Gå til innhold

Åtteåring alene hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men da må pappaen foreslå det - ikke hos meg dette er noe problem ;)

...men det er du som er urolig :)

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

6

• frosken

3

• mariaflyfly

3

• Elis31

3

Gjest togli
Skrevet

Det kommer vel helt ann på 8åringen. Min (som i og for seg blir 9 i august) klarer seg fint alene og elsker å være uavhengig og fri. Sjekker inn via mobil dersom hun drar noe sted og vet at hun alltid kan få tak i meg eller pappa´n.

Så lenge de føler seg trygge og vet at en voksen er å få tak i med det samme, så er det jo ikke noe problem:)

Gjest togli
Skrevet

...men det er du som er urolig :)

Fordi åtteåringen gråter hos meg og sier det er et problem for henne.....

Skrevet

Jøsses! Jeg hadde blitt pissed hvis noen lot mine barn se filmer med 18-års aldersgrense :((

Jeg synes vel egentlig det er nå det siste året tolvåringen (ble tolv for noen uker siden) fint kan være alene hjemme en hel dag... Først når man er såpass gammel kan man stole på at de tenker mer rasjonelt i bestemte situasjoner f.eks. Jeg vet ikke hva åtteåringen hadde gjort om det begynte å brenne... Hun ville nok lett hele huset rundt etter kattene før hun kom seg ut selv... Hun hadde kanskje også kunnet slippe inn en voksen som ringte på døra og ba om å få sjekke strømmen i huset etc... Tolvåringen hadde lukta lunta fort og ikke tatt sjanser.. Hun tenker på en helt annet måte enn åtteåringen;)

Ikke filmer, men de har vært på nettet og sett. Dvs, jr. sier at han ikke ville se på, og det tror jeg faktisk på. Uansett så får han ikke gå dit på besøk flere ganger, og det er litt synd siden det ikke er den andre guttens feil, men farens.

Barn er/blir ikke gærne uten god hjelp fra forelderene.

Gjest togli
Skrevet

Ikke filmer, men de har vært på nettet og sett. Dvs, jr. sier at han ikke ville se på, og det tror jeg faktisk på. Uansett så får han ikke gå dit på besøk flere ganger, og det er litt synd siden det ikke er den andre guttens feil, men farens.

Barn er/blir ikke gærne uten god hjelp fra forelderene.

Sant nok.... enkelte burde hatt opplæring i det å være foreldre :/

Skrevet

Jeg har ikke lest de andre svarene, så det kan nok hende du har fått ganske likt svar fra andre.

Nei, jeg synes ikke du er overbeskyttende. Jeg hadde heller ikke likt tanken.

Og siden hun heller ikke gjør det, er saken grei.

Kjedelig for henne ville det sikkert også blitt, i tillegg til følelsesmessig utrygt.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har ikke lest de andre svarene, så det kan nok hende du har fått ganske likt svar fra andre.

Nei, jeg synes ikke du er overbeskyttende. Jeg hadde heller ikke likt tanken.

Og siden hun heller ikke gjør det, er saken grei.

Kjedelig for henne ville det sikkert også blitt, i tillegg til følelsesmessig utrygt.

Greit å vite at jeg ikke er en overbeskyttende hønemor iallefall:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...