ikke hvordan en oppstramming av hud skal gjøre 'fettbulkene' (som cellulittene vel er ) mindre synlige - snarere _mer_ synlige..? Enlighten me.. :-)

Jeg vet lite om plastiske operasjoner, men logisk sett skjønner jeg ikke hvordan en oppstramming av hud skal gjøre 'fettbulkene' (som cellulittene vel er ) mindre synlige - snarere _mer_ synlige..? Enlighten me.. :-)

Syns det virker logisk jeg da. Med oppstramming av hud tenker jeg da at man "strekker/drar" huden oppover og syr igjen feks under armen. Når jeg selv drar i huden min syns de jo ikke

Mary Poppins

Syns det virker logisk jeg da. Med oppstramming av hud tenker jeg da at man "strekker/drar" huden oppover og syr igjen feks under armen. Når jeg selv drar i huden min syns de jo ikke

En kollega av meg var på konsultasjon for fettsuging av armene. Hun ble frarådet det på det sterkeste da legen mente at det sjeldent ble et veldig bra resultat, og at det ved enkelte tilfeller kunne øke mengden cellullitter (slik det også gjør når man fettsuger lårene).

Men ta en konsultasjon hos en plastisk kirurg så får du se hva de mener :-)

Hmh, merkelig, da er vi forskjellige. Hos meg er det slik at hvis jeg strammer huden, kommer appelsinhuden (det bulkete underhudsfettet) mer fram. Som når man sitter på en stol i shorts, da kommer alle appelsin-bumpene ekstra fram der stolsetet trykker.. :-S

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...