Gå til innhold

"Frisk" i rullestol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om dere ser en tilsynelatende dame i 40-årene i følge med familien, bli trillet i rullestol på flyplassen, blir trillet til flyet og går selv ombord i flyet og setter seg?

Vel fremme går hun selv av flyet, blir hentet av rullestol og blir trillet til bussen som frakter henne videre.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

10

• Dorthe

8

• laban

3

• rudolfine

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Tenker at det er sikker noe som gjør til at hun trenger rullestol.

Skrevet

I den grad jeg tenker på det i det hele tatt: At det feiler henne et eller annet som gjør at hun kan gå kortere strekninger, men at de uendelige korridortunellene man må gjennom på en flyplass, ofte under tidspress, blir for mye.

F.eks. en muskellidelse - eller noe helt annet.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg tenker ikke noe, for jeg har gjort det samme selv, bare at jeg var i slutten av 20-årene.

For oss har det vært en lykke og få den hjelpen på flyplassene.

Jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til at folk glor eller noe heller, unntatt en gang da jeg reiste meg fra stolen for å gå på do.

Er det så nøye hva evnt folk tenker da?

Skrevet

ME tenker jeg da. Muligens. Eller at hun nylig har hatt alvorlig ryggskade og at forsikringsselskapet hennes forlanger amerikansk behandling. ;0)

Skrevet

Hvis "en tilsynelatende dame i 40-årene" betyr at hun bare tilsynelatende er dame, blir jeg nok mest opptatt av det, ikke av rullestolen ;-)

Gjest Done that
Skrevet

Jeg har gjort akkurat det du beskriver, var til og med i 40-årene :-)

Det var ingen som stirret, tror jeg. I hvert fall la jeg ikke merke til det.

Gled deg over at det er hjelp å få, og gi blaffen i hva andre tenker. Husk at flyplassen trenger å å vite at du skal låne rullestol et par dager i forveien. På Gardermoen er de fantastisk hjelpsomme. De ville nesten ikke tro at familien kunne trille meg, slik at jeg ikke trengte hjelp til det.

Gjest luftslott
Skrevet

Tenker at det er godt hun har med seg stolen siden hun tydeligvis ikke kan gå lenger enn korte distanser. Enhver som har tatt fly vet at det er mye tråkking, lange avstander, ventetid og i verste fall noe løping, så jeg tror de fleste har full forståelse for bruk av rullestol selv om man er i stand til å stå/gå litt ved egen hjelp. Jeg vet at for mange med muskel/skjelettlidelser gir slike påkjenninger økte plager, så at man bruker rullestol istedenfor å ødelegge dagene etterpå fordi man har presset seg selv er bare fornuftig.

Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg, eller tenkt noe over det. Det er mange grunner til at folk periodevis sitter i rullestol. Jeg kjenner minst 2 som gjør det slik.

Gjest Why are they feeding me?
Skrevet

Da ville jeg trodd vedkommende var lat og ikke gadd å bruke beina sine... ja, at hun unnet seg den luksus å bli trillet.

Skrevet

Da ville jeg trodd vedkommende var lat og ikke gadd å bruke beina sine... ja, at hun unnet seg den luksus å bli trillet.

Nå er det jo faktisk slik at de færreste har rullestol til disposisjon, uansett nivå av latskap. Man må bestille assistanse på flyplasser, det er ikke som å hente en handlevogn.

Det er få voksne mennesker som føler trang til å bli kjørt rundt i rullestol hvis de ikke har en god grunn

tror

Skrevet

Nå er det jo faktisk slik at de færreste har rullestol til disposisjon, uansett nivå av latskap. Man må bestille assistanse på flyplasser, det er ikke som å hente en handlevogn.

Det er få voksne mennesker som føler trang til å bli kjørt rundt i rullestol hvis de ikke har en god grunn

tror

Åja. :-) Du har nok rett...

Skrevet

Da tror jeg du har misforstått for det er mye mer slitsomt å trille enn å gå så de fleste friske mennesker ville nok foretrekke å gå.

Skrevet

Da tror jeg du har misforstått for det er mye mer slitsomt å trille enn å gå så de fleste friske mennesker ville nok foretrekke å gå.

Mener du det? ;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg har selv et familiemedlem med en muskelsykdom som gjør at hun er bare delvis avhengig av rullestol, og bruker den som du skisserer her. Så jeg ville ikke tenkt så mye over det.

Skrevet

Hva jeg tenker? At hun har en eller annen sykdom som gjør at hun trenger avlastning med rullestol - oftest tenker jeg da ME, siden jeg vet at mange ME-pasienter bruker rullestol for å ikke slite seg ut med å gå...

Skrevet

Hei,

Jeg blir nesten overrasket over at du tror at noen tenker på det, eller bryr seg om det.

Nesten samtlige flygninger har en eller flere passasjerer som går ut av flyet, og så setter seg i rullestolen. Det er da ingen som tenker over det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Da tenker jeg at damen ikke er i stand til å gå lengre strekninger.

...og spørsmålet var??

Gjest togli
Skrevet

Da tenker jeg at hun nok har en sykdom eller skade som gjør at hun ikke kan gå særlig langt uten å få smerter. Jeg hadde rett og slett ikke reagert med forundring i det hele tatt...

Gjest togli
Skrevet

Haha, tuller du?? Det må da være langt mer slitsomt å komme seg fram i rullestol enn å gå på egne bein ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...