Gå til innhold

Lagring av kjøkkenmasin og småting

Anbefalte innlegg

Gjest Ei lita jente
Skrevet

Jeg har akkurat fått meg kjøkkenmaskin med masse deler til diverse ting. Føler nå at det er kaos i kjøkkenskapet og den tar mye plass.

Har også masse plast bokser med lokk i diverse størrelser som jeg ikke greier å lagre på en fornuftig måte. Nå er alt "slengt" inn i skapet.

Jeg ønsker et mer ryddig (og koselig) system, men kommer bare ikke på hvordan. Har hørt isbokser til småtingene, men det syns jeg ikke er så koselig.

Hvordan gjør dere det?

Fortsetter under...

Skrevet

Plastbokser som jeg bare elsker, har jeg i en stor kjøkkenskuff. Der flyter de rundt men ligger oversiktlig nok til å finne de. Har du ikke skap til å ha tingene til kjøkkenmaskinen i? Ellers kan du kjøpe en koslig kurv eller kakeboks å ha det i.

Gjest Ei lita jente
Skrevet

Plastbokser som jeg bare elsker, har jeg i en stor kjøkkenskuff. Der flyter de rundt men ligger oversiktlig nok til å finne de. Har du ikke skap til å ha tingene til kjøkkenmaskinen i? Ellers kan du kjøpe en koslig kurv eller kakeboks å ha det i.

Hmm.. Ja, kanskje jeg skulle ha satt av en egen skuff til boksene?

Nå ligger de i ett hjørneskap sammen med kjøkkenmaskinen med utstyr. Føler de tar mer plass en nødvendig, og så er det lett for at ting tetter ut når jeg prøver å ha tak i noe annet.

Bella Dotte
Skrevet

Nettopp av de grunnene du skisserer, har jeg valgt bort spesielle maskiner og utstyr. Jeg satser på ting som jeg kan bruke til mer enn en type mat. Heller stekepanne enn toastjern; rivjern istedenfor foodprosessor (vet ikke om det heter det lenger, eller om ordet ble "ødelagt" i The Julekalender"). Jeg har en slik pepperkakeboks til småting på kjøkkenbenken: http://martee.blogspot.no/2010/11/bertils-pepperkaker.html

Gjest Ei lita jente
Skrevet

Nettopp av de grunnene du skisserer, har jeg valgt bort spesielle maskiner og utstyr. Jeg satser på ting som jeg kan bruke til mer enn en type mat. Heller stekepanne enn toastjern; rivjern istedenfor foodprosessor (vet ikke om det heter det lenger, eller om ordet ble "ødelagt" i The Julekalender"). Jeg har en slik pepperkakeboks til småting på kjøkkenbenken: http://martee.blogspot.no/2010/11/bertils-pepperkaker.html

Den boksen var kjempe søt. Men virker litt liten?

Jeg har har blitt veldig glad kjøkkenmaskinen. Den skal få lov til å få en plass på kjønnenet, men ikke så mye som den tar nå. Det er så deilig å kunne lage gjerdeig i den.:)

Bella Dotte
Skrevet

Den boksen var kjempe søt. Men virker litt liten?

Jeg har har blitt veldig glad kjøkkenmaskinen. Den skal få lov til å få en plass på kjønnenet, men ikke så mye som den tar nå. Det er så deilig å kunne lage gjerdeig i den.:)

''Den boksen var kjempe søt. Men virker litt liten? ''

Ja, men jeg trenger den bare for små småting også - klesklyper, strikker, tablettbrett, kulepenner, ting som ellers ville ha flytt rundt. Jeg har ingen skuffer på kjøkkenet, så denne boksen fungerer som en "småtingskuff".

Helt konkret: den er 20 cm høy og 11 cm i diameter.

Annonse

Skrevet

Jeg har kjøkkenmaskina i et lift-skap, og nederst i skapet er det skuff til alle delene. Utrolig praktisk, og man har oversikten.

Gjest Ei lita jente
Skrevet

Jeg har kjøkkenmaskina i et lift-skap, og nederst i skapet er det skuff til alle delene. Utrolig praktisk, og man har oversikten.

Det har jeg faktisk sett at noen har hatt når jeg tenker meg om. Hvor får man tak i slikt?

Skrevet

Det har jeg faktisk sett at noen har hatt når jeg tenker meg om. Hvor får man tak i slikt?

Vi har kjøpt når vi har satt opp kjøkken, så jeg vil tro at kjøkkenforhandlere er riktig sted å begynne. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har delene til kjøkkenmaskinen i en eske i en kjøkkenskuff. Så veldig små og mange deler er fet ikke,

Plastbeholdere har vi i en annen skuff, sammen med andre plastting som matbokser, vabbflaske, salattørker m.m. Fungerer bra, synes jeg.

Vurderte slikt liftskap da vi bygget nytt kjøkken, men synes det tok mye plass og var dyrt. Liker generelt å ha minst mulig ting på kjøkkenbenken, men akkurat kjøkkenmaskinen får stå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...