Gå til innhold

Hvordan nå inn til han?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten og lei familie

Vi er en familie på 4 som sliter fordi mannen i huset er så fæl til å kritisere hver eneste dag. På alt mulig rart. Vi blir sliten av det, og det gjør så at vi har kommet inn i en ond sirkel der hvor jeg blir sur og lei og ikke lenger greier å smile uten å ta meg skikkelig sammen. Det gjør jo heller ikke saken bedre. Jeg har gitt han mange klare tilbakemeldinger på det og at hvis han ikke gjør noe med det så går jeg fra han. Men jeg når ikke inn til han. Nå er jeg så lei og sliten at jeg lurer på om andre kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å nå inn til han og få satt foten ordentlig ned. Vi har det bra på mange måter, og han er heller ikke sur men blid nesten hele tiden, så dette ødelegger mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380743-hvordan-n%C3%A5-inn-til-han/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest melmøll

Når du har sagt klart og tydelig ifra hva det gjør med deg og barna når han driver å kritiserer dere, hvordan reagerer han på det?

Dersom han viser forståelse for at det er et problem for dere og har en vilje til å forsøke å forandre på det, så tror jeg det er håp for dere. Men han må se det selv, og se viktigheten av å forandre seg.

Men er han en som bagatelliserer problemet, eller mener at du er for nærtagen da vil det nok ikke bli bedre. En slik situasjon er så ødeleggende for deg at jeg støtter deg i å vurdere å gå ut av forholdet. Mannen din har du valgt som far for dine barn og det får du ikke gjort om på, men du kan beskytte deg selv for hans kritikk.

Gjest sliten og lei familie

Når du har sagt klart og tydelig ifra hva det gjør med deg og barna når han driver å kritiserer dere, hvordan reagerer han på det?

Dersom han viser forståelse for at det er et problem for dere og har en vilje til å forsøke å forandre på det, så tror jeg det er håp for dere. Men han må se det selv, og se viktigheten av å forandre seg.

Men er han en som bagatelliserer problemet, eller mener at du er for nærtagen da vil det nok ikke bli bedre. En slik situasjon er så ødeleggende for deg at jeg støtter deg i å vurdere å gå ut av forholdet. Mannen din har du valgt som far for dine barn og det får du ikke gjort om på, men du kan beskytte deg selv for hans kritikk.

Han bare fortsetter, jeg når ikke inn til han. Det er ikke bare meg og barna han kritiserer, men andre og andre ting også som ikke har med oss å gjøre. Det er forferdelig slitsomt, og jeg gidder ikke kommunisere særlig med han, jeg forsøker å ignorere han men det hjelper lite det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...