Gå til innhold

Sponsa lappen om du er flyktning

Anbefalte innlegg

Rasisme er ikke et nøytralt begrep nei. Myndighetene har et begrep de kaller positiv rasisme som legaliserer at innvandrere får fordeleler nordmenn ikke får.

Jeg ble som innfødt nordmann ekskludert som deltager i en medisinsk forskning hvor de kun ville ha innvandrere. Jeg har samme diagnose men er ikke velkommen. Men mine svenske eller andre naboer med innvandrer bakgrunn var velkommen.

På min forespørsel til myndighetene var svaret at "positiv" rasisme er greit.

''Rasisme er ikke et nøytralt begrep nei. Myndighetene har et begrep de kaller positiv rasisme som legaliserer at innvandrere får fordeleler nordmenn ikke får.''

Det er, i så fall, så forsvinnenede få tilfeller at de knapt kan telles, og er forsvinnende få sammenlignet med all den positive diskrimineringen som etniske nordmenn får.

''Jeg ble som innfødt nordmann ekskludert som deltager i en medisinsk forskning hvor de kun ville ha innvandrere. Jeg har samme diagnose men er ikke velkommen. Men mine svenske eller andre naboer med innvandrer bakgrunn var velkommen.''

...eh... ja, hvis man skal forske på innvandrerer så søker man innvandrere. Du pleier vel å bli sur hvis du ikke kan være med på forskningsprosjekter hvor de kun skal ha kvinner (hvis du er mann)?

''På min forespørsel til myndighetene var svaret at "positiv" rasisme er greit.''

Dette er ikke "positiv rasisme".

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

18

• Sør

14

• laban

5

• EnolaGay

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hilsen fra Groruddalen

Nei, akkurat som diskriminering av marsboere - fordi det omtrent ikke forekommer.

Det sagt, du ser jo selv (med denne tråden) at det får spalteplass når det en sjelden gang skjer.

Bor du i Norge og ikke ser den massive diskrimineringen mot mange borgere? Eldre i arbeidslivet, kvinner som blir skviset ut både i deler av arbeidslivet og i helsenorge. Politiets prioritering av etterforskning av overfallsvoldtekter, man bruker da ikke ressiurser på sånt nei. Tror vi er over 120 anmeldte så langt i år. Sykehjemsplass for eldre, de får ikke hjelpen de har krav på.

Kanskje snart på tide at alle disse "nye" nordmennene begynner å engasjere seg i det som angår fellesskapet og blir litt mindre navlebeskuende med god hjelp av venstreekremister.

Bor du i Norge og ikke ser den massive diskrimineringen mot mange borgere? Eldre i arbeidslivet, kvinner som blir skviset ut både i deler av arbeidslivet og i helsenorge. Politiets prioritering av etterforskning av overfallsvoldtekter, man bruker da ikke ressiurser på sånt nei. Tror vi er over 120 anmeldte så langt i år. Sykehjemsplass for eldre, de får ikke hjelpen de har krav på.

Kanskje snart på tide at alle disse "nye" nordmennene begynner å engasjere seg i det som angår fellesskapet og blir litt mindre navlebeskuende med god hjelp av venstreekremister.

''Bor du i Norge og ikke ser den massive diskrimineringen mot mange borgere?''

Ikke av etniske nordmenn i forhold til ikke-etniske nordmenn. Jeg, som "hvit etnisk norsk mann" har omtrent bare fordeler.

At kvinner, homofile, osv. diskrimineres er en helt annen diskusjon.

Med vennlig hilsen

Men når det allerede er en ordning hos Nav med støtte til førerkort for arbeidsløse nordmenn hvorfor skal da nye nordmenn ikke forholde seg til samme ordning? Den er for alle med like søkealternativer.

Det kan de sikkert også gjøre. Men akkurat det integreringstilskuddet det er snakk om her, som utbetales til kommunene pr. nylig bosatte flyktning, kan kommunene disponere slik de selv finner hensiktsmessig for akkurat sitt lokalmiljø.

Det er ikke sikkert byråkratene i Oslo alltid vet hva som er mest effektivt for å få flyktninger som skal bosettes i Nærøy, Austervoll eller Gamvik, integrert i lokalsamfunnet.

Disse tiltakene er med på å hindre at alle setter kursen for Groruddalen så fort de kan, men heller får en sjanse i kommunen som har tatt imot dem ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...