Gå til innhold

Kan dere forstå dette (utdannelse)?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

10

• miakami

5

• Bella Dotte

5

• XbellaX

5

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest Why are they feeding me?

Jeg mente du sto frem her om kvelden og sa hvilke andre innlegg du har skrevet. Den tråden er slettet.

Huh? Aner ikke hva du snakker om... ja, jeg har vært her lenge, under andre nick, men at jeg "stod frem"?

Bella Dotte

De kan holde styr på meg, slik at jeg ikke gjør dumme ting...

Det kan være et poeng, at de ikke vil at du skal gå på en "smell", altså ta på deg noe som blir for vanskelig for deg. Diskuter det med dem, legg fram hva du har lyst til og hvordan du har tenkt å gjennomføre det.

Det kan være et poeng, at de ikke vil at du skal gå på en "smell", altså ta på deg noe som blir for vanskelig for deg. Diskuter det med dem, legg fram hva du har lyst til og hvordan du har tenkt å gjennomføre det.

Ja... vel, jeg er vel ikke overbevisende nok, da.

Hva slags kompleksiteter mener du foreligger da?

''Hva slags kompleksiteter mener du foreligger da?

''

Du har foreløpig liten evne til å ta en indre beslutning om å gjennomføre noe - og så også virkelig gjøre det. Det virker som om du unnviker alt ubehag som det å gjennomføre et vanskelig prosjekt kan medføre.

''

Du har foreløpig liten evne til å ta en indre beslutning om å gjennomføre noe - og så også virkelig gjøre det. Det virker som om du unnviker alt ubehag som det å gjennomføre et vanskelig prosjekt kan medføre.

Dette er ikke sant. Du er veldid klok, men du kan ikke vite så mye, bare over nettet. :-)

Det jeg sliter med sådann er langsiktige "prosjekter". Men det kommer slik jeg ser det av svingningene, det er i alle fall dette terapeuten min forklarer meg...

''

Har aldri vært snakk om at jeg er unnvikende på noen måte, i såfall er det noe de "kartlegger "nå, og forteller meg på et senere tidspunkt...

Annonse

Dette er ikke sant. Du er veldid klok, men du kan ikke vite så mye, bare over nettet. :-)

Det jeg sliter med sådann er langsiktige "prosjekter". Men det kommer slik jeg ser det av svingningene, det er i alle fall dette terapeuten min forklarer meg...

''Det jeg sliter med sådann er langsiktige "prosjekter". ''

Det er nettopp dette jeg forsøkte å påpeke.

Du har helt rett i at det er begrenset hva jeg kan _vite_ om din situasjon siden jeg ikke kjenner deg utenfor dol :-) Men jeg har nok tiltro til deg at jeg tror du ønsker at jeg skal si det jeg tenker.

''Det jeg sliter med sådann er langsiktige "prosjekter". ''

Det er nettopp dette jeg forsøkte å påpeke.

Du har helt rett i at det er begrenset hva jeg kan _vite_ om din situasjon siden jeg ikke kjenner deg utenfor dol :-) Men jeg har nok tiltro til deg at jeg tror du ønsker at jeg skal si det jeg tenker.

Ja, det må du for all del si. :-)

Men jeg trodde du så på meg som "totalt unnvikende"... hehe.

Sånn er det heldigvis ikke. Håper jeg, da...

Har aldri vært snakk om at jeg er unnvikende på noen måte, i såfall er det noe de "kartlegger "nå, og forteller meg på et senere tidspunkt...

''Har aldri vært snakk om at jeg er unnvikende på noen måte, i såfall er det noe de "kartlegger "nå, og forteller meg på et senere tidspunkt...

''

Jeg snakker ikke om unnvikende som et diagnostisk begrep, men som en alminnelig hverdagslig betegnelse på noe som virker fremtredende ut i fra hvordan du beskriver dine hverdager. Hvor mange timer vil du orke å jobbe med studiene pr dag? (Basert på de erfaringene du har fra tidligere semestre.)

''Har aldri vært snakk om at jeg er unnvikende på noen måte, i såfall er det noe de "kartlegger "nå, og forteller meg på et senere tidspunkt...

''

Jeg snakker ikke om unnvikende som et diagnostisk begrep, men som en alminnelig hverdagslig betegnelse på noe som virker fremtredende ut i fra hvordan du beskriver dine hverdager. Hvor mange timer vil du orke å jobbe med studiene pr dag? (Basert på de erfaringene du har fra tidligere semestre.)

Usikkert å si, for tiden leser jeg endel tungt stoff, noen timer hver dag... ikke 8, men mer enn 1... teller ikke så nøye etter. :-P

Merkelig er det, jeg har fått veldig god konsentrasjonsevne i det siste...

Rhea Silvia

Det synes jeg er en kjempegod ide! Utdannelse i seg selv er et gode, og det er viktig å ha noe å "gå til"

En venninne av meg ble ufør som ungdom, men tok en akademisk utdannelse. I en alder av 30 ble uføregraden hennes redusert til 50 prosent, ingen vet hvor lenge hun holder i arbeidslivet, men nå gjør hun en super jobb og hun stortrives. Både faglig og sosialt har dette vert en god løsning.

Verden har ikke råd til å gå glipp av flinke mennesker. Så om kroppen streiker, mens hjernen fungerer, så stå på :-)

Det synes jeg er en kjempegod ide! Utdannelse i seg selv er et gode, og det er viktig å ha noe å "gå til"

En venninne av meg ble ufør som ungdom, men tok en akademisk utdannelse. I en alder av 30 ble uføregraden hennes redusert til 50 prosent, ingen vet hvor lenge hun holder i arbeidslivet, men nå gjør hun en super jobb og hun stortrives. Både faglig og sosialt har dette vert en god løsning.

Verden har ikke råd til å gå glipp av flinke mennesker. Så om kroppen streiker, mens hjernen fungerer, så stå på :-)

;-)

Det er vel verken kroppen eller hjernen som streiker, da... :-P

Rhea Silvia

;-)

Det er vel verken kroppen eller hjernen som streiker, da... :-P

Leste mer.... :-)

Men jeg mener at utdanning i seg selv er et så stort gode, at det burde legges til rette for at du får starte opp. Så får du og de rundt det jobbe for å finne måter der du faktisk klarer å fullføre. Uansett er det vel bedre at du prøver?

Lykke til, uansett :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...