Gå til innhold

Bomme på arbeidsinnvandring ?

Anbefalte innlegg

Gjest howsurprising
Skrevet

Syns romfolket er ganske hardarbeidende og, det kreves nok mye mot til for å sitte på en asfaltkant dag ut og dag inn.

Jeg synes virkelig synd på de som som er plassert på fortauet, og jeg gir gladelig en slant.

Men hvor er mannfolka ? Hvor er de unge og resurrsterke ?

Ingenting kommer gratis ! En må yte selv også, og romfolket er et skoleeksempel på å gi f#¥i å følge vanlige normer - samme hvilket land de befinner jeg i.

Det fantes et hus i nabolaget mitt, som bla kalt splintehuset.

Her stoppet det av og til en familie, og ble en stund...

Jeg ble fort venn med en av guttenne der. Jeg husker jeg undret meg over hvorfor han ikke gikk på skolen.

Han fikk ikke lov av faren sin.

Lekene han fikk av meg, lå igjen da de atter dro på vandring.

Skrevet

Jeg synes virkelig synd på de som som er plassert på fortauet, og jeg gir gladelig en slant.

Men hvor er mannfolka ? Hvor er de unge og resurrsterke ?

Ingenting kommer gratis ! En må yte selv også, og romfolket er et skoleeksempel på å gi f#¥i å følge vanlige normer - samme hvilket land de befinner jeg i.

Det fantes et hus i nabolaget mitt, som bla kalt splintehuset.

Her stoppet det av og til en familie, og ble en stund...

Jeg ble fort venn med en av guttenne der. Jeg husker jeg undret meg over hvorfor han ikke gikk på skolen.

Han fikk ikke lov av faren sin.

Lekene han fikk av meg, lå igjen da de atter dro på vandring.

''Men hvor er mannfolka ? Hvor er de unge og resurrsterke ?''

Eh, de er hjemme og jobber, vel. Det er de fattige og syke som kommer hit for å jobbe som tigger. Det viser forskningsarbeider.

Gjest howsurprising
Skrevet

Teit å tro at utdannelse og høy skatteprosent er avgjørende, men nok om det.

Jeg synes det er teitere å gi seg på det, og bare sette seg ned på fortauet med en papirkopp foran seg.

Gjerne krangle med stedets lokale narkomane og de beste plassene.

Det begynner med å tilpasse seg, ta seg selv i ræva og nakken, og yte.

Gjest howsurprising
Skrevet

''Men hvor er mannfolka ? Hvor er de unge og resurrsterke ?''

Eh, de er hjemme og jobber, vel. Det er de fattige og syke som kommer hit for å jobbe som tigger. Det viser forskningsarbeider.

Jeg satt i Trondheim da selveste "sjefen" gikk rundt å samlet inn det de had fått i koppene sine.

Organisert deluxe hele greia.

Begynn å yt !

Skrevet

Jeg synes det er teitere å gi seg på det, og bare sette seg ned på fortauet med en papirkopp foran seg.

Gjerne krangle med stedets lokale narkomane og de beste plassene.

Det begynner med å tilpasse seg, ta seg selv i ræva og nakken, og yte.

Skjønner ikke helt hva du mener, men greia er at det ikke er så enkelt å måle og sette tall på hvor mye man yter og bidrar til å holde hjulene i gang, da.

Skrevet

Jeg satt i Trondheim da selveste "sjefen" gikk rundt å samlet inn det de had fått i koppene sine.

Organisert deluxe hele greia.

Begynn å yt !

Ja kanskje det er noen kriminelle greier noen steder, det sier jo onkel og... men forskningen viser at det stort sett dreier seg om syke og fattige da.

Gjest howsurprising
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener, men greia er at det ikke er så enkelt å måle og sette tall på hvor mye man yter og bidrar til å holde hjulene i gang, da.

Enig. Men kan du være med på at hvis alle bare satte se ned på fortauet, og ga f.., så ville kort og godt ikke hjulene snurre rundt ?

Jeg gjentar : samme hvilket land romfolket bor i, så er det samme leksa.

Husker ikke helt hvilken by som sist kastet ut en gjeng med griser, men tror det var Fredrikstad, eller deromkring. Det såg rett og slett ikke ut rundt der de bodde.

Skrevet

Enig. Men kan du være med på at hvis alle bare satte se ned på fortauet, og ga f.., så ville kort og godt ikke hjulene snurre rundt ?

Jeg gjentar : samme hvilket land romfolket bor i, så er det samme leksa.

Husker ikke helt hvilken by som sist kastet ut en gjeng med griser, men tror det var Fredrikstad, eller deromkring. Det såg rett og slett ikke ut rundt der de bodde.

Grising er ofte forbundet med funksjonstap ved sykdom, i medisin.

Klart at dec som sitter og tigger som jobb ikke bidrar i forhold til jobben sin, men det kan jo være fine mennesker ellers, som bidrar på "ymse" måter... de har sikkert barn eller gamle foreldre de og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...