Gå til innhold

Bomme på arbeidsinnvandring ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest howsuprising

Du tror vi "bommer" på å ta inn asylanter, fordi det kommer "for mange" av dem?

Ja, jeg tror ikke det er den rette løsningen å spre folk i nød ut over hele europa.

Det vil på sikt bare skape problemer.

Jeg skulle mye heller ønske at vi kunne hjelpe de å ordne det slik at de kunne bo trygt i sine egne hjemland.

På sikt, så er jeg redd for hva som kan skje...

Ja, jeg tror ikke det er den rette løsningen å spre folk i nød ut over hele europa.

Det vil på sikt bare skape problemer.

Jeg skulle mye heller ønske at vi kunne hjelpe de å ordne det slik at de kunne bo trygt i sine egne hjemland.

På sikt, så er jeg redd for hva som kan skje...

Hvordan gjør man det med å hjelpe mennesker i "nød" i sine egne land da? Bombe litt?

Merkelig at du bruker uttrykket "i nød" - romfolket som kommer hit for å tigge, de er nød. Det å få innvilget asyl mener jeg krever noe mer.

Annonse

Gjest howsurprising

Hvordan gjør man det med å hjelpe mennesker i "nød" i sine egne land da? Bombe litt?

Merkelig at du bruker uttrykket "i nød" - romfolket som kommer hit for å tigge, de er nød. Det å få innvilget asyl mener jeg krever noe mer.

Romfolket ?

Et folk som aldri har villet innrette seg etter vanlige samfunnsnormer, i noe land i hele verden.

Et folk som er en pest og en plage samme hvor de holder til.

De kan begynne med å ta seg selv i ræva og nakken, og begynne å stå opp om morgenen, ta seg en utdannelse og yte slik andre som vil lykkes må.

Da jeg var ung, så ble disse kalt splint, og dro land og strand rundt med sine store mercedeser og ditto campingvogner.

Da måtte bygdafolket bare hespe inn fra klesnoren, ellers ble det stjelt.

At hele europa er imot disse, burde få de selv til å spørre hvorfor.

Romfolket ?

Et folk som aldri har villet innrette seg etter vanlige samfunnsnormer, i noe land i hele verden.

De kan begynne med å ta seg selv i ræva og nakken, og begynne å stå opp om morgenen, ta seg en utdannelse og yte slik andre som vil lykkes må.

Da jeg var ung, så ble disse kalt splint, og dro land og strand rundt med sine store mercedeser og ditto campingvogner.

Snart kommer Sør og forteller deg at du bare har fordommer og at vi bare er stygge og slemme mot romfolket, og at det er derfor de er slik.

Romfolket ?

Tror du jødene spurte seg selv hvorfor nazistene knuste butikkvinduene deres på Krystallnatten...

Gjest howsurprising

Snart kommer Sør og forteller deg at du bare har fordommer og at vi bare er stygge og slemme mot romfolket, og at det er derfor de er slik.

Sør er her allerede, men under nytt navn.

Alt er alle andre sin feil. Romfolket har fått sjangse på sjangse, men de har sin kultur, og de er en kultur som ikke passer med noen annen i hele europa.

Jeg satt å lurte på idag, tenk om sør var innvandringsminister.

Hvor lenge ville det ta før velferdsstaten var toalt rasert ?

Jeg tipper han ville kjørt det hele i grøfta før det var gått 5 år....

Alt er alle andre sin feil. Romfolket har fått sjangse på sjangse, men de har sin kultur, og de er en kultur som ikke passer med noen annen i hele europa.

''Romfolket har fått sjangse på sjangse, men de har sin kultur, og de er en kultur som ikke passer med noen annen i hele europa.''

Men i følge Sør er det fortsatt vi som må gjøre noe med dette, skjønner du.

Hvis Sør bytter nick, tar det uansett ikke lang tid før han blir gjenkjent. Tok et par innlegg sist gang, før hele DOL visste hvem det var.

Gjest howsurprising

Tror du jødene spurte seg selv hvorfor nazistene knuste butikkvinduene deres på Krystallnatten...

Ja, det gjorde de helt sikkert.

De var en trussel, for de var det mest hardarbeidende og suksessrike folket som var dengangen. (og det er de idag også)

Og det skremte nazistene.

Annonse

Hvorfor skulle en toppolitiker sitte dag ut og dag inn her og krangle? Tror ikke Sør har noen ministerpost, nei...

Ja, det gjorde de helt sikkert.

De var en trussel, for de var det mest hardarbeidende og suksessrike folket som var dengangen. (og det er de idag også)

Og det skremte nazistene.

Syns romfolket er ganske hardarbeidende og, det kreves nok mye mot til for å sitte på en asfaltkant dag ut og dag inn.

megler Smekk

''Snart kommer Sør og forteller deg at du bare har fordommer og at vi bare er stygge og slemme mot romfolket''

Hvor lenge blir det lov å bruke betegnelsen "romfolket" før dette også blir belastende på samme måte som "sigøyner"?

Gjest howsurprising

''Romfolket har fått sjangse på sjangse, men de har sin kultur, og de er en kultur som ikke passer med noen annen i hele europa.''

Men i følge Sør er det fortsatt vi som må gjøre noe med dette, skjønner du.

Hvis Sør bytter nick, tar det uansett ikke lang tid før han blir gjenkjent. Tok et par innlegg sist gang, før hele DOL visste hvem det var.

Jeg satt å såg på et intervju fra romfolket i Romania for bare 2 dager siden.

Den vanlige frasen : vi har ikke jobb, ingen vil ha oss, i vår kultur er det vanlig å gifte oss tidlig og så få mange barn.

Selv har jeg tatt utdannelse, og bidratt med en høy skatteprosent i vårt land for å få hjulene til å gå rundt.

Jeg kunne ikke drømme om å få barn før jeg var istand til å kunne forsørge dem.

Jeg vil gjerne hjelpe folk som trenger det, men da må de jammen bidra og ha mere vilje enn det romfolket utviser.

Jeg satt å såg på et intervju fra romfolket i Romania for bare 2 dager siden.

Den vanlige frasen : vi har ikke jobb, ingen vil ha oss, i vår kultur er det vanlig å gifte oss tidlig og så få mange barn.

Selv har jeg tatt utdannelse, og bidratt med en høy skatteprosent i vårt land for å få hjulene til å gå rundt.

Jeg kunne ikke drømme om å få barn før jeg var istand til å kunne forsørge dem.

Jeg vil gjerne hjelpe folk som trenger det, men da må de jammen bidra og ha mere vilje enn det romfolket utviser.

Teit å tro at utdannelse og høy skatteprosent er avgjørende, men nok om det.

megler Smekk

''Sør er her allerede, men under nytt navn.''

Neppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...