Gjest spyrja Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Hei. Jeg er blitt en slags leder i en gruppe hvor vi opptreder sammen. Vi prøver å skaffe en del opptredener, og når vi i gruppen snakker sammen face to face, viser de engasjement og iver etter å få noen arrangementer på plass. Men mellom hver gang vi møtes foregår det meste av kommunikasjonen via mail- og de er dårlige til å svare på mailen. Vi fikk tilbud om en opptreden for over en uke siden- og kun en av de har svart at de kan. Jeg har også minnet dem på å sjekke det ut. Det er viktig for meg som har ansvaret å kunne melde tilbake innen kort tid- både for å få ting avklart og for å være sikker på å få jobben. Det er en typisk kommunikasjonssituasjon- jeg forventer at de også gjør en innsats og gidder å sjekke en dato. Forstår ikke det skal være så vanskelig. Men vi er jo venner også, og dette er dels noe vi gjør for gøy, dels for karriere. Noen gjør det kanskje mer for karriere enn andre. Synes dere at jeg er urimelig? Eller synes dere jeg kan forvente en hurtig tilbakemelding? Jeg kan også spørre en av de andre om de kan ta over ansvaret med å booke arrangement, og se hvordan det utarter seg..om det skjer noe, eller om det er like slapt.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381158-lat-gruppe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Jeg opplever noe av det samme. Når vi møtes er viljen og engasjementet der, men når det skal gjøres etterpå sitter jeg og sender ut mailer hvor noen omtrent aldri svarer. Jeg skriver nå spesifikt navn i mailen og at tilbakemelding må jeg ha innen da og da. For fellesmailer får jeg kun de trofaste til å svare på. Det er ganske kjent problem at ved møter og kurs o.l vil folk være med, være ivrige, kommer på mange ideer, men etterpå dabber det av. Så du er ikke urimelig om du ber om at den oppgaven og tilbakemelding må gjøres innen da og da (selvsagt rimelig tid). Alternativet er jo at alt faller i fisk. Eller at en jobber alene og til slutt ikke gidder/orker mer. Jeg sier også at de må gjerne si at de er opptatt, i en situasjon som er travel osv, men da må jeg få beskjed, da må oppgavene delegeres og flyttes på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381158-lat-gruppe/#findComment-3358332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spyrja Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 [quote name=Shira )' timestamp='1341384326' post='4779248] Jeg opplever noe av det samme. Når vi møtes er viljen og engasjementet der, men når det skal gjøres etterpå sitter jeg og sender ut mailer hvor noen omtrent aldri svarer. Jeg skriver nå spesifikt navn i mailen og at tilbakemelding må jeg ha innen da og da. For fellesmailer får jeg kun de trofaste til å svare på. Det er ganske kjent problem at ved møter og kurs o.l vil folk være med, være ivrige, kommer på mange ideer, men etterpå dabber det av. Så du er ikke urimelig om du ber om at den oppgaven og tilbakemelding må gjøres innen da og da (selvsagt rimelig tid). Alternativet er jo at alt faller i fisk. Eller at en jobber alene og til slutt ikke gidder/orker mer. Jeg sier også at de må gjerne si at de er opptatt, i en situasjon som er travel osv, men da må jeg få beskjed, da må oppgavene delegeres og flyttes på. Litt redd for å ende opp med å bli dritt lei av hele gjengen, men god ide- jeg skal også begynne å sette frister for dem, så svarer de forhåpentlig innen den tid. Vi snakket også om å opprette en kalender på internett hvor alle kunne skrive inn datoer de er bortreist, og hvor mange har faktisk gjort det? Jo. Kun meg. Føler nå det var bortkastet tid å lage den kalenderen. Hehe, er litt frustrert. Men takk for svar Godt det ikke bare er jeg som sliter med slike ting;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381158-lat-gruppe/#findComment-3358426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Litt redd for å ende opp med å bli dritt lei av hele gjengen, men god ide- jeg skal også begynne å sette frister for dem, så svarer de forhåpentlig innen den tid. Vi snakket også om å opprette en kalender på internett hvor alle kunne skrive inn datoer de er bortreist, og hvor mange har faktisk gjort det? Jo. Kun meg. Føler nå det var bortkastet tid å lage den kalenderen. Hehe, er litt frustrert. Men takk for svar Godt det ikke bare er jeg som sliter med slike ting;) Jeg har hørt fra andre at det er ett ganske vanlig fenomen, noen vil ikke følge opp. Jeg tror ikke det går på vrangvilje, men at det blir glemt og nedprioritert i hverdagen. Det er greitt nok, men det er ikke greitt at en person da skal sitte med alt, eller en liten del av en gruppe som er frivillig. Så du får skrive litt mer spesifikke mailer med krav om svar innen den og den dagen. Håper det hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381158-lat-gruppe/#findComment-3358529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.