Dorthe Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg bor ikke i noen storby, nei. Kjenner ei som er ergoterapeut og som jobbet på nærsykehuset der jeg bor. Kan høre med henne Tusen takk, Dorthe Vet du om det samme gjelder om man ønsker å søke om BPA? Det får man gjennom Bestillerenheten. Er det som heter Helse og omsorg når man ikke bor i Oslo? Men det er det sosionomen som søkte på for meg med legeattest fra spesialist og fysioterapeut og jeg har aldri sett den søknaden en gang. Det er ikke alle kommuner som har BPA, det er ikke lovpålagt. Dessuten kan det bli dyrt, du betaler for 4 timer i uka og høyeste takst er over 300 kr i Oslo så det kan lønne seg at du ansetter noen privat. Dessverre kan du ikke trekke det av på skatten lenger. Men sjekk hva det koster der du bor og hvor mange timer i uka du må betale for. Du betaler for de timene assistenten skal hjelpe til med husarbeid. Du betaler ikke for det en hjemmesykepleier ville ha gjort og heller ikke for eventuelle støttekontakttimer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381053-frisk-i-rullestol/page/4/#findComment-3358144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Det får man gjennom Bestillerenheten. Er det som heter Helse og omsorg når man ikke bor i Oslo? Men det er det sosionomen som søkte på for meg med legeattest fra spesialist og fysioterapeut og jeg har aldri sett den søknaden en gang. Det er ikke alle kommuner som har BPA, det er ikke lovpålagt. Dessuten kan det bli dyrt, du betaler for 4 timer i uka og høyeste takst er over 300 kr i Oslo så det kan lønne seg at du ansetter noen privat. Dessverre kan du ikke trekke det av på skatten lenger. Men sjekk hva det koster der du bor og hvor mange timer i uka du må betale for. Du betaler for de timene assistenten skal hjelpe til med husarbeid. Du betaler ikke for det en hjemmesykepleier ville ha gjort og heller ikke for eventuelle støttekontakttimer. Tusen takk, Dorthe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381053-frisk-i-rullestol/page/4/#findComment-3358824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.