Gjest (Anonymous) Skrevet 4. november 2001 Skrevet 4. november 2001 Hei. Jeg er en jente på 20 år som etter at jeg begynte på p-piller har fått hvitaktig, tykk, seig utflod. Den lukter ingenting og det svir heller ikke. Jeg har god hygiene ( bruker dr. Greve hver dag), men "det hvite" i skjeden er der hele tiden på en måte som et lag ved skjedeåpningen. Er det sopp eller er bare miljøet i skjeden litt i ulage? Takknemlig for svar. 0 Siter
mko Skrevet 6. november 2001 Skrevet 6. november 2001 Kan kjæresten min og jeg ha sex selvom jeg har fått sopp i underlivet? Selvsagt bruker vi kondom, men hva med smitte til munn og eventuelt hender? Lønner det seg å vente med sex med tanke på at det kan "forstyrre" behandlingen jeg bruker (det er kombinasjonspakningen til Canesten)? Og eventuelt - hvor lenge lønner det seg å vente, da med tanke på hvor lang tid man må regne før behandlingen er fullført, på pakningen står det 3 dager... men det er vel muligens individuelt? Takknemmelig for svar da dette er tredje gangen på under et år hvor jeg har fått sopp i underlivet... 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. november 2001 Skrevet 6. november 2001 Det er sannsynligvis vanlig hudfett (talg) som dannes kontinuerlig. Det er normalt. Kan vaskes bort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.