Gå til innhold

Spørsmål om mp3-spiller og Mac

Anbefalte innlegg

Gjest begge leire

Jeg har kjøpt ny mp3-spiller. Jeg eier både en Mac og en Dell (Windows), men sistnevnte er ute av drift for tiden.

Mitt spørsmål er: Kan jeg installere mp3-spilleren på en Mac, eller tar Mac bare iPad? Hvis jeg kan installere mp3-spilleren på Mac, kan jeg da på et senere tidspunkt tilføye nye sanger fra min Dell (Windows)?

Min Windowsmaskin er til reparasjon, får den ikke tilbake på mange uker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381129-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-mp3-spiller-og-mac/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det programvare for Mac til spilleren bør det ikke være noe problem, om du må installere noe altså. Selv har jeg bare iPod, og har ikke hatt andre merker mp3 etter at jeg konverterte til Mac.

Jeg regner med at en mp3-spiller ikke må formateres? Om så er, så er det ikke lurt å sette den opp mot en Mac. MacOS leser windowsformaterte disker, Windows leser ikke macformaterte. Få den i så fall formatert på en Windowsmaskin (hos noen andre), så vil den fungere på begge plattformer etterpå.

Gjest trådstarter

Finnes det programvare for Mac til spilleren bør det ikke være noe problem, om du må installere noe altså. Selv har jeg bare iPod, og har ikke hatt andre merker mp3 etter at jeg konverterte til Mac.

Jeg regner med at en mp3-spiller ikke må formateres? Om så er, så er det ikke lurt å sette den opp mot en Mac. MacOS leser windowsformaterte disker, Windows leser ikke macformaterte. Få den i så fall formatert på en Windowsmaskin (hos noen andre), så vil den fungere på begge plattformer etterpå.

Ok. Tusen takk for svar!

Gjest Why are they feeding me?

Kan OS X skrive til et NTFS-volum?

Annonse

Ja, var det jeg mener å ha lest og. Tror ikke dette er noe alternativer for trådstarter.

Nei, men det har vel ingen sagt det er heller. Man formaterer ikke en mp3-spiller, et minnekort eller en minnepenn med NTFS filsystemet, gjør en? Det finnes mer standard filsystemer enn NTFS, og om du formaterer enheter som de jeg nevnte over med en Windows-maskin er ikke NTFS noe valg. Eneste grunn til å bruke NTFS er vel å finne støtte for filer større enn 4 giga under Windows, så vidt jeg husker.

Det er emd andre ord ingen grunn til å blande inn NTFS i denne diskusjonen i det hele tatt.

Kanskje ikke, men:

''MacOS leser windowsformaterte disker, Windows leser ikke macformaterte. ''

Mener du med dette at Windows ikke leser en FAT32-disk opprettet i OS X?

(I såfalll tror jeg du tar feil.)

Kanskje ikke, men:

''MacOS leser windowsformaterte disker, Windows leser ikke macformaterte. ''

Mener du med dette at Windows ikke leser en FAT32-disk opprettet i OS X?

(I såfalll tror jeg du tar feil.)

Windows leser ikke Mac-formaterte disker, nei. Det er da alment kjent for de som kan litt. Mac bruker et filsystem som heter HFS+. FAT32 er så vidt jeg husker DOS-basert.

Windows leser ikke Mac-formaterte disker, nei. Det er da alment kjent for de som kan litt. Mac bruker et filsystem som heter HFS+. FAT32 er så vidt jeg husker DOS-basert.

MEN du kan fint lage FAT32 i Mac, det vet alle de som kan litt.

MEN du kan fint lage FAT32 i Mac, det vet alle de som kan litt.

Men det er ikke mac-os sitt filsystem, og det var det jeg snakka om. Langt de fleste kan ikke veldig mye, det er derfor de spør her. De går ikke inn og gjør ting utenom standarden, og man bør derfor svare dem ut fra det som er standard. Det burde være helt unødvendig for trådstarer å måtte sette seg inn i de forskjellige filsystemene for å gjøre noe så enkelt som å sette opp en mp3-spiller, jeg føler derfor ingen behov for å "vise meg" ved å gjøre svaret mer komplisert enn nødvendig. Den delen av tråden du satte i gang er derfor irrelevant for å hjelpe ts.

Det ts trengte vite som svar på sitt spørsmål er at det faktisk ikke er irrelevant om du setter opp en mp3-spiller med en mac eller en windows-pc om du ønsker den skal fungere på begge plattformer, og SÅ FREMST spilleren må formateres.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...