Gå til innhold

Sommeren lar vente på seg?

Anbefalte innlegg

Gjest slubbert

http://www.yr.no/nyheter/1.8229664

''Selv om vi er i gang med en ny sommermåned blir ikke været bedre av den grunn.

Det blir både regn, sol og kuling den kommende uken. Det fine sommerværet lar vente på seg.''

Noen som har tro på sol og varme i år, eller blir det nok en møkkasommer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381145-sommeren-lar-vente-p%C3%A5-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sønnavind

Jeg tror vi bare får innse at vi bor i Norge og ikke i syden. Tropevarmen mange etterlyser kommer av og til hit også, men det sier jo litt når de fleste ser ut til å bli skuffet år etter år.

Jeg er heldigvis ikke så opptatt av været.

Har jeg ferie så finner jeg på noe enten det styrtregner eller sola steker.

Ja så får jeg ikke badet da, men så koser jeg meg innendørs med noe annet. En gråværsdag, drar jeg på handletur, eller går meg en tur i skogen.

Synes mange legger alt for stor vekt på været. Jeg nekter å bruke en kalori på det.

På facebook har det vært jammring av en annen verden. Noen legger ut innlegg om at sommeren uteblir, men at februar blir innstalert på nytt.

Litt av en februar spør du meg.

Jeg nyter dagene som de er, selv om jeg ikke ligger å steker på stranden.

Dette er sommer, nyt den så lenge den er her. Snart er det vinter igjen, og da kan vi klage på det og. Enten er det for kaldt, eller for mildt, eller for sørpete.

Været kan vi ikke gjøre noe med, hvorfor i all verden bruke så mye energi på å irritere seg.

Jeg tror vi bare får innse at vi bor i Norge og ikke i syden. Tropevarmen mange etterlyser kommer av og til hit også, men det sier jo litt når de fleste ser ut til å bli skuffet år etter år.

Ja så får jeg ikke badet da, men så koser jeg meg innendørs med noe annet. En gråværsdag, drar jeg på handletur, eller går meg en tur i skogen.

Synes mange legger alt for stor vekt på været. Jeg nekter å bruke en kalori på det.

På facebook har det vært jammring av en annen verden. Noen legger ut innlegg om at sommeren uteblir, men at februar blir innstalert på nytt.

Dette er sommer, nyt den så lenge den er her. Snart er det vinter igjen, og da kan vi klage på det og. Enten er det for kaldt, eller for mildt, eller for sørpete.

Været kan vi ikke gjøre noe med, hvorfor i all verden bruke så mye energi på å irritere seg.

Åh, sønnavind, hvordan lærer jeg å bli som deg? Jeg skulle ønske jeg hadde den egenskapen at jeg ikke brydde meg om været, men en mer værsjuk person en meg skal du lete lenge etter. Jeg lever hele året i venten på lange late sommerdager i solen. De siste årene har vært en gedigen skuffelse. Hadde jeg arvet familiens sommerhytte på Sørlandet i dag, som i utganskpunktet er helt fantastisk, hadde jeg solgt og kjøpt noe i Frankrike - garantert. MEN; jeg klager ikke på været om høsten og vinteren, eller tidlig vår da. For meg er det sommeren som gjelder.

Mrs. Wallace

Jeg er grunnleggende enig med deg: Når man ferierer i Norge, må man egentlig bare ta det man kan få, og innrette seg etter at været kommer til å bli vekslende. Vi kan ikke forvente oss sydenvarme i lange tider, og det er mye å finne på selv om sola ikke steiker.

Selv lever jeg godt med vekslende vær, men jeg vil gjerne ha en og annen "smeigedag" innimellom, så kan det gjerne regne noen dager. Jeg krever ikke mye, men en håndfull soldager i løpet av ferien for å lade batteriene gjør meg glad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...