Gå til innhold

stor sjanse for graviditet?

Anbefalte innlegg

cecilieandersen

jeg hadde ubeskyttet samleie åtte dager etter første menstrajonsdag. (Mensen varte i omtrent seks dager, så det var to dager etter avsluttet mens) Er det stor sjanse for at jeg har blitt gravid? Omtrent hvor stor?

Tok for sikkerthets skyld Norlevo etter 22 timer, og fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke. Fikk etter seks dager en menslignende blødning i fire dager. Nå skulle jeg hatt mensen igjen for omtrent ti dager siden, men den kommer ikke? Jeg er redd, veldig redd!! Kan jeg være gravid? Trodde det var svært liten sjanse når jeg hadde samleiet så tidlig etter avsluttet mens.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38090-stor-sjanse-for-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Norlevo vil endre mensen. Jeg tror ikke du er gravid hvis du har hatt en blødning.

Din risiko for graviditet vil avhenge av din syklus-lengde, se vedlegg.

Vi regner nok så sikkert med at eggløsningen finner sted 14 dager før mensen. Nyere undersøkelser viser at nesten alle graviditeter oppstår i en seks dagers periode som avsluttes med eggløsningsdagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...