Gå til innhold

Ok å dra beruset på NAV-møte

Anbefalte innlegg

Gjest Lippstid
Skrevet

Har gjort det før for noen år siden, og saksbehandleren forsto. Hva mener dere om det?

Skrevet

Håper ikke det er krevende attføringsopplegg du søker på, om du ikke klarer å møte uten å dope deg ned...

Nei, men hva jeg syns? Jeg selv ville aldri gjort det, har ikke behov, har ikke lyst.

Folk får gjøre som de vil med det meste uten at andre skal dømme de nord og ned av den grunn - selv har jeg opplevd mye av dette opp gjennom, og det har formet meg.

Gjest bernadotte
Skrevet

Hvordan ville du likt å sitte bak disken på NAV, som ansatt, og vite at klienten som sitter på motsatt side er ruspåvirket, av et eller annet ?

På NAV og andre offentlige kontorer, så er det blitt meget strengt m.t.p. sikkerhet for de ansatte.

Det har vært gjentatte episoder med ruspåvirkede klienter som går av skaftet, for å si de mildt.

Det er ikke mange dagene siden sist det var et innslag fra et NAV kontor på tv.

De er mange ting en ikke for lov til i ruspåvirket tilstand i vårt samfunn, og det er som regel en grunn for det.

Skrevet

Jeg mener at det ikke er ok å møte beruset til noe som helst møte...

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hva forsto saksbehandlereren?

''Hva forsto saksbehandlereren?''

Antagelig at dette var en person som ikke kunne jobbe. Det er nok en utspekulert tanke som ligger bak denne planen om å møte beruset.

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke OK å stille beruset til noe møte.

Hvor negativt det slår ut for en selv og andre vil variere med graden av rus og hva som skal drøftes/gjøres.

mvh

Gjest Lippstid
Skrevet

''Hva forsto saksbehandlereren?''

Antagelig at dette var en person som ikke kunne jobbe. Det er nok en utspekulert tanke som ligger bak denne planen om å møte beruset.

Du hadde nok ikke vært så rask til å dømme om du hadde hatt angst som holdt på å spise deg opp.

Skrevet

Du hadde nok ikke vært så rask til å dømme om du hadde hatt angst som holdt på å spise deg opp.

Hmf.... angst er da ingen unnskyldning. Jeg har aldri "medisinert" min angst med alkohol, ei heller møtt opp noe sted i beruset tilstand. Helt uhørt og forkastelig! Synes det er merkelig at du ikke får beskjed om å komme tilbake i edru tilstand...

Gjest Lippstid
Skrevet

Hmf.... angst er da ingen unnskyldning. Jeg har aldri "medisinert" min angst med alkohol, ei heller møtt opp noe sted i beruset tilstand. Helt uhørt og forkastelig! Synes det er merkelig at du ikke får beskjed om å komme tilbake i edru tilstand...

Jeg møter ikke opp full. Skal ikke mye til før angsten forsvinner, og da kan ingen merke noe.

Skrevet

Jeg møter ikke opp full. Skal ikke mye til før angsten forsvinner, og da kan ingen merke noe.

I min ordbok er beruset og full samme sak... Uansett: det er helt uhørt å møte opp i alkoholpåvirket tilstand. Slikt gjør man bare ikke. Og du trenger ikke å forvente forståelse for det, hverken hos Nav eller andre.

Skrevet

Du spør jo hva vi mener om det, og det er dét vi svarer på.

Tror folk her inne er nødt til å skrive i innleggene hva slags svar de ønsker jeg:-))

Gjest Lippstid
Skrevet

I min ordbok er beruset og full samme sak... Uansett: det er helt uhørt å møte opp i alkoholpåvirket tilstand. Slikt gjør man bare ikke. Og du trenger ikke å forvente forståelse for det, hverken hos Nav eller andre.

Du har nok ikke peiling. Fikk full forståelse for det sist jeg gjorde det.

Skrevet

Du har nok ikke peiling. Fikk full forståelse for det sist jeg gjorde det.

Jeg har dessverre alt for "god" erfaring med lammende angst. Så jeg vet at jeg sammen med de fleste andre som sliter med angst, lar være å bruke alkohol i slike sammenhenger.

Du stilte spørsmålet om det er ok å dra beruset på Nav-møte. Når du stiller et slikt spørsmål, kan du ikke forvente å få mange støtteerklæringer, men ærlige svar. Det var vel det du var ute etter? Eller vil du bare høre at "ja visst, det er helt flott, det du gjør!". Hvis det er det siste, skjønner jeg ikke at du i det hele tatt spør, siden du har svaret selv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er helt uakseptabelt.

Skrevet

''Du hadde nok ikke vært så rask til å dømme om du hadde hatt angst som holdt på å spise deg opp.''

Da burde du _i det minste_ ha lagt dette på forum for psykiatri, eller skrevet i hovedinnlegget at du hadde angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...