Gå til innhold

Et spørsmål om bilreparasjon og svenskepriser

Anbefalte innlegg

Min VW Passat 2002-mod. er syk og svak. Må skifte registerreim, drivaksel elign. siden den dunker så upent når jeg svinger hardt, og kjølevæske var "plutselig" på minimum.

Jeg skal ha bilen på service på det lokale verkstedet, men funderer på å dra til feks Arvika for å reparere den. Lønner det seg lenger?

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

''Jeg skal ha bilen på service på det lokale verkstedet, men funderer på å dra til feks Arvika for å reparere''

Ja, det er fortsatt en god del å spare. Imidlerid har mange av verkstedene nær Norge utnyttet situasjonen og opererer med egne norskepriser. Ta noen telefoner og få pris både i Arvika og Karlstad.

Gjest Annve

Jeg ville ha sjekket først. Få et prisoverslag både her hjemme og i Sverige. Min erfaring etter å ha sjekket flere verksteder er at det ikke var stort å spare på det. Men jeg sjekket bare strømstad traktene, og det er mulig de har skrudd opp prisene fordi de ligger så nær grensen.

Jeg har en bil som også er 10 år gammel. Eu-kontrollen avslørte vesentlige mangler ved bremser og eksosanlegg, og merkeverkstedet skulle ha 23.000,- for utbedring. Jeg vurderte å undersøke i Sverige, men ble tipset om at det kan være et bedre alternativ å undersøke hos verksteder f.eks. i Oslo som har spesialisert seg på hhv. eksos og bremser. Dermed endte jeg opp med å betale 9 000 til sammen (sparte 14 000), et eksosfirma ordnet eksosanlegget og et bremsefirma bremsene.

Gjest germinate

Jeg har en bil som også er 10 år gammel. Eu-kontrollen avslørte vesentlige mangler ved bremser og eksosanlegg, og merkeverkstedet skulle ha 23.000,- for utbedring. Jeg vurderte å undersøke i Sverige, men ble tipset om at det kan være et bedre alternativ å undersøke hos verksteder f.eks. i Oslo som har spesialisert seg på hhv. eksos og bremser. Dermed endte jeg opp med å betale 9 000 til sammen (sparte 14 000), et eksosfirma ordnet eksosanlegget og et bremsefirma bremsene.

Wow, det var jo litt av en prisforskjell!

Godt tips! Mye penger å spare...

Annonse

Jeg ville ha sjekket først. Få et prisoverslag både her hjemme og i Sverige. Min erfaring etter å ha sjekket flere verksteder er at det ikke var stort å spare på det. Men jeg sjekket bare strømstad traktene, og det er mulig de har skrudd opp prisene fordi de ligger så nær grensen.

Takk for svaret :)

''Jeg skal ha bilen på service på det lokale verkstedet, men funderer på å dra til feks Arvika for å reparere''

Ja, det er fortsatt en god del å spare. Imidlerid har mange av verkstedene nær Norge utnyttet situasjonen og opererer med egne norskepriser. Ta noen telefoner og få pris både i Arvika og Karlstad.

Takk for svar! Jeg skal ta en sjekkerunde både hos her og Arvika/Karlstad. Det er ikke såå langt inn i Sverige, liksom :)

Vi hadde også en Passat vi ville skifte reg.reim på. Normalt gjør jeg dette selv, men hadde ikke tid og ringte til Sverige og fikk en pris på 5.000,-, ringte ett verksted like ved der jeg bor og fikk en pris på 4.800,-

Tar jeg hensyn til kursen så blir det billigere i Sverige, men når jeg skal kjøre 30 mil tur retur Sverige så ble det ikke billigere. Derfor leverte jeg den på nærverkstedet.

Så undersøk pris litt rundt omkring det kan lønne seg like mye som å dra til Sverige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...