Gå til innhold

Ipadkjøp....tips?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

13

• cathlin

7

• Mrs. Wallace

2

• black wealch

1

Gjest togli

Jeg ser at flere fraråder 3G. Selv ville jeg ikke vært det foruten. Det er en sann velsignelse å kunne komme på nett "over alt", ikke minst på ulike venteværelser, på bussen og når du venter på kollektivtransport som er forsinket.

Men det koster vel å bruke det? Og det har jeg ikke råd til....

De har faktisk åpna Eplehuset på Moa også nå, så jeg burde kanskje ta meg en tur dit :)

Er det ikke dyrere å kjøpe på Eplehuset?

Apple sine produkter har bare marginale prisforskjeller uansett hvor du kjøper dem. Da jeg kjøpte min MacBook Pro i fjor sommer kostet den f.eks 5 kroner mer på Expert enn på Eplehuset/Apple Store. :D

Jeg ser at flere fraråder 3G. Selv ville jeg ikke vært det foruten. Det er en sann velsignelse å kunne komme på nett "over alt", ikke minst på ulike venteværelser, på bussen og når du venter på kollektivtransport som er forsinket.

Jeg bruker mobilen som modem på iPad, det fungerer helt utmerket og akkurat like problemfritt som hvilket som helst trådløst nettverk.

Annonse

Ja, ser den ;) Hm... ikke lett det der..... *gruble-gruble*

Det er LITT avhengig av hva slags mobil du har. Jeg hadde helt klart heller gått for et mobilabonnement med datatrafikk inkludert ved behov hvis du har iPhone eller en Android-mobil. Da kan du bruke mobilen som modem de få gangene du ikke har tilgang på trådløst nettverk. iPad med 3G koster vel rundt1000 kroner mer enn den uten, 3G-abonnement kommer i tillegg. Dermed kan du spare mye på å bruke mobilen som aksesspunkt. Er lett som en plett å sette opp også.

Ok, da var det ikke så ille som jeg trodde ;)

Sjekk http://store.apple.com/no/ for priser. Samme pris på Eplehuset og hos de andre som selger iPad. Prisforskjellen blir først større når det er snakk om utgående produkter og butikkene skal selge ut lagrene sine etter at Apple har stoppet produksjonen.

Gjest togli

Det er LITT avhengig av hva slags mobil du har. Jeg hadde helt klart heller gått for et mobilabonnement med datatrafikk inkludert ved behov hvis du har iPhone eller en Android-mobil. Da kan du bruke mobilen som modem de få gangene du ikke har tilgang på trådløst nettverk. iPad med 3G koster vel rundt1000 kroner mer enn den uten, 3G-abonnement kommer i tillegg. Dermed kan du spare mye på å bruke mobilen som aksesspunkt. Er lett som en plett å sette opp også.

Har Iphone, så sånn sett skulle det jo gå bra.... Hm, må vurdere dette, ja :)

Annonse

Gjest togli

Sjekk http://store.apple.com/no/ for priser. Samme pris på Eplehuset og hos de andre som selger iPad. Prisforskjellen blir først større når det er snakk om utgående produkter og butikkene skal selge ut lagrene sine etter at Apple har stoppet produksjonen.

Ok, takk for info :)

Gjest Hulderen

Kan du da surfe så mye du vil?

Nei, det er en begrensning. Men jeg har bare kommet opp til den en gang. Det var den måneden vårt trådløse nettverk hjemme sviktet. Jeg fikk melding om at månedens kvote var oppbrukt, så da ble det surfepuse de par dagene som gjenstod.

Gjest luftslott

Har Iphone, så sånn sett skulle det jo gå bra.... Hm, må vurdere dette, ja :)

Har du da et abonnement med inkludert datatrafikk på mobilen? Om du har det kan du bestille et datakort knyttet til mobilabonnementet ditt som du kan bruke i iPad, da bruker du av inkludert datatrafikk. Har du Telenor har de fri bruk av data ut året på flere abonnement!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...