Gå til innhold

Barneoppdragelsekurs burde være obligatorisk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Ja, det er et tankekors at dersom man skal adoptere sjekkes man på alle bauger og kanter at man på alle måter er skikket som foreldre, mens de mest uegnede lett som ingen ting kan få barn på egenhånd.

Men ser ikke helt for meg at slik kursing er praktisk gjennomførbart. Kurset måtte i så fall være veldig omfattende og langvarig, og jeg ser for meg at de som virkelig ville trengt det aldri hadde gjennomført noe sånt.

Gjest 2012 for fremtiden.

Ja, det er et tankekors at dersom man skal adoptere sjekkes man på alle bauger og kanter at man på alle måter er skikket som foreldre, mens de mest uegnede lett som ingen ting kan få barn på egenhånd.

Men ser ikke helt for meg at slik kursing er praktisk gjennomførbart. Kurset måtte i så fall være veldig omfattende og langvarig, og jeg ser for meg at de som virkelig ville trengt det aldri hadde gjennomført noe sånt.

Det er sant. Det har jeg ikke tenkt på vedr. adopsjon. Man kan tvinge foreldre til å delta, hvis de ikke gjør vil de mistet barnet.

Gjest Elextra

Det er sant. Det har jeg ikke tenkt på vedr. adopsjon. Man kan tvinge foreldre til å delta, hvis de ikke gjør vil de mistet barnet.

''Man kan tvinge foreldre til å delta, hvis de ikke gjør vil de mistet barnet.''

Alfa og omega er motivasjon (som de fleste har, heldigvis), og det kan neppe læres på kurs.

Gjest melmøll

Selv om adoptivforeldre blir sjekket grundig før de blir foreldre så blir de ikke nødvendigvis noe prakteksemplarer. Det fikk jeg erfare forrige helg. Noen utrolig frekke barn med en tafatt far, tror ikke noe som helst kurs ville virket.

Kurs og opplæring er noe man må være motivert for for å få noe utbytte av. Du kan ikke tre kunnskap over hodet på folk. De som er intressert skaffer seg informasjon og hjelp. De andre holder på med sitt.

Annonse

Gjest 2012 for fremtiden.

Og hvem skulle i så fall være lærer på disse kursene? Og hvem skulle betale dem? Vi ville jo trenge tusenvis av kompetente kursholdere. Dessuten er det er jo mange meninger om hvordan barn bør oippdras. Det finnes ingen fasit,

Det finnes mange kompetente barneoppdragere som har skrevet bok. Det burde utdannes mange tusen kursholdere. Det hadde vært bra for norges fremtid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...