Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så ender du fanken meg med å stå igjen alene med søpla. Leieboerene vi hadde har stukket fra vaskinga og alt. Faen.

Drittunger. Og SÅ greie vi har vært fordi gubben kjenner foreldrene deres. Svinesti nede. Nå må jeg bruke formiddagen i morra på å stå der og skrape skiten deres!

*knurr*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380752-gj%C3%B8r-noen-en-tjeneste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg ringt dem og saklig sagt at de må komme tilbake for å vaske, og at dere ellers vil ansette et vaskebyrå og så sende regningen til dem.

I tillegg ville jeg ringt foreldrene deres og bedt dem om å videreformidle ovenstående beskjed til sitt barn. Da spørs det nok om ikke det blir fart i sakene!

Da ville jeg ringt dem og saklig sagt at de må komme tilbake for å vaske, og at dere ellers vil ansette et vaskebyrå og så sende regningen til dem.

I tillegg ville jeg ringt foreldrene deres og bedt dem om å videreformidle ovenstående beskjed til sitt barn. Da spørs det nok om ikke det blir fart i sakene!

Og jeg blir snakkis til rakettene går i lufta i 2013. Nei, jeg vasker selv. Så blir det gjort. Skikkelig.

Og jeg blir snakkis til rakettene går i lufta i 2013. Nei, jeg vasker selv. Så blir det gjort. Skikkelig.

Hvorfor skulle du blitt snakkis av det? Det burde vel heller være leieboerne som ble det. Uansett ville jeg ikke brydd meg om akkurat dét.

Du kan jo evt ringe dem og tilby at du kan være med dem og hjelpe dem litt når de vasker (så får du mer kontroll over vaskingen også...)

Lykke til!

Fatter ikke hvordan du tenker...Skulle det bli en snakkis om deg for at de løper fra ansvaret sitt? Da er det jammen lett og omplassere ansvar:-(

Be dem komme tilbake og rydde/vaske etter seg!

Annonse

Dette skriker dørmatte. Jeg håper du holder dem ansvarlig for det de har gjort, så får du heller tåle at "resten av verden" snakker om at du nekter å godta at andre løper fra sitt ansvar som leieboere.

Gjest Elextra

Men har dere ikke fått depositum, som vanlig er i leieforhold? Det betales jo ikke tilbake før leilghet er rengjort og nøkler levert.

Har dere kontrakt på at leilighet skal tilbakeleveres vasket, som jo er vanlig? I så fall ville jeg sendt et rekommandert brev til leietakere med beskjed om at dersom leilighet ikke er ordentlig rengjort innen (f. eks. en uke) vil du be et vaskebyrå ta jobben på deres regning. Antyd gjerne hva dette vil koste (blir fort et par - noen tusen). Ikke lett å håndheve i ettertid om de likevel ikke betaler, men forhåpentlig gjør de sitt for å slippe merutgifter. Sett evt. deres felles bekjente på kopi - sånt pleier å funke :-).

Men har dere ikke fått depositum, som vanlig er i leieforhold? Det betales jo ikke tilbake før leilghet er rengjort og nøkler levert.

Har dere kontrakt på at leilighet skal tilbakeleveres vasket, som jo er vanlig? I så fall ville jeg sendt et rekommandert brev til leietakere med beskjed om at dersom leilighet ikke er ordentlig rengjort innen (f. eks. en uke) vil du be et vaskebyrå ta jobben på deres regning. Antyd gjerne hva dette vil koste (blir fort et par - noen tusen). Ikke lett å håndheve i ettertid om de likevel ikke betaler, men forhåpentlig gjør de sitt for å slippe merutgifter. Sett evt. deres felles bekjente på kopi - sånt pleier å funke :-).

Kjentfolk. Gubbens vennekrets. Og der er jeg allerede "skrulla" hehe.. Ble gjort som tjeneste osv.

Jeg vasker selv. Lillemor tilbad seg å hjelpe. (Hvem kan motstå et slikt tilbud fra en dramaqueen på åtte som blir hysterisk av å rydde rommet sitt..!) :0)

Har fått ny leietaker da, som ikke skal bo her fast, genialt.

Enig, depositum hadde jeg helt klart beholdt i en slik situasjon.

Jeg tok ikke noe depositum, var grei... leieboeren var her og skrev kontrakten med mammaen sin.. *sukk* Dette har eskalert... hva er det med folk som kaller seg voksne, og som ikke skjønner at det å vaske ned leilighet betyr noe mer enn å sveive over gulvet med en mopp, og tørke benken på kjøkkenet? Er ikke det et typis fjortistegn?!

Jeg har stått og skura rosa soppbelegg ut av kabinettet, med kjeleskrubb og salmiakk.. i flere omganger. Laget med hybelkaniner/fett på det badet var ubeskrivelig. For ikke å snakke om vegger og skap..

Nå er det rent i alle fall.

Jeg tok ikke noe depositum, var grei... leieboeren var her og skrev kontrakten med mammaen sin.. *sukk* Dette har eskalert... hva er det med folk som kaller seg voksne, og som ikke skjønner at det å vaske ned leilighet betyr noe mer enn å sveive over gulvet med en mopp, og tørke benken på kjøkkenet? Er ikke det et typis fjortistegn?!

Jeg har stått og skura rosa soppbelegg ut av kabinettet, med kjeleskrubb og salmiakk.. i flere omganger. Laget med hybelkaniner/fett på det badet var ubeskrivelig. For ikke å snakke om vegger og skap..

Nå er det rent i alle fall.

''hva er det med folk som kaller seg voksne, og som ikke skjønner at det å vaske ned leilighet betyr noe mer enn å sveive over gulvet med en mopp, og tørke benken på kjøkkenet? Er ikke det et typis fjortistegn?! ''

Du kan så si, jeg har møtt 14 aåringer langt mer veloppdradd enn det der. Du er altfor snill og tilgivende EnolaGay, jeg hadde grepet fatt i dem og brukt dem som skuremopp. :-) Jeg er velsignet glad de i det minste er ute av huset.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...