Gå til innhold

Når må babyen være inne om kvelden?

Anbefalte innlegg

Gjest Vella
Skrevet

Altså er det noen regler for når det ikke sømmer seg å gå ute med barnevogn, etter visse klokkeslett etc. Fikk nettopp tilbud fra ungdommene/ansvarlige storesøsken om at at de kunne ta med vogna når de gikk på butikken, jeg har ellers på følelsen at jeg har en baby på armen konstant, så det hadde vært deilig. Men lurer litt på om det er akseptabelt.

Gjest Hulderen
Skrevet

Det er vel mer tmperatur enn klokkeslett som avgjør når babyen må være inne. Jeg tror ingen reagerer på om en baby tas med på trilletur sent. Det er noe annet når barnet er større og får normale leggetider.

Så før midnatt nå i lyse sommernetter skulle ikke gjøre noe.

Skrevet

Babyer kan man vel dra med seg i vogna når som helst, men det er jo greit å få på plass rutiner etter en stund sånn for ens egen del.

Hva folk rundt mener hadde ikke jeg giddi å bry meg om.

De fleste har vel forståelse for at f.eks kolikkbabyer får seg en trilletur ved midnatt ;-)

Skrevet

Det er mange som er både ute og går midt på natta eller kjører bil med babyen. Rett og slett fordi noen babyer trenger dette for å sove.

Ta imot tilbudet. Slapp av mens de er ute og triller. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Har aldri hørt om slike regler, skrevne eller uskrevne.

Skrevet

''Men lurer litt på om det er akseptabelt.''

Akseptabelt for hvem?

*Måper*

(PS: Siden jeg er dronninga av forbehold, antar jeg at det ikke er snakk om omsorgssvikt på noe plan)

Mrs. Wallace
Skrevet

Kan ikke med min beste vilje forstå hvorfor det skulle være regler på sånt. Babyer sover jo som regel godt i vogna si, og er dermed veldig greie å ta med seg rundt om kring, så lenge de får sine behov ivaretatt for øvrig.

Jeg ville aldri reagert på å se noen trille rundt med vogn om natta, så lenge de ellers virket som fornuftige folk (m.a.o ikke synlig beruset, for eksempel).

Gjest Kayia
Skrevet

Ettersom du spør regner jeg med at baby er urolig, gråter eller har behov for en natta-trilletur, evt at dere har behov for tilsyn for baby? I såfaller det kun deres sak om ungdommene tar med baby på tur. Dersom baby sover er det en annen sak, og i såfall tenker jeg at baby har best av å sove i fred hjemme.

Skrevet

Da et av mine barnebarn var baby og skrek og skrek....ble legevakta kontaktet. De foreslo en trilletur. Dette var midt på natta!

Skrevet

Jeg tror ikke noen vil reagere på at en baby i "dypvogn-størrelse" er ute sent med ansvarlig følge. De har ikke legge- og innetider i den forstand, så lenge de er så små.

Bare prøv - hvis babyen mot formodning misliker å bli tatt med på kveldstur, sier den helt sikkert fra.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg håper du sendte babyen med på trilletur? :-)

Babyer kan ha ganske frie innetider syns jeg. Husker da jeg var tenåring og storesøster, gull verdt for mamma når jeg tok vogna utpå kvelden noen ganger og ruslet og skravlet med venninner. Da kunne hun slenge beina på bordet om hun ville og glo på tv, eller ta en lang dusj. :-).

Skrevet

Som de andre sier, så er det neppe noen som reagerer på at en baby blir trillet ute sent på kvelden. Derimot kan jeg bli ganske spørrende til hva som foregår om 2-3 åringer blir dratt rundt i trille klokka elleve om kvelden midt i Oslo sentrum.

Skrevet

Babyer kan man vel dra med seg i vogna når som helst, men det er jo greit å få på plass rutiner etter en stund sånn for ens egen del.

Hva folk rundt mener hadde ikke jeg giddi å bry meg om.

De fleste har vel forståelse for at f.eks kolikkbabyer får seg en trilletur ved midnatt ;-)

Jeg vet av et tilfelle hvor en ung mor ble meldt til barnevernet, nettopp da hun var ute og gikk med en skrikende baby sent på kvelden. Utrolig mange som bryr nesa si borti ting.

Skrevet

Det er vel mer tmperatur enn klokkeslett som avgjør når babyen må være inne. Jeg tror ingen reagerer på om en baby tas med på trilletur sent. Det er noe annet når barnet er større og får normale leggetider.

Så før midnatt nå i lyse sommernetter skulle ikke gjøre noe.

Hvorfor før midnatt? - vi har da vært på grillfester i hagen til folk og ruslet med sovende barn hjem i vogn natterstid. Skulle vi ikke hatt lov til det?

Gjest Hulderen
Skrevet

Hvorfor før midnatt? - vi har da vært på grillfester i hagen til folk og ruslet med sovende barn hjem i vogn natterstid. Skulle vi ikke hatt lov til det?

Vel, det var du som fortalte om den unge moren som ble meldt til barnevernet fordi hun trillet sent på kvelden. Så man vet aldri hvordan folk tenker. Derfor valgte jeg å oppgi et tidspunkt der hun kunne være helt sikker. Dessuten tok jeg med i betraktning at det er ungdommer som skulle trille babyen. Ungdommer har også innetider. Jeg ville reagert mer på en ungdom som trillet babyvogn etter midnatt, enn at foreldrene gjorde det. Jeg vurderte den situasjonen trådstarter beskrev, ikke din situasjon.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Denne overskriften ga meg mange komiske tanker :)

Vi har med våre barn sent ut hvis vi går ut, feks på restaurant, sovner de så sovner de, jeg liker at barn er med oss voksne, litt mer sånn som kulturen er i sydligere land. Og barna liker det også. :)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg tenkte, først en baby som maste på å få være ute lenger og fortvilte foreldre som klør seg i hodet av babymaset, og deretter den rakkerfanten av en baby som henger på hjørnet med en røyk i munnen :) og som sagger med bleien :)

Godt du ikke har en sånn baby.

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Jeg tenkte, først en baby som maste på å få være ute lenger og fortvilte foreldre som klør seg i hodet av babymaset, og deretter den rakkerfanten av en baby som henger på hjørnet med en røyk i munnen :) og som sagger med bleien :)

Godt du ikke har en sånn baby.

Ser det for meg :))

Skrevet

Vel, det var du som fortalte om den unge moren som ble meldt til barnevernet fordi hun trillet sent på kvelden. Så man vet aldri hvordan folk tenker. Derfor valgte jeg å oppgi et tidspunkt der hun kunne være helt sikker. Dessuten tok jeg med i betraktning at det er ungdommer som skulle trille babyen. Ungdommer har også innetider. Jeg ville reagert mer på en ungdom som trillet babyvogn etter midnatt, enn at foreldrene gjorde det. Jeg vurderte den situasjonen trådstarter beskrev, ikke din situasjon.

Folk bryr seg med alt for mye tull her i landet. Men ser de noen som lider, så snur de seg vekk.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...