Gå til innhold

Vil vi ha det slik i landets hovedstad?

Anbefalte innlegg

Gjest freppedama

''Så har det skjedd igjen. I Oslo. Et masseslagsmål midt i sentrum. “Det ble skutt i lufta da flere titalls ungdommer med somalisk bakgrunn barket sammen i Oslo sentrum natt til mandag” står det å lese på NRK.no. Og på et par andre nettsteder. Hovedoppslag er det ikke. Du må lete langt ned på nyhetssidene for å finne saken.

Man kan jo spekulere hvorfor ikke norske medier gir en slik sak større oppmerksomhet. Er det fordi ungdommene var somaliere? Ofte nyheter ikke lenger omtaler gjerningsmenns bakgrunn hvis de kommer fra et annet land. Hvorfor ikke? Er det fordi denne type kriminalitet og vold har blitt hverdagskos? Slik at det ikke er like interessant mediamessig.''

http://www.kommunal-rapport.no/blogg/vil_vi_ha_det_slik_i_landets_hovedstad

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381182-vil-vi-ha-det-slik-i-landets-hovedstad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest maiapril

''Ofte nyheter ikke lenger omtaler gjerningsmenns bakgrunn hvis de kommer fra et annet land. Hvorfor ikke? Er det fordi denne type kriminalitet og vold har blitt hverdagskos? Slik at det ikke er like interessant mediamessig.''

Tror du har et poeng her. Media har utrolig stor makt og bestemmer hva "den vanlige mann" skal få av informasjon. Men det betyr ikke at det de _ikke_ tar opp i media ikke har noen interesse for "den vanlige mann".

De er nok veldig redde å gi Frp rett, og for at de skal bidra til å sanke velgere for dem.

Sånn sett er det egentlig ikke demokrati her i landet. Vi blir styrt av media slik at det blir vanskelig å ha andre meninger enn det som er PK. For hvis du avviker fra det som er PK, så er du dum, uvitende, rasist, rebell, you name it.

Gjest Bernadotte

Da - har vi fått selve "tråden" for dagen.

Lager masse popcorn til senere.

De gode poengene du har, vil naturlivis bli plukket fullstendig i småbiter, og_du_vi sitte igjen som, synder, rasist, en som nører opp under feilaktige holdninger, et helt land som ikke tilpasser seg de som kommer hit og har det vanskelig, FRP, ABB, Hitler, jøder, og ja dere kjenner resten.

Gjest maiapril

Da - har vi fått selve "tråden" for dagen.

Lager masse popcorn til senere.

De gode poengene du har, vil naturlivis bli plukket fullstendig i småbiter, og_du_vi sitte igjen som, synder, rasist, en som nører opp under feilaktige holdninger, et helt land som ikke tilpasser seg de som kommer hit og har det vanskelig, FRP, ABB, Hitler, jøder, og ja dere kjenner resten.

''Da - har vi fått selve "tråden" for dagen. Lager masse popcorn til senere.

De gode poengene du har, vil naturlivis bli plukket fullstendig i småbiter, og_du_vi sitte igjen som, synder, rasist, en som nører opp under feilaktige holdninger, et helt land som ikke tilpasser seg de som kommer hit og har det vanskelig, FRP, ABB, Hitler, jøder, og ja dere kjenner resten''

Hihi, jeg veeet... Og jeg gleder meg til Sør kommer på banen! Skal lage meg en stor pose popcorn til seinere jeg også! ;)

Annonse

''Man kan jo spekulere hvorfor ikke norske medier gir en slik sak større oppmerksomhet. (...) Er det fordi denne type kriminalitet og vold har blitt hverdagskos? ''

Artig skrivefeil - det heter vel fremdeles hverdagskost, ikke -kos.

Når det gjelder medieoppmerksomhet, tror jeg fotball-EM må ta en stor del av skylda. Dette skjedde jo ikke natt til mandag som var, men for halvannen uke siden.

Bloggeren er også inne på at bestemødre ikke lenger kan / vil ta med barnebarn på hyggetur til Oslo. Det er etter min mening noe tull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...