Gå til innhold

Navn som alle syns er pene

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Fikk så mye pepper fordi jeg satte overskriften på spissen og skrev ALLE. Burde jo skjønt at slikt kan provosere på DOL ;)

Evt kunne du skrevet "kjedelige navn" :P

(Jeg har forøvrig et barn med et "kjedelig" navn selv, så sånn sett tør jeg å si det rett ut :P)

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Franzeska

9

• laban

6

• Axcia

4

• caprice

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Yassine

Dette er to vakre navn som jeg har vanskelig for å tro at ikke "alle" liker.

Men de er vel ikke så tradisjonelle? Kanskje litt "inn" for tiden? Særlig Lukas OG Leander.

Jeg liker dem overhodet ikke. Lukas er en gammel evangelist fra bibelen og altfor religiøst til å være et navn i ikke-religiøse familier, og forøvrig hesten til Emil i Lønneberget. Amalie, emilie, Amelia er jålete og faktisk ganske stygge. Leander er jo grusomt og oppkonstruert. Alle har ikke samme smak, venninnen min sin sønn heter Lukas, og jeg vet godt at dette er populære navn. Men ikke navn som "alle" liker. De navnene finner du ikke.

Jeg liker dem overhodet ikke. Lukas er en gammel evangelist fra bibelen og altfor religiøst til å være et navn i ikke-religiøse familier, og forøvrig hesten til Emil i Lønneberget. Amalie, emilie, Amelia er jålete og faktisk ganske stygge. Leander er jo grusomt og oppkonstruert. Alle har ikke samme smak, venninnen min sin sønn heter Lukas, og jeg vet godt at dette er populære navn. Men ikke navn som "alle" liker. De navnene finner du ikke.

Enig med Yassine, og Lukas Leander blir way too much for meg altså. Det holder leeeeenge med et av de navnene, og denne gutte evangelist trenden er jeg ikke spesialt fan av.

Annonse

Min første store kjærlighet het June,ikike engelsk som måneden,men juune.Ja det synes jeg,men jeg er en mann på 54.

Jeg vet det, vi er omtrent like gamle.

Jeg synes bare ikke June og Jeanette hører til de "gode gamle". Men smaken er heldigvis svært forskjellig når det gjelder navn.

Evt kunne du skrevet "kjedelige navn" :P

(Jeg har forøvrig et barn med et "kjedelig" navn selv, så sånn sett tør jeg å si det rett ut :P)

Vel, er på en måte enig og på en måte ikke. Synes Sunniva er vanlig og pent, men ikke nødvendigvis direkte kjedelig!? SÅ vanlig er det vel ikke? bare litt vanlig og pent :)

Gjest togli

Vel, er på en måte enig og på en måte ikke. Synes Sunniva er vanlig og pent, men ikke nødvendigvis direkte kjedelig!? SÅ vanlig er det vel ikke? bare litt vanlig og pent :)

Joda, det er et koselig navn, men altfor vanlig ;) Nå er jeg en type som liker navn som det ikke går en på dusinet av (selv om jeg har en Emma hjemme;) -men hun fikk navnet etter min oldemor og vi hadde ikke hørt om et eneste barn med dette navnet da hun ble født for 12 år siden ;))

Et navn jeg synes er nydelig og som det ikke er mange som heter, er f.eks. Mie :)

Annonse

Gjest Oksen Ferdinand

Jeg vet det, vi er omtrent like gamle.

Jeg synes bare ikke June og Jeanette hører til de "gode gamle". Men smaken er heldigvis svært forskjellig når det gjelder navn.

Tipper at Jeanette var mest populært på ca 80 tallet.June gikk i min klasse fra 5-9.(1970-74) Den i klassen jeg var mest begeistret for desverre var jeg meget genert,og er det enda.

Tipper at Jeanette var mest populært på ca 80 tallet.June gikk i min klasse fra 5-9.(1970-74) Den i klassen jeg var mest begeistret for desverre var jeg meget genert,og er det enda.

Disse er artige:

http://ssb.no/navn/piker.html

Du finner Jeanette under "Fleire figurar".

Gjest søster og bror

Det er vel ingen navn ALLE synes er fine..;)

Hvis vi får vurderer vi navn som (jente) : Iben, Une, Sunniva, Marie, Maria, Nore, Louise, Elise, Anniken eller Anna.

Gutter er mye verre. Vi synes Aron, Axel, Jonah og Sindre er pene. Ellers : VANSKELIG! :)

Jeg kjenner et søskenpar som heter Nora og Aron. Det var Nora som fikk det avgjørende ordet da lillebror skulle få navn, og hun var bestemt på at han skulle hete Aron, for det var Nora baklengs, og da hørte de jo ekstra mye sammen! :-)

Jeg syns begge de navnene er flotte, og dessuten er de visst nokså "in".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...