Gå til innhold

Kan dere forstå dette (utdannelse)?

Anbefalte innlegg

Men hva om SS hjelper meg masse, da? Jeg har aldri prøvd SS før. Grunnen til det vet jeg ikke helt!

''Men hva om SS hjelper meg masse, da? Jeg har aldri prøvd SS før. Grunnen til det vet jeg ikke helt!''

Hvis SS - mot formodning - skulle vise seg å være en vidundermedisin, så kan du begynne å studere enten etter jul eller høsten 2013.

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

10

• miakami

5

• Bella Dotte

5

• XbellaX

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Why are they feeding me?

'' hvorfor skal du gjøre ting du ikke har glede av?''

Å aldri gjøre ting man ikke har lyst til - eller har umiddelbar glede av - anser jeg for å være snarveien til dårlig livskvalitet.

Jeg er enig i dette. Men det er lettere å gjøre noe man liker enn noe man ikke liker. Så har man sjansen til dette, og sliter litt med i det hele tatt å få gjort noe (av såpass omfant som et studie, f.eks.), så tror jeg det lønner seg å gå for det man liker. Det var nok det BD mente og.

''Men hva om SS hjelper meg masse, da? Jeg har aldri prøvd SS før. Grunnen til det vet jeg ikke helt!''

Hvis SS - mot formodning - skulle vise seg å være en vidundermedisin, så kan du begynne å studere enten etter jul eller høsten 2013.

Ja, jeg gjør det da.

Men hvorfor sier du mot formodning? Jeg mener ikke å bli 100% frisk av den. Men at det skal øke evnene mine litt, slik at jeg blir i stand til å studere litt, det ser jeg ikke bort i fra.

Jeg er enig i dette. Men det er lettere å gjøre noe man liker enn noe man ikke liker. Så har man sjansen til dette, og sliter litt med i det hele tatt å få gjort noe (av såpass omfant som et studie, f.eks.), så tror jeg det lønner seg å gå for det man liker. Det var nok det BD mente og.

''Men det er lettere å gjøre noe man liker enn noe man ikke liker. Så har man sjansen til dette, og sliter litt med i det hele tatt å få gjort noe (av såpass omfant som et studie, f.eks.), så tror jeg det lønner seg å gå for det man liker.''

Men er det ikke dette du har gjort i årevis? Gått minste motstands vei? (Kan også kalles å unnvike utfordrende situasjoner.)

Ja, jeg gjør det da.

Men hvorfor sier du mot formodning? Jeg mener ikke å bli 100% frisk av den. Men at det skal øke evnene mine litt, slik at jeg blir i stand til å studere litt, det ser jeg ikke bort i fra.

Jeg synes det er ok at du håper SS skal hjelpe deg. Men jeg mener samtidig at problematikken du har gitt uttrykk for her på dol, er mye mer kompleks enn at du svinger. Derfor tror jeg ikke på mirakler og synes du i det minste skal bruke høsten til å utfordre din motstand mot sosiale aktiviteter.

''Men det er lettere å gjøre noe man liker enn noe man ikke liker. Så har man sjansen til dette, og sliter litt med i det hele tatt å få gjort noe (av såpass omfant som et studie, f.eks.), så tror jeg det lønner seg å gå for det man liker.''

Men er det ikke dette du har gjort i årevis? Gått minste motstands vei? (Kan også kalles å unnvike utfordrende situasjoner.)

Hm... det jeg har vært unnvikende i forhold til er vel å komme meg ut på forelesning etc, men årsaken er vel at jeg hele tiden vært at jeg har følt bedre konsentrasjon/mestring hjemme.

Annonse

Jeg synes det er ok at du håper SS skal hjelpe deg. Men jeg mener samtidig at problematikken du har gitt uttrykk for her på dol, er mye mer kompleks enn at du svinger. Derfor tror jeg ikke på mirakler og synes du i det minste skal bruke høsten til å utfordre din motstand mot sosiale aktiviteter.

Jeg vet ikke helt hva jeg sliter med jeg, men det er vel paranoian samtidig med svingningene. Som jeg antar er greia...

Lyst på en helt vanlig jobb jeg.

Hva slags kompleksiteter mener du foreligger da?

Annonse

Ok, men da er det vel bare og sette i gang, hvis det er lovlig.

Lykke til ! :-)

Tror jeg dropper det jeg, får det sikkert ikke til, som frosken er inne på. Men men. Jeg har jo lønn uansett, fra NAV. Eller pensjon er det vel.

Gjest Nickløsheletida

Tror jeg dropper det jeg, får det sikkert ikke til, som frosken er inne på. Men men. Jeg har jo lønn uansett, fra NAV. Eller pensjon er det vel.

Ok, nå skjønner jeg hvem du er. Ja, det tror ikke det er noe poeng i fortsette med studiene nå.

Men hva er det Nav mener du skal gjøre hvis de mener du blir for isolert når du studerer. Du vil vel bli like isolert uansett?

Ok, nå skjønner jeg hvem du er. Ja, det tror ikke det er noe poeng i fortsette med studiene nå.

Men hva er det Nav mener du skal gjøre hvis de mener du blir for isolert når du studerer. Du vil vel bli like isolert uansett?

De mener jeg må gjøre noe som gir meg mer sosial trening...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...