Gå til innhold

Må jeg til lege i morgen? Haster

Anbefalte innlegg

Gjest Sykelillemeg

Hei!

Da jeg våknet i morges hadde jeg skikkelig vondt i halsen.

Jeg føler jeg svever og får ikke i meg mat.

Jeg hoster opp mye slim som er seigt og når jeg nyser så kommer det opp mye slim.

Alt som ikke er flytende kommer rett opp igjen, så alt jeg får i meg er næringsdrikker og te.

Jeg fryser konstant og hvis jeg ikke gjør det så svetter jeg som en gris.

Kan dette være betennelse som krever antibiotika?

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/380988-m%C3%A5-jeg-til-lege-i-morgen-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly

At du fryser kan være tegn på stigende feber, at du svetter kan være tegn på nedadgående.

Hvis det er så vondt å svelge at du gruer deg til neste gang du må det, ville jeg definitivt dratt til legen og ta en streptokokkprøve. Denne typen halsbetennelse går over av seg sjøl uten antibiotika, men det tar laang tid. Med antibiotika er du betydelig bedre etter to dager.

Ser mariaflyfly foreslår streptokokker - er enig i at det høres sannsynlig ut om det er skikkelig vondt. Det kan også være kyssesyke (mononukleose) - særlig hvis man har hvitt belegg flekkvis i munn/svelg...

God bedring - høres ikke godt ut :( Håper du har noen til å pusle litt rundt deg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...