Gå til innhold

Hvor laste ned musikk fra gratis?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Why are they feeding me?

Jada, det kan det. Men Spotify er like bra, eller bedre enn de fleste mp3 filer man laster ned gratis. I alle fall om man har Premium-konto.

Tja, en kan stille inn ganske høy (300 kbps?) oppløsning der (Spotify).

Men det er fortsatt ikke bra nok for meg, som laster ned FLAC fra TPB! XD

Annonse

Tja, en kan stille inn ganske høy (300 kbps?) oppløsning der (Spotify).

Men det er fortsatt ikke bra nok for meg, som laster ned FLAC fra TPB! XD

Så fremst ikke du er trådstarter, så kommer du nå med informasjon som overhodet ikke er relevant i tråden. Samme gjorde du i en tråd i går.

Så fremst ikke du er trådstarter, så kommer du nå med informasjon som overhodet ikke er relevant i tråden. Samme gjorde du i en tråd i går.

Nå syns jeg du bare er ekkel. Trådstarter etterlyser etter måter å skaffe seg musikk i bra kvalitet gratis på. Den informasjonen skriver jeg om her.

Nå syns jeg du bare er ekkel. Trådstarter etterlyser etter måter å skaffe seg musikk i bra kvalitet gratis på. Den informasjonen skriver jeg om her.

Da syns jeg rett og sett du skal svare trådstarter hvordan hun kan skaffe seg flac-filer gratis.

Takk for svar begge to! ;)

Hmmm jeg er ikke sååå god i data så må nok ha ting med teskje... om hvor jeg laster ned hva fra! ;)

FLAC er en filtype akkurat som MP3. Fordelen med FLAC i forhold til MP3 er at man ikke får dårligere kvalitet enn "kilden"... den er såkalt "lossless". MP3 kan ha god kvalitet den og, men dette varierer. Jeg fortrekker FLAC...

For å spille av FLAC-musikk trenger du en spesiell avspiller, det holder ikke med iTunes eller Windows Media Player. Dette kan lastes ned, da.

For å laste ned FLAC-filene trenger du en bit-torrent klient. Dette programmet kan også lastes ned. :-) Anbefaler uTorrent, som er det enkleste jeg har vært borte i sådann.

Det du deretter gjør, er å gå inn på en bit - torrent side som TPB (The Pirate Bay), og søker på det du vil ha. Så laster du ned en fil du kan åpne i bit-torrent-klienten, som du da bruker til å laste ned musikken...

Men dette er jo rimelig mye å sette seg inn i da, hvis du ikke har vært borte i noe av det tidligere... hehe. :-)

Annonse

Jeg vet at mange nettsteder har som policy å slette alle innlegg som oppfordrer til ulovligheter, det syns jeg kanskje DOL også burde gjøre. Ikke fordi folk ikke skal få laste ned gratis så mye de vil, men sånn info bør ikke et nettsted stå inne for at det blir informert om ting som ikke er stuerent.

Gjest Toyah

FLAC er en filtype akkurat som MP3. Fordelen med FLAC i forhold til MP3 er at man ikke får dårligere kvalitet enn "kilden"... den er såkalt "lossless". MP3 kan ha god kvalitet den og, men dette varierer. Jeg fortrekker FLAC...

For å spille av FLAC-musikk trenger du en spesiell avspiller, det holder ikke med iTunes eller Windows Media Player. Dette kan lastes ned, da.

For å laste ned FLAC-filene trenger du en bit-torrent klient. Dette programmet kan også lastes ned. :-) Anbefaler uTorrent, som er det enkleste jeg har vært borte i sådann.

Det du deretter gjør, er å gå inn på en bit - torrent side som TPB (The Pirate Bay), og søker på det du vil ha. Så laster du ned en fil du kan åpne i bit-torrent-klienten, som du da bruker til å laste ned musikken...

Men dette er jo rimelig mye å sette seg inn i da, hvis du ikke har vært borte i noe av det tidligere... hehe. :-)

Takk for infoen.... joda.. har vært borti akkurat det der for noen år siden da jeg var hekta på noen serier og lastet ned "Grey's Anatomy" :D Hadde helt glemt det.... visste egentlig ikke om det var tilgjenngelig lenger... hørte jo noe om at The Pirat bay skulle legges ned ... men det skjedde kanskje aldri?

Tusen takk for tips! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...