Gå til innhold

Ipadkjøp....tips?

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace

Jeg ser at flere fraråder 3G. Selv ville jeg ikke vært det foruten. Det er en sann velsignelse å kunne komme på nett "over alt", ikke minst på ulike venteværelser, på bussen og når du venter på kollektivtransport som er forsinket.

Det er vel ingen som fraråder det. Det er mer et spørsmål om man absolutt må ha det, eller om man klarer seg uten.

Selv bruker jeg mobilen hvis jeg må ha nettilgang på steder hvor det ikke er wi-fi.

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

13

• cathlin

7

• Mrs. Wallace

2

• black wealch

1

Ok! Fordi jeg da kan kople Iphonen til Ipaden? Hvordan kopler jeg dem?

''Fordi jeg da kan kople Iphonen til Ipaden? Hvordan kopler jeg dem?''

-de finner hverandre helt selv! -nesten litt i overkant...

Hvis ikke er det bare å legge dem ved siden av hverandre og sjekke innstillinger på iPaden.

Gjest togli

Nei, det er en begrensning. Men jeg har bare kommet opp til den en gang. Det var den måneden vårt trådløse nettverk hjemme sviktet. Jeg fikk melding om at månedens kvote var oppbrukt, så da ble det surfepuse de par dagene som gjenstod.

Ok, jeg har selv et abbonnement der jeg har 2000 MB pr mnd og det holder som regel...

Gjest togli

Har du da et abonnement med inkludert datatrafikk på mobilen? Om du har det kan du bestille et datakort knyttet til mobilabonnementet ditt som du kan bruke i iPad, da bruker du av inkludert datatrafikk. Har du Telenor har de fri bruk av data ut året på flere abonnement!

Ok! Har ikke telenor da det foreløpig er dårlig dekning for telenor her jeg bor..

Gjest togli

''Fordi jeg da kan kople Iphonen til Ipaden? Hvordan kopler jeg dem?''

-de finner hverandre helt selv! -nesten litt i overkant...

Hvis ikke er det bare å legge dem ved siden av hverandre og sjekke innstillinger på iPaden.

Så enkelt at selv hu' mor kan greie det! Me like :P

Annonse

Ok! Fordi jeg da kan kople Iphonen til Ipaden? Hvordan kopler jeg dem?

Du aktiverer rett og slett delt internett på iPhone, så søker iPad den opp. Du kan gi det nettverket et eget passord. Mitt heter som det ble satt opp automatisk:

Mrs Doolittles iPhone + passord (som jeg kunne endre på iPhonen om jeg ville).

Lett som en plett. :)

Du kommer til å få det til helt uten å bry hjernen noe videre. ;)

Gjest togli

Du aktiverer rett og slett delt internett på iPhone, så søker iPad den opp. Du kan gi det nettverket et eget passord. Mitt heter som det ble satt opp automatisk:

Mrs Doolittles iPhone + passord (som jeg kunne endre på iPhonen om jeg ville).

Lett som en plett. :)

Du kommer til å få det til helt uten å bry hjernen noe videre. ;)

Høres meget bra ut! Jeg får angst av teknologiske saker som krever hjernekapasitet :P

Gjest Shira :o)

Jeg har Ipad 2 wifi.

Klarer oss veldig godt med den, vi trenger ikke 3G, men vi har Iphoner som vi typisk bruker når vi ikke har wifi, type venterom, kø, osv, men igjen, da har jeg sjelden med Ipaden.

Ellers er den genial på tur, den er med på store og små reiser, Wifi finnes i dag mange steder.

Jeg har brukt den nå denne uka på sykehuset, genialt.

Jeg bruker den på kurs til å notere ned stikkord o.l også, men skriver ikke så mye på den, selv om det går greitt, hat hatt Iphone så lenge at jeg er vant med skrivemåten.

Annonse

Gjest Elextra

[quote name=Shira :o)' timestamp='1340960280' post='4777303]

Eneste minuset er Dol, det fungerer ikke optimalt. Kom seg nå etter at en kunne velge 25 nyeste, så det er bedre og en venner seg jo til alt.

''Eneste minuset er Dol, det fungerer ikke optimalt. Kom seg nå etter at en kunne velge 25 nyeste, så det er bedre og en venner seg jo til alt.''

Ja, DOL er "håpløs" på iPad, i hvertfall om en skal holde kontroll på lange tråder! *venter på app'en*

Gjest Shira :o)

''Eneste minuset er Dol, det fungerer ikke optimalt. Kom seg nå etter at en kunne velge 25 nyeste, så det er bedre og en venner seg jo til alt.''

Ja, DOL er "håpløs" på iPad, i hvertfall om en skal holde kontroll på lange tråder! *venter på app'en*

Ja! Og det er jo de lange trådene jeg vil ha med meg! ;-)

Gjest togli

Jeg har det med å tenke at alle har penger som en begrensning, men hvis du ikke har det, ville jeg kjøpt en ipad 3 med 32 gb.

Dvs, jeg ville ikke kjøpt ipad, men det er bare en smakssak.

Pengene som begrenser meg mest ;) Vet ikke om jeg skal ta meg råd til en Ipad eller spare de pengene i tilfelle min Iphone 4 plutselig stryker med ;)

Gjest togli

[quote name=Shira :o)' timestamp='1340960205' post='4777302]

Jeg har Ipad 2 wifi.

Klarer oss veldig godt med den, vi trenger ikke 3G, men vi har Iphoner som vi typisk bruker når vi ikke har wifi, type venterom, kø, osv, men igjen, da har jeg sjelden med Ipaden.

Ellers er den genial på tur, den er med på store og små reiser, Wifi finnes i dag mange steder.

Jeg har brukt den nå denne uka på sykehuset, genialt.

Jeg bruker den på kurs til å notere ned stikkord o.l også, men skriver ikke så mye på den, selv om det går greitt, hat hatt Iphone så lenge at jeg er vant med skrivemåten.

Takk for info :)

Jeg MÅ ikke ha akkurat Ipad, men siden jeg har Iphone og er vant til dette, så frister det med noe som ikke er for ulikt;) Iphone har jeg fordi den kan stilles inn i høreapparatmodus slik at jeg slipper ekstra ledninger når jeg skal snakke i tlf :)

Pengene som begrenser meg mest ;) Vet ikke om jeg skal ta meg råd til en Ipad eller spare de pengene i tilfelle min Iphone 4 plutselig stryker med ;)

Jeg tenkte å kjøpe ipad. Stakk innom elkjøp for å se nærmere på en, men jeg likte ikke helt designet og størrelsen ble feil for meg.

Gjest togli

Jeg tenkte å kjøpe ipad. Stakk innom elkjøp for å se nærmere på en, men jeg likte ikke helt designet og størrelsen ble feil for meg.

Jeg er så glad i Iphonen min at jeg tror jeg bare MÅ gå for Ipad...Dessuten har Ipad funksjoner som er geniale for døve - funksjoner andre lesebrett foreløpig ikke har... så jeg tror jeg går for den..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...