Gå til innhold

Vurdering av fastlegen

Gjest har verdens beste lege  :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var ikke på helfo.no da? Jeg vet ikke altså :-)

jeg husker ikke hvor jeg så det - var på jobb når jeg kom over den i lunsjen. Og tenkte jeg også skulle legge inn vurdering. Ikke at det er så viktig egentlig. Har prøvd å google det uten å klare å finne det.

Annonse

Lurer på hva dere synes gjør en lege bra? Er det når han gjør det av undersøkelser dere ønsker, gir gode råd, er flink til å følge dere opp eller gir dere sykemeldinger når man ønsker det?

For mitt vedkommende betyr det at han følger meg opp, hører på meg. Sender meg til videre undersøkelse om han kommer til kort selv. Og at det går an å snakke med han. Og at han tar seg tid til meg. Og også at det er enkelt å få time hos han, at jeg ikke må vente i det lange og breie for å få time

Sykmelding har jeg så sjelden bruk for, men synes faktisk det er flott at legen ikke ser på sykmelding som beste og eneste utvei heller. Selv om av og til er det det som skal til også.

Lurer på hva dere synes gjør en lege bra? Er det når han gjør det av undersøkelser dere ønsker, gir gode råd, er flink til å følge dere opp eller gir dere sykemeldinger når man ønsker det?

Og selvsagt at hann er faglig dyktig

Gjest sangsol

Jeg synes en god lege tar seg tid til samtale og undersøkelse av pasient. Jeg har ekstra god tillitt til leger som kjenner sin begrensing, og som raskt henviser videre.

Liker at legen tilsynelatende også er interessert også i pasientens liv- for å se helhet på ting.

En god lege gir medisiner når det trenges, og frarår det dersom medisiner ikke er nødvendig.

Sykemelding? Jeg har aldri spurt om noe slikt, men de tre gangene jeg har blitt det så har det vært konsekvens av fysisk sykdom. Forresten - en gang ba jeg om sykemelding, og det var etter begravelsen til min mor (som døde relativt ung rett foran øynene mine). Min lege var nesten litt avvisende, og jeg kunne merke hans motvilje. Så sa han at det var greit med 10 arbeidsdager sykemelding, mens han inngående la til at jeg måtte være forsøke aktiv de dagene.

Jeg liker at han profesjonell :-)

Liker at jeg kan si jeg ikke liker GU, og at han da profesjonelt "ikke ser" når dette skal gjennomgås. Dvs han har ryggen til meg eller ser meg i ansiktet under avkledning. Tar prøvene som skal tas, og "ser" ikke noe mer.

''Lurer på hva dere synes gjør en lege bra? Er det når han gjør det av undersøkelser dere ønsker, gir gode råd, er flink til å følge dere opp eller gir dere sykemeldinger når man ønsker det?''

At han tar de undersøkelsene/prøvene han kan - og henviser meg videre om han ikke kan.

Gjest Mrs.Q

En fastlege er bra hvis han gjør jobben sin, ikke alle gjør det heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...