Gå til innhold

Merkelig fokus vedr. utkastelse

Anbefalte innlegg

http://www.oa.no/nyheter/article6121587.ece

Jeg skal ikke uttale meg noe om årsaken til at familien ikke får permanent oppholdstillatelse i Norge, men som vanlig i media forsøker man å finne sider ved en sak som får folk til å synes synd på personene... At man har den ene eller den andre begravet på ett sted, kan da neppe gjør noe fra eller til på et vedtak??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380858-merkelig-fokus-vedr-utkastelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bella Dotte

Nei, det var en merkelig begrunnelse. Kanskje ikke så lett å sette ord på hvorfor hun ikke kan dra tilbake til Tsjetsjenia, kanskje språkproblemer, og så har journalisten tatt tak i dette som han forstår. (Ikke vet jeg.)

'' At man har den ene eller den andre begravet på ett sted, kan da neppe gjør noe fra eller til på et vedtak??

''

For en del mennesker har dette stor betydning. Enkelte oppsøker jevnlig gravstedet og opplever det som svært meningsfylt.

Min mor pleier å si at hun ved å se på kirkegården/gravstedene når hun kommer til et nytt sted, så kan hun si mye om forholdene på stedet.

Ikke dermed gitt at det skal tillegges betydning i denne sammenhengen, men jeg synes ikke det er rart at hun føler tilknytning til gravstedet.

Annonse

'' At man har den ene eller den andre begravet på ett sted, kan da neppe gjør noe fra eller til på et vedtak??

''

For en del mennesker har dette stor betydning. Enkelte oppsøker jevnlig gravstedet og opplever det som svært meningsfylt.

Min mor pleier å si at hun ved å se på kirkegården/gravstedene når hun kommer til et nytt sted, så kan hun si mye om forholdene på stedet.

Ikke dermed gitt at det skal tillegges betydning i denne sammenhengen, men jeg synes ikke det er rart at hun føler tilknytning til gravstedet.

Jeg forstår også at man kan føle tilknytning til et gravsted, men at dette skal fremheves i en utvisningssak synes jeg det er lite poeng i...

Jeg forstår også at man kan føle tilknytning til et gravsted, men at dette skal fremheves i en utvisningssak synes jeg det er lite poeng i...

Uten å ha lest sakspapirene antar jeg relevansen er "tilknytning til riket" at man har pårørende som levde og er begravet her. Det er viktig for mange.

Med vennlig hilsen

Bella Dotte

Uten å ha lest sakspapirene antar jeg relevansen er "tilknytning til riket" at man har pårørende som levde og er begravet her. Det er viktig for mange.

Med vennlig hilsen

relevansen = påskuddet, i dette tilfellet.

Men, dette er jo Norge.

''

''Ikke dermed gitt at det skal tillegges betydning i denne sammenhengen, men jeg synes ikke det er rart at hun føler tilknytning til gravstedet.''

Enig.

Gjest Nord og ned.

Som det står i artikkelen: ''Familien har prøvd det meste for å kunne bli i Norge.''

Hun klamrer seg vel til det hamlstrået hun har, det er fullt forståelig.

''Hun klamrer seg vel til det hamlstrået hun har, det er fullt forståelig.''

Mer enn forståelig. Når man har vært så nær den utømmelige skatten som starter på N og slutter på V at man nesten har kjent lukten av pengene er det ikke særlig rart det er forsmedelig at alt dunster bort foran øynene sine.

Men er det synd på han/henne? Selvsagt ikke.

Annonse

''

Jeg har ikke noe problemer med å forstå at hun føler tilknytning til gravstedet, og at det er ønskelig å være nær. Men, jeg synes ikke det er noe som skal ilegges vekt i forbindelse med en asylsøknad.

Mer enn forståelig. Når man har vært så nær den utømmelige skatten som starter på N og slutter på V at man nesten har kjent lukten av pengene er det ikke særlig rart det er forsmedelig at alt dunster bort foran øynene sine.

+1

Jeg har kun lest denne artikkelen, og antar at det ikke er andre vektige opplysninger som veier opp for utvisningsvedtaket.

Men:

''Men er det synd på han/henne? Selvsagt ikke.''

Jo, det er det ganske sikkert. Men ikke nok synd på dem til at de fyller vilkårene for asyl i Norge. Regelverket rimelig klart.

Gjest Nord og ned.

Jeg har kun lest denne artikkelen, og antar at det ikke er andre vektige opplysninger som veier opp for utvisningsvedtaket.

Men:

''Men er det synd på han/henne? Selvsagt ikke.''

Jo, det er det ganske sikkert. Men ikke nok synd på dem til at de fyller vilkårene for asyl i Norge. Regelverket rimelig klart.

''Jo, det er det ganske sikkert.''

Jaja, men hverken mer eller mindre enn de andre 170 millioner mennesker som bor i Russland. For ikke å snakke om alle milliardene som bor i ennå fattigere land.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...