Gå til innhold

Skjellhud på/rundt brystvortene

Anbefalte innlegg

Jeg har skjellhud på brystvortene or areola, altså det ser ut som de er skitne, men det er altså grågrønn, tørr hud som sprekker litt opp så frisk hud synes under. Jeg har noen ganger plukket av skjellene med pinsett, men da blir jeg sår etterpå (naturlig nok).

Jeg har prøvd å vaske med skrubbekremer, og smøre med vaselin eller andre fuktighetskremer, men det går ikke vekk. Har hatt det i flere år nå, og det ser ikke pent ut, og noen ganger er jeg ekstra tørr og sår. Av og til klør det.

I det siste har det blitt litt fuktig, rosa, sår hud langsmed kanten på den ene brystvorten (ikke areola, men selve vorten).

Hva skal jeg gjøre? Har ikke vært hos lege, men tror jeg skal bestille time nå. Ville egentlig bare høre om noen andre vet hva det kan være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381014-skjellhud-p%C3%A5rundt-brystvortene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dusj sjeldnere

Jeg var også plaget med dette. Det klødde og flasset.Jeg slutte å dusje hver dag. Dusjer nå hver annen eller hver tredje dag. Venter ofte i tre dager. Ikke helt lett i varmen Bruker kun parfymefri såpe og shjampoo. Da ble jeg helt kvitt problemet. Tok litt tid, husker ikke men ble helt fin ettehvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...